Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

PeterVG

#1530

Nee, ik heb nog steeds geen 18 voor mijn neus gehad.  Ben daar trouwens heel blij om.  Dit vond ik wel de moeite waard om te fotograferen.
Toffe lading om na te bouwen in model.


evan

#1531
Ben die 18 al beu gezien[:o)]

Alle dagen  ter hoogte van Mechelen en Schaerbeek zie ik m meermaals passeren.

Leuke lading Peter![:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ysbeer

#1532

Michiel

#1533
Weer in snelheid genomen: een spoorkraan komt voorbij te Sint-Job...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bruno

#1534
Dordrecht Zeehaven
Er zouden vandaag enkele Eaos'en en/of Fas'en meerijden in de buurtgoederentrein uit de Dordrecht Zeehaven, en aangezien ik er toch langs moest gelijk mijn camera maar even meegenomen!

Bij het Dordrechts Zeehaven Bedrijf zijn dinsdag 2 Eaos'en gebracht uit het Duitse R?sselheim en 11 Fas'en van B-Cargo uit Genk voor het transporteren van schroot, nog voor de bediening van Standic worden de wagens uit de stam gerangeerd die mee moeten

Deze twee wagens zijn de gelukkigen, 1 Eaos en 1 Fas. Daarvoor bevindt zich nog 1 VTG ketel en 2 Wascosa ketels, getrokken door de 6437 (welke onder het rode vlak een UIC nummer "92 84 2006437-2 NL-RN" heeft en voorzien is van het ETCS), dit alles aan de Van Leeuwenhoek weg

Voordat het geheel naar Standic kon moest eerst de loc omlopen, omdat de wagens alleen geduwd bij Standic kunnen worden geplaatst

Inmiddels zijn de ketels bij Standic afgeleverd in is de retourzending opgepikt bestaand uit 8 ketelwagens, van voor naar achter: 1x Wascosa, 3x Ermewa, 2x VTG, 1x Wascosa en 1x Ermewa; een leuke combinatie dus! Hier komt de hele sleep getrokken door de DBSRN 6437 door de bocht naast de 's-Gravendeelsedijk

Inmiddels zijn we de 's-Gravendeelsedijk over gereden en beladen we in minder rustig gebied; de Laan der Verenigde Naties

In het laatste zonlicht van de dag bijna aangekomen bij de grote overweg, hier zal gestopt moeten worden om te sleutelen

Op het Dok; Als de trein de overweg volledig gepasseerd is kan er weer wat sneller gereden worden, wat gepaard gaat met een mooie rookpluim. Nadat Dordrecht is bereikt wordt de locomotief omgereden en kan de trein vertrekken naar de Kijfhoek

Bruno

#1535
De 11 wagens die afgelopen vrijdag waren gebracht gingen op dinsdag 13 december 2011 weer terug.
Dordrecht Zeehaven

De aanvoertrein had 10 Fas'en van B-Cargo gebracht, direct nadat deze geplaatst waren werden ze gelost met behulp van deze grijper. De laatste resten worden handmatig uit de wagens gehaald.

De DBSRN 6426 heeft zijn ketels afgeleverd bij Standic en neemt de 3 ketels van vrijdag mee retour.

Bij de aanvoerrit waren de retourwagens al buiten het terrein van het ZBD gezet omdat hier maximaal 11 wagens op het terrein passen. Terwijl de loc naar Standic was bleven de 9 Fas'en van B-Cargo en 2 DB Eaos'en in de dubbelsporige bocht staan, nadat de ketels waren opgehaald bij Standic reed de loc de schrootwagens voorbij om deze vervolgens achteraan bij te plaatsen

Met 14 wagens onderweg naar het station van Dordrecht, op de 's-Gravendeelsedijk

De overweg over de Dokweg/Laan der Verenigde Naties is bijna bereikt

Onder toezicht van de Grote Brug rijdt de trein over het Dok naar Dordrecht, om daar de loc om te lopen en te vertrekken naar de Kijfhoek

evan

#1536
Goede avond,

Vandaag is ??n van de penduleertreinen vertrokken naar Schaerbeek Vorming.

Deze is via de nieuwe tunnels (L36C) naar Zaventem Vliegveld (BNL) vertrokken.  Dit is vrij uniek daar het zeldzaam is dat zware diesellocs door de tunnels mogen.

Hier heb ik wat fotos kunnen van nemen om met jullie te kunnen delen.

De trein stond klaar om 14h00...


Wat "artiesten" die aan het werk zijn geweest...




Een 55 die qua kleur en schildering ver heen is[:(]


Dan na vertrek ben ik met de wagen naar BNL gereden om de ultieme plaatjes te hebben:


Ik kan jullie alleen maar vertellen hoe ferm de "sound" was en de "vibes"[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]


Even de S422, wissel en telegrammen afhandelen...


Hier verlaat de trein de werkaansluiting aan "Brussel luchthaven" richting Schaerbeek vorming.


Tot volgend jaar!

Volgende week vertrekt de 2e trein en dan is het 2 weken stil[:)]

Hopenlijk hebben jullie iets aan de fotos[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterBrz

#1537
Dat zal inderdaad een leuke ervaring geweest zijn om deze krachtpatsers te horen brullen in de tunnel! [:D]

Binco

#1538
Fantastisch Evan [:p]

Daar hebben we zeker iets aan [;)]

[:)][;)]

Durango

#1539
Jaloers dus.[:D] Dat kan de gewone man niet maken die platen.
Prachtig dat dan weer wel.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

ERVIN

#1540
Schitterend Evan , en die sound moet idd bangelijk geweest zijn , vooral in die tunnel-koker ( eargasm)[:D]

chef garde

#1541
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Schitterend Evan , en die sound moet idd bangelijk geweest zijn , vooral in die tunnel-koker ( eargasm)[:D]

Om maar te zwijgen van de stank!!  [:D][;)]

Evan, een "penduleertrein", wat is/doet dat precies???

dgrr57

#1542
citaat:
Geplaatst door chef garde

Evan, een "penduleertrein", wat is/doet dat precies???

Nieuwe type trein voor pendelaars [;)][:D]

evan

#1543
citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Schitterend Evan , en die sound moet idd bangelijk geweest zijn , vooral in die tunnel-koker ( eargasm)[:D]

Om maar te zwijgen van de stank!!  [:D][;)]

Evan, een "penduleertrein", wat is/doet dat precies???



Inderdaad niet voor pendelaars[:D]

De trein is voorzien met een wagen om bobijnen rijdraad, draagdraad en hulpdraagdraad af te rollen.  Tevens is over de ganse lengte van 5 wagens bovenop een loopplatform voor de monteurs.  1 van de vijf wagens heeft ook een beweegbaar deel van het loopplatform ala een hoogtewerker.  Deze noemt "Comet" naar de fabrikant genaamd.
De vertikale draden die tussen de hoofdraagkabel en de rijdraad in bovenleiding hangen noemen ze "pendules".  Het soort werk heet dan penduleren en de naam van de trein is er uit afgeleid.

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

#1544
Ik heb vandaag mijn eerste HLE 18 kunnen vastleggen [:p]
Het was de 1848 met de IC naar Gent-Sint Pieters.

Filmpje vind je HIER

+ Vlak ervoor kwamen er nog 2 77'ers voorbij met een lange goederentrein, ze hadden het precies moeilijk want het ging niet vooruit [:D]
Ook daarvan vind je een filmpje op bovenstaande link.

[:)][;)]