Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

just4fun

#1500
citaat:
Geplaatst door evan

Aha? Vertel...[:)]


Oeps, zie dit nu pas, enkele dagen van 14 uur gepresteerd en dan dus pokkenmoe [xx(], maar niet voor de werf op 't spoor.
Er zouden (ook 's nachts) enkele mensen van de firma Elektro Zwijsen met een werktrein in de tunnels op dezelfde lijn kabelgoten (voor de HS-kabels, als m'n info klopt) aan het hangen zijn. Dat zijn dus mijn collega's.
Maar ik weet niet 100% zeker of het wel die lijn is, dus schiet me niet dood als 't niet zo is. De werktrein 'overnacht' ([;)]) ook in Schaarbeek, dacht ik, maar dus ook als er niet gewerkt wordt, overdag dus.
'k Zal nog eens informeren waar en wanneer ze wat aan het doen zijn, want 'k ben dus niet helemaal zeker.
Paul

conducteur

#1501
Ik ben vandaag met de trein naar Ciney geweest (expo). In terugkeren in Brussel-Zuid overgestapt ipv in centraal. Nog geen minuut spijt van gehad, heb de 55tvm gezien en gehoord (toevallig), heb een paar foto's. Zal ze proberen morgen op internet te posten. De trein bestond inderdaad uit een 55tvm+K-rijtuigen?+59
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Bruno

#1502
In Nederland was er gisteren d? 1200 excursie, als regelmatige 1201-vrijwilliger was ik uiteraard ook van de partij bij de rit, en wel in het "Compagnie Internationale des Wagons-lits" rijtuig met prima stoelen (ja, nog gewoon losstaande stoelen, toen kon het nog!). Hierbij mijn verslag/foto reportage van deze zeer geslaagde dag.

16 oktober 2011
Den Haag/Binckhorst

Waar voor vele de dag pas in de vroege ochtend van zaterdag 12 november begon, is er bij zowel de NVBS en alle deelnemende organisaties maanden van voorbereiding aan vooraf gegaan om alles tot in de puntjes uit te werken. Zo ook bij de Stichting Klassieke Locomotieven. Op 16 oktober 2011 mocht de 1201 voor het eerst sinds een tijdje weer eens ?cht daglicht zien. Sinds die tijd is er nog een hoop gebeurt voordat de loc tentoongesteld kon worden in Amersfoort.
12 November 2011
Het startpunt van de rit was Utrecht Centraal, wegens werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Gouda was ik genoodzaakt om te reizen; en wel via Geldermalsen. Op Dordrecht kondigde de eerste 1200-gangers zich al aan, en vanaf daar zijn er alleen maar meer in de trein gekomen!
Op Utrecht in de grootte hal stond er al een hele verzameling excursiegangers en organisatie van de NVBS, helaas toonde het grote (digitale) bord ons dat de trein met +30 zou gaan rijden wat later opliep tot +40, veroorzaakt door wat logistieke problemen. Het uiteinde van 3 perrons zag zwart van de fotografen toen uiteindelijk met +40 de excursietrein uit de richting Amersfoort binnen kwam. Na het plaatsnemen in het rijtuig werd een folder met het programma en een boekje met allerlei achtergrondinformatie uitgereikt waarna werd koers gezet naar Den Haag Centraal.
Aldaar werd kopgemaakt en werd de trein door de EETC 1252 naar Den Haag Hollands Spoor gesleept.
Voor de 1252 is dit (voorlopig) even de laatste rit; de wielbanden zitten op de afkeurmaat.
Haarlem

Door het schrappen van de rit naar Zandvoort kon er nog wel een fotostop op Haarlem worden gehouden.
Hierna werd vertrokken naar Amsterdam, in de trein was ook een restauratierijtuig aanwezig, beschikbaar gesteld door EETC, net als een Plan-E bagagerijtuig waarin de KLOK-shop, een stand van de NVBS en zelfs M?rklin met hun 1254 aanwezig was.
Amersfoort

De 1201 van WerkGroep Loc 1501

Als soort van verrassing: de 1253 is in enkele weken tijd omgetoverd tot de bruine 1218

De 1255 van de Stichting Klassieke Locomotieven

7 loc's op een rijtje, van voor naar achter de 1201, 1218, 1211, 1255, 1252, 1251 en 1254.
Op Amersfoort was het zeker wel druk, maar niet t? druk, iedereen kon zijn/haar plaatjes maken en alles verliep goed.
Ook was er nog een cameraploeg van de NOS aanwezig, en is de dag nog op het 6-uur journaal geweest. Op de website van de NOS staat zelfs een video van 3,5 minuut over de opstelling in Amersfoort

Het aankoppelen van de 1202 aan de 1201

De logo-loze 1255, die over niet al te lange tijd als vervanger van de 1252 dienst gaat doen.

Een dag voor de grote 1200-dag is de 1252 weer voorzien van zijn ACTS logo en bordjes

De 1251 welke afgelopen week een schilderbeurt in de EETC kleuren heeft gehad

Samenstelling van de loccentrein welke voor ons uit Amersfoort vertrok, en door ons weer werd ingehaald bij Barneveld.
Stroe

De 1254 met de excursietrein aangekomen op Stroe

Even later kwam de loccentrein bestaand uit de 1202, 1201, 1218 en 1211 met een rustig gangetje voorbij rijden
Apeldoorn

De neuzen bij elkaar

Toen het perronspoor beschikbaar was, kon de 1254 er ook nog even naast. Hier de line-up van alle op Apeldoorn aanwezige 1200's; de 1254, 1201, 1218, 1202 en 1211, waarvan de laatste drie op volgorde van kleurstelling staan.
Hierna werden de 1202, 1201, 1218 en 1211 voor de excursietrein geplaatst en de 1254 erachter. Met deze samenstelling werd vertrokken naar Amersfoort, ruim een uur later dan gepland en met een maximale snelheid van 80 km/h wegens de staat van de lagers van de 1218. In een gedeelte van de trein was er geen licht aanwezig wegens problemen met de generator-wagen. De KLOK-shop had hier geen hinder van, die lossen zulke problemen gewoon op met wat zaklampen!
In het CIW-rijtuig was er gelukkig weer snel licht; blijft toch apart; in een rijtuig met houten interieur, slechts zwakke verlichting en comfortabele stoelen over de donkere Veluwe met 4 loccen voor de trein!

Voor alle foto's ?n de video, zie mijn site: http://www.spoorpunt.nl/pages/grootspoor/fotos-videos/2011/november-2011/12-november-2011.php

evan

#1503
Leuke Line-up![8D]  Bruno!


Gisteren weer de eerste werkdag van de week gehad[:)]

Wat sfeerfotos...

Avondzonneke:






Beelden van donderdag:

Opweg naar Mechelen:






Hier even wisselen om de kraan heen...


En dan het blauwe lokje[:D]


Groeten,

Happy E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#1504
I love You.....[:o)]

Wederom knap beeldmateriaal Evan , THX..[;)]

Paulogic

#1505
Haha... bewijs... Evan kon hem weer niet inhouden zie...
Hij heeft een modelhuisje geplaatst op de baan... zie foto 4[:D]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

#1506
citaat:
Geplaatst door ERVIN

I love You.....[:o)]

Wederom knap beeldmateriaal Evan , THX..[;)]



Evan, prachtige beelden ![:p]

Ervin, neem aan dat het fraaie beelden zijn, maar je op die manier outen ![}:)][:D][;)] Ik zou er toch maar mee opletten ![}:)]

Groeten Peter[;)]

evan

#1507
[:X]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#1508
[:D][:D]

Steam.N

#1509
Als er iets moois bloeit, mag het ook gezegd worden [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

#1510
Wellicht iets voor de kleine onderons

http://www.shapeways.com/gallery?mg%5Bsearch%5D%5Bcategories%5D=38&mg%5Bsearch%5D%5Btext%5D=modeltrain#mg

goed doorzoeken de pagina is nogal chaotische ,maar ze hebben leuke dingen.
wim

vanmiegroet

#1511
Mooie foto's.
Als je eens nog wat wervolk nodig hebt om de 55 te bemannen...
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#1512
Nu we toch de romantische toer op gaan[:D]

De avondzon was er weer...





En de 5519 versus de file op de buitenring...


I Love the job!

[:)]

EDIT:  @Ysbeer,  De link blijkt handig te zijn Thx man[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

#1513
Evan, bedankt voor de mooie foto's...
Bij de volgende ontmoeting geef ik eu nen bees [:X]

Metpetergaathetbeter

#1514
citaat:
Geplaatst door loebaske

Evan, bedankt voor de mooie foto's...
Bij de volgende ontmoeting geef ik eu nen bees [:X]



Mocht de gelegenheid hem voor doen dan zal ik het je helpen onthouden wat je hier neerschreef ![:o)][}:)]
Groeten Peter[;)]