Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

doomslu

#1365
Blijkbaar hebben veel mensen jeugdherinneringen aan campings in Luxemburg, en vandaar soms ook een voorliefde voor Luxemburgse treinen. Bij mij is dat pas gekomen nadat ik hier ging wonen, zo'n 23 jaar geleden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

#1366
Vers van de pers , foto's zijn ongeveer een uurtje geleden gemaakt in Berchem ,



Ik veronderstel Peter dat je deze bedoelt , ik moest toen even snel zijn , daarom heb ik de loc niet op zijn frontzijde , waarom snel , omdat deze knappert eraan kwam , gloednieuw , sinds donderdag op de belgische sporen..[:p]


OMC

#1367
Mooi foto's Erwin, net alsof ik er zelf bij was [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Peter

#1368
citaat:
Ik veronderstel Peter dat je deze bedoelt


Jakkes[;)], dat is die geel/oranje lelijkaard van daarstraks.

Maar ja, smaken verschillen[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

#1369
@Ervin: Nog droog thuis geraakt ? De Class77 doet al stevig zijn werk op de Belgische sporen, gisteravond heb ik hem ook al gezien (goed te herkennen aan zijn airco unit). Wat me wel opviel is dat die ook stiller is dan zijn voorganger.

@Peter: troost je, je hoeft geen grafiti spuiter te zijn om deze van zijn fel kleurtje te ontdoen ... gewoon de stickers terug verwijderen. In een tijd dat er door Europa allemaal dezelfde treinen rijden is een kleurvariatie toch wel leuk.

evan

#1370
Wel ik ben hem deze voormiddag ook tegen gekomen[:)]

Ik reed op de nog filevrije Antwerpse ring ter hoogte van Berchem toen ik hem zag staan wachten voor het sein.
Vermits hij Fiatjes bij had was ik vrij zeker van zijn bestemming en ik was net onderweg naar een opdracht ook die richting uit.  
Ik heb vlug mn camera opgepikt en was net op tijd om hem te pakken net langs de mast waar ik moest klimmen.

Das nu eens sjans hebben[:D]









Ik was echt maar net op tijd want ik heb hem hem nog moeten inhalen en moest snel mn camera aan te zetten en instellen.  Die twee kerels van Infrabel zullen ook wel gedacht hebben: "Zie die daar met zijn camera doen"[:o)]

Groetjes

Uitgewaaide Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#1371
Merci Evan, nu weet ik dat er vanavond een lege set autowagons naar Duitsland wordt gebracht [:)]

Kleine nuance: de loc die jij op foto hebt is de DE6314, de loc die Erwin heeft is de DE6311 [;)] 't is alleen maar het nummerke dat anders is!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

#1372
Ja het zijn knappe locs , en ze zijn idd een pak stiller dan hun voorvaders.

Knappe foto's Evan.

Het was dankzij OMC ( John) dat ik hem vandaag gezien heb , want door het slechte weer was ik van plan om vroeger terug naar huis te vertrekken , tot John mij dus het heugelijke nieuws bracht dat " hij " of is het een " zij " onderweg was.

B-Modelbouw

#1373
Bij Crossrail ben ik er 100% zeker van dat ze vrouwelijk zijn ...
Niet dat die diesels durven tegensputteren [B)] maar dat ze ook effectief namen van personeelsleden krijgen. Althans de oudere reeks Class66 ... Marleen, Hanne, Ilse, ..........

OMC

#1374
citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

... maar dat ze ook effectief namen van personeelsleden krijgen. Althans de oudere reeks Class66 ... Marleen, Hanne, Ilse, ..........



Dat is zo gedaan dat de machinisten eens ferm kunnen vloeken op de "genaamden" zonder kletsen te krijgen: ist op de vrouw in kwestie of op het machien bedoelt ... [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Doornroosje

#1375
Spijtig dat bij NMBS-Logistics de rangeerlocomotieven enkel maar namen mogen krijgen uit een vaststaande lijst. Bravo, Rimini, ... maar dus geen 'echte' vrouwennamen die ertussen staan.

evan

#1376
Het zijn idd. knappe loco's!

Graag gedaan[;)]  Ik hoop nog van die gelegenheden mee te maken in de toekomst[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#1377
Nog een bijdrage van mijn kant:


Er is al wat over geschreven en getoond, voor mij was het gisteren de tweede ontmoeting met DE 6311 "Hana". Dit keer had ik wel mijn fototoestel bij me en mocht deze jongedame op foto, haar andere nieuwe vriendin, DE 6314 "Hanne", rijdt dezer dagen elders in Belgi? rond. Goede nieuws is dat de komende weken nog 5 nieuwe locs op komst zijn voor Crossrail. De trein zelf is er eentje naar Antwerpen-Combinant, daarmee is alles gezegd want de lading was niet om over naar huis te schrijven!


Dat het al eens mis kan lopen met een loc is zowel op schaal 1:1 als op andere schalen niet ondenkbaar. Loc PB 15 kreeg met zo'n euvel te maken en moest vanaf Hasselt met de nodige vertraging afgesleept worden naar Berendrecht. Zodoende had deze MSC-trein uit Wheil-am-Rhein flink wat vertraging opgelopen, maar is hij toch nog op bestemming geraakt.


Aaaah ... zomerweer, daar doen we het toch voor niet? Alez, stop maar met dromen, want tussen het miezerige weer door waren er nog enkele strepen zon te zien die het wolkdek doorbraken. In zo'n situaties kan je enorm mooie luchtpartijen krijgen die met een gepaste trein kleurrijke beelden kan scheppen. Laat nu net deze containertrein uit Athus er zo eentje zijn met de 1313 en de 1307 op kop.


Dankzij een waardevolle last-minute tip kon ik deze 5509 TVM fotograferen die onderweg was van Antwerpen-Schijnpoort naar Schaarbeek. Reden van het bezoekje in Antwerpen is me niet bekend, vermoedelijk het uitrangeren van enkele wagons ter plaatse.


Sommige machinisten hebben er de pest aan, anderen vinden het dan weer oersterke machines: de reeks 20. Lawaaierige ventilatoren zorgen voor oorverdovende toestanden (wat een woordspeling) in de stuurposten, uiteraard zijn deze locs geen tieners meer maar stilaan pensioengerechtigden. En dat pensioen lijkt dichter en dichter te komen nu er met regelmaat locs van de reeks 18 Belgi? worden binnengereden in goederentreinen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

D_Loc

#1378
Prachtige foto's!
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

#1379
Inderdaad, mooie foto's! [:p]

En die 1313, die komt nog maar pas uit de doos zeker? [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *