Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#1350
Die G2000 komt af en toe in Antwerpen ook met de graantrein naar Vitry-le-Francois, in afwisseling met de 1755 en 1756 van Captrain (di, do en za)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

argilla

#1351
citaat:
Geplaatst door OMC

Tessenderlo - Bully-Grenay => vertrek om 8u18 in Tessenderlo doordeweeks, op zaterdag om 8u15. Je mag rekenen dat de trein 20 minuten later door Diest rijdt en zo'n 40 minuten later door Aarschot.




toen ik er nog werkte voor mijn (verplicht brugpensioen) waren dit MVC wagons( heb er ook af en toe geladen) tot 28 stuks getroken door 2 fransen.Maar ben der nu dan ook al 5 jaar weg.
Voor de fransen waren dat 55'ers later 2 77 'ers.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

#1352
citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door OMC

Tessenderlo - Bully-Grenay => vertrek om 8u18 in Tessenderlo doordeweeks, op zaterdag om 8u15. Je mag rekenen dat de trein 20 minuten later door Diest rijdt en zo'n 40 minuten later door Aarschot.




toen ik er nog werkte voor mijn (verplicht brugpensioen) waren dit MVC wagons( heb er ook af en toe geladen) tot 28 stuks getroken door 2 fransen.Maar ben der nu dan ook al 5 jaar weg.


Argilla,

Al 5 jaar in brugpensioen [8D] en amper 17 jaar oud zijn,dat moet je toch maar doen ![:)](staat althans in je profiel)

Groeten Peter[;)]


Voor de fransen waren dat 55'ers later 2 77 'ers.


evan

#1353
citaat:
Geplaatst door OMC

Die G2000 komt af en toe in Antwerpen ook met de graantrein naar Vitry-le-Francois, in afwisseling met de 1755 en 1756 van Captrain (di, do en za)



THX OMC[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#1354
Het kan misschien vreemd klinken, maar dit heb ik vandaag voor het eerst mogen meemaken.

Dit sleepje:



bestaande uit wagens met slabben, in totaal 1700 ton, hebben "we" van Bettembourg naar Rodange gesleept met deze beestjes:



Ikke content en dankbaar aan diegene die dat voor mekaar heeft gekregen... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

#1355
Een dubbeltje 1800, wat op zich al een zeldzaamheid geworden is in Luxemburg! Horen en zien vertrekken Luc? [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

doomslu

#1356
citaat:
Geplaatst door OMC

Een dubbeltje 1800, wat op zich al een zeldzaamheid geworden is in Luxemburg! Horen en zien vertrekken Luc? [:)]

Jazeker, meer dan ??ns, want we zaten er in. [:D]
Heb de rit Bettembourg - Rodange en terug (met een lege sleep) meegemaakt.
Er zijn voorlopig nog 5 1800-en in dienst en ik heb ze vandaag allemaal gezien.
Er is sprake dat ze over enkele maanden aan de kant zullen gezet worden... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

#1357
Nog leuker zelfs [:D] was het bij ??n van jullie locomotieven dat de koelventilatie van de motoren kapot is? Moet alleszins een prachtig moment geweest zijn om die gasten net op dat stuk aan het werk te horen, en dan heb je nog geluk dat de Luxemburgse 1800'en in betere staat zijn dan onze 55'ers!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

D_Loc

#1358
citaat:
Geplaatst door OMC

Nog leuker zelfs [:D] was het bij ??n van jullie locomotieven dat de koelventilatie van de motoren kapot is? Moet alleszins een prachtig moment geweest zijn om die gasten net op dat stuk aan het werk te horen, en dan heb je nog geluk dat de Luxemburgse 1800'en in betere staat zijn dan onze 55'ers!


Ik vermoed dat je de 1805 bedoelt. Ik weet echter niet of de ventilator kapot is of dat deze een ander koelsysteem heeft. Dit is namelijk al jaren zo en het lijkt mij dat als koelventilatoren (ze hebben er 2) niet werken dat de lok al lang het loodje zou hebben gelegd.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

#1359
Enkele foto's van afgelopen vrijdag 2 september.

Dippach: Een duo 1500'en sleept een schroottrein richting P?tange.


ca. 5 minuten later komt een treinschakeling 1800'en voorbij (1817-1815) en dit blijkt de trein te zijn waar Luc in mee reed[;)]


Wat verderop in de richting van Schouweiler komt de 1818 voorbij met een sleep (lege?) schrootwagens.


Nog wat verder gelopen richting Schouweiler komt de CFL 2220 voorbij als reguliere trein richting Luxemburg (in de rug gefotografeerd).


Niet veel later komt de benzinetrein voorbij gesjeesd met een treinschakeling 13'en.


Inmiddels ben ik voorbij Schouweiler gelopen in de richting van P?tange waar we het duo 1800'en (met Luc aan boord) weer zien op de terugreis. Dit keer met een zeer korte sleep.


Het bijbehorende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=xNGIVstqMog
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OMC

#1360
Leuke foto's en dito filmpje Dirk, we hebben er op het forum dus een BV (die in Luxemburg woont) bij [:D]

Over die 1805: ik had het me beter verklaren over die ventilatie, ik bedoelde dat er ??n (of beide) van die ventilatoren de neiging had nogal laat in werking te treden, gebeurt bij sommige class 66'en ook wel eens.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

mark7758

#1361
Ventilatoren komen in bij 77graden de 1ste en bij 82 de 2de ventilator. (Zo zou het moeten zijn.)
En inderdaad leuke filmp. En foto's.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

#1362
Super Dirk! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#1363
Daarnet denderde hier (Hoboken-Polder) zo'n lelijk geel/oranje geval van Rail Feeding voorbij richting Boom. Enkel de lok, geen wagens.
Helaas geen foto's. Wie verwacht nu zo iets om 10.15h
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

#1364
@Peter:  Lelijk ??? 't brengt toch kleur op 't spoor [B)]
Ja, eigenlijk zou je altijd een fototoestel bij de hand moeten hebben. Gisteren gaan babysitten op mijn petekindje en zus woont dan ook vlak tegen het inritspoor van Antwerpen Noord (ook nog vlak aan een sein), voor mij dus geen TV-avond maar genieten van wat er allemaal voorbij kwam.

@Doomslu: Die 18 is toch een machtige machine ... doet me terug denken aan mijn jeugd op camping in Clerveaux.