Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

itchy

#1335
nog een paar kiekjes... uitstap naar luxemburg (route: bxl > namur > dinant > libramont > luxembourg > li?ge-guillemins > bxl)...


Trein bestaande uit 5 klassiekjes (4 bordeaux + 1 new look) in Libramont


Libramont had vroeger een o.a. goederenstation blijkbaar (rechts van de spoorlijn, met sporen in het depot. De goederenwagens die hier afgesteld staan, worden (werden?) gebruikt door Infrabel.


Detail van een spaakwiel van ??n van die wagons


En dit staat op de zijkant


In Libramont staan ook een heleboel baantreinen afgesteld, hier getrokken door 77'ers (gehuurd van NMBS?) en ook 55'ers, wat me opviel was dat het afgedankte ATB+PZB90 nummers waren.


Hier is dat nog een beetje te zien op de flank van die 55.


Met deze playmobil kwam ik vanuit Dinant. Staat klaar om terug te keren. Onderweg veel kajakkers op de trein! (lijn loopt langsheen de Lesse...)


Deze gummineus brengt me naar Luxemburg. Let op de rare zwarte voorkant, waar het motorstelnummer in staat (is normaal geel met zwarte cijfers dacht ik).


Een Duitser in het station van Luxemburg.


En een reeks 4000.


Hier een ballastwagen van de CFL, al onderweg richting Gouvy en verder naar Luik (maar nog op Luxemburgs grondgebied).


Aangekomen in Luik, trein rijdt nog door tot in Liers. De CFL3012 + I10A + I10B + I10B.


Spiksplinternieuw topmaterieel voor de *internationale* verbinding naar Maastricht. Binnenkort de enige. Bravo NMBS!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michiel

#1336
Op de lijn naar Charleroi rijden die bijna-oude tweetjes ook nog, en ik vind dat best aardig. De NMBS zou meer van dat oude materieel mogen inzetten, in het origineel groen en zo. Dat heeft charme en stijl. Mij stoort het helemaal niet, in het tegendeel, ik hou er wel van. Alleen die rot-graffispuiters mogen ze wel eens zeer kordaat en genadeloos aanpakken, maar dat is een ander verhaal.

@Gerolf, dat lijkt me een heel boeiend dagje Belgi?-sporen geweest te zijn. Tof initiatief, mooie foto's!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Davy

#1337
Zijn er mensen die al eens in Diest gaan kijken zijn? ik ga er regelmatig naartoe en zou es willen weten op welke dagen en uren de meeste goederentreinen voorbij rijden. je hebt er ook een zijspoor richting indutrie maar daar komt zelde ene voorbij denk ik. kun je dat nie terug vinden op't net die uren enz?
Groeten Davy

loebaske

#1338
Luik [:(] station ik voel me daar me helemaal niet meer thuis, is net Japan koud/killig en geld verspilling van de betonkleur, wie gaat die mannekes betalen die zelf op zondag de veeeele ramen kuisen, incluis het vervangen van de wekelijkse gebroken ramen...

Johan Poelmans

#1339
citaat:
Geplaatst door Union Pacific

Zijn er mensen die al eens in Diest gaan kijken zijn? ik ga er regelmatig naartoe en zou es willen weten op welke dagen en uren de meeste goederentreinen voorbij rijden. je hebt er ook een zijspoor richting indutrie maar daar komt zelde ene voorbij denk ik. kun je dat nie terug vinden op't net die uren enz?
Groeten Davy


Dat zijspoor is woensdag voormiddag de place to be dacht ik ergens gelezen te hebben.

Tessenderlo Chemie heeft in ieder geval een wekelijkse trein richting frankrijk, meestal getrokken door een 57
 

OMC

#1340
Tessenderlo - Bully-Grenay => vertrek om 8u18 in Tessenderlo doordeweeks, op zaterdag om 8u15. Je mag rekenen dat de trein 20 minuten later door Diest rijdt en zo'n 40 minuten later door Aarschot.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

harzfreak

#1341
Het is weeral een tijdje geleden dat ik hier nog wat gepost heb[:I], dus bij deze[;)]

Veel kijkplezier,

1902 (met GF koppeling) bij Siemens in Wegberg-Wildenrath




Rurtalbahn V206 met een Ford-trein in Genk.


Overbrenging van Desiro's in Hoeselt, met enkele Resto-rijtuigen als remgewicht.




Crossrail PB 03 in Hoeselt.


Rurtalbahn PB 17 in Hoeselt.


ES 406 in Merelbeke aan de tankinstallatie.


Holcim 5172 bij de cementfabriek in Obourg.




5507 in Engis met een bovenleidingstrein onderweg naar Kinkempois.


5528+5523 in Fl?malle met 2 100T kranen onderweg naar Kinkempois.


En tenslotte de laatse nieuwe aanwinst van Crossrail "DE6314 met de bijnaam Hanna" bij passage in Wonck.
Groetjes Maarten

doomslu

#1342
Knap werk, Maarten. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#1343
Amai dat zij fraaie plaatjes deze laatste berichten.[:p]

Ik denk dat ik die bovenleidingstreinen nog vaak ga zien bij Tucrail[8D]

@Maarten,

Die 5172 in Obourg is die op afstandsbediening?  Ik ga er van uit met als die controlelampjes.  Het moet knap zijn[:D]  Net als rijden op een modelbaan maar dan in het groot.
Op de achtergrond staat precies ook nog een G2000 in Blauw en groene kleuren?  Heb je daar ook beelden van.

Sorry voor al die vragen, maar het zijn fascinerende foto's[;)]

Groeten

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

factageklerk

#1344
Zijn ze nu nog niet slimmer geworden met die GF koppeling [V]
 

B-Cargo

#1345
Prachtige foto's Maarten!
Wat betreft de 18'en kan ik nog toevoegen dat vanaf gisteren, woensdag 31/8, elke woensdag 2 18'en zullen overgebracht worden van Aachen naar Kinkempois A.T.  
Gesleept door een 28'er. Voorzien vertrek Aachen omstreeks 14u.15
Zag al een foto van de 1875 in Duitsland!!
groetjes,

trainfreak

#1346
citaat:
Geplaatst door factageklerk

Zijn ze nu nog niet slimmer geworden met die GF koppeling [V]

Hoezo?
De 19'en hebben vanaf ze uit de fabriek komen al een GF, dus stukken beter dan de omgebouwde 27'ers.
De koppeling steekt een pak minder uit, en het frame buigt niet door.
Spoorse groeten
Dimitri

Ferre

#1347
mooie foto's !!!

heeft iemand een idee waarom de 2 100T kranen naar Kinkempois gebracht worden ?
zijn ze dan uiteindelijk vervangen ?
Meeste materiaal dat naar Kinkempois gaat, blijft daar ook staan... dacht ik ... (ik weet dat daar een hele reeks van de 10T kranen staan)

Ik heb nog les gegeven met deze 2 kranen, daarom dat ik het graag had geweten.

Tnx

harzfreak

#1348
citaat:
Geplaatst door evan

Amai dat zij fraaie plaatjes deze laatste berichten.[:p]

Ik denk dat ik die bovenleidingstreinen nog vaak ga zien bij Tucrail[8D]

@Maarten,

Die 5172 in Obourg is die op afstandsbediening?  Ik ga er van uit met als die controlelampjes.  Het moet knap zijn[:D]  Net als rijden op een modelbaan maar dan in het groot.
Op de achtergrond staat precies ook nog een G2000 in Blauw en groene kleuren?  Heb je daar ook beelden van.

Sorry voor al die vragen, maar het zijn fascinerende foto's[;)]

Groeten

Evan





Dag Evan,

Je die 5172 is afstandsbedienging bestuurbaar [:p]

En speciaal voor u;
Groetjes Maarten

evan

#1349
Hartelijk bedankt[:p][:p][:p]

Die G2000... komt die ook buiten de terreinen of mag die ook buiten spelen[:D]?

En wetende dat ik vorige week er 5km vanaf zat.  Zucht
Ik heb wel die diepe steengroeves in de streek gezien[:p][:p][:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.