Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Bruno

#1305
Eindhoven

Trein 6421 naar Weert, gereden door de 453

NSR 1776 met CityNightLine 428 uit Zuerich HB

ICE 4651 van NS HiSpeed als trein 255
Helmond 't Hout

Trein 1925 naar Venlo met ICMm 4235 op kop, op de voet gevolgde door de 4077

De 1738 met EuroNight 436 uit Warzawa Centralna en Moskwa Bjelorusskaja
Deurne

Trein 9632 naar Den Bosch met de 2985

189 078-9 + 189 048-2 met kolentrein richting Venlo

Locon 9901 als Losse Loc richting Venlo, om de rijtuigen voor de Sziget A-trein op te halen

DBSRN 189 037-5 en 189 030-0 met ertstrein richting Venlo

4607 als ICE 153 naar Frankfurt Hbf
Helmond Brouwhuis

DBSRN 189 070-6 met Wels-shuttle

Locon 9901 met het leeg materieel 88074 voor de Sziget A-trein, de engel is inmiddels uit de cabine verdwenen!

ERS 189 099 met Melzo-shuttle 40100

Twee keer een DB ICE als trein 155 richting Venlo

DBSRN 189 050-8 en 189 025-0 met Novara-shuttle richting de Kijfhoek

De 186 181-4 van SBB Cargo met een lege Safenwil-trein

DBSRN 189 036-7 en 189 043-3 nemen de 189 041-7 en een lege ertstrein op sleeptouw naar de Maasvlakte

Trein 9647 naar Deurne met SGMm-II 2136

DB ICE 4603 kruist als leeg materieel richting Amsterdam met SGMm 2136

Locon 9902 met leeg materieel trein 88076 voor de Sziget B-trein met meer dan 3,5 uur vertraging door een aanrijding met een persoon bij een andere trein
Venlo

DB 110 452-0 met de AutoSlaapTrein naar Livorno

De vorige trein was nog maar net weg, of de volgende AutoSlaapTrein werd al door de 1745 binnen getrokken

Nadat de loc van de trein af was gehaald, werd deze afgerangeerd naar spoor 62

Loc 110 493-4 werd van spoor 56 naar de trein gerangeerd

DB 110 493-4 staat met de AutoSlaapTrein naar Alessandria gereed voor vertrek
Dordrecht

De 4235 bracht mij als trein 1978 weer veilig en snel naar Dordrecht

Voor alle foto's ?n de video, zie http://www.spoorpunt.nl/pages/grootspoor/fotos-videos/2011/augustus-2011/5-augustus-2011.php

ToThePoint

#1306
citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

In Aarschot zit ik volgend weekend met het middeleeuwse.
Waar is de nieuwe brug ?


Vlak aan het station deze verbind het stationsplein met de parking aan het Elzenhof en loopt dwars over het sporenemplacement. Langs de kant Leuven kan je vanop de brug de treinen in een boog het station van Aarschot zien binnenrijden. De kant van Hasselt-Antwerpen zie je het seinhuis en het stationsgebouw. Wel alleen voor fietsers en voetgangers



A ben eens benieuwd.
Ik zit in het Elzenhof volgend weekend.
Fototoestel meenemen dus en videocamera.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

#1307
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

In Aarschot zit ik volgend weekend met het middeleeuwse.
Waar is de nieuwe brug ?


Vlak aan het station deze verbind het stationsplein met de parking aan het Elzenhof en loopt dwars over het sporenemplacement. Langs de kant Leuven kan je vanop de brug de treinen in een boog het station van Aarschot zien binnenrijden. De kant van Hasselt-Antwerpen zie je het seinhuis en het stationsgebouw. Wel alleen voor fietsers en voetgangers



A ben eens benieuwd.
Ik zit in het Elzenhof volgend weekend.
Fototoestel meenemen dus en videocamera.



Je mag er nog niet op, dus niet te veel van voorstellen.
Ik blijf het spijtig vinden dat de goederenloods moest plaats maken voor deze brug.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

#1308
Voor de liefhebbers een pas binnengelopen bericht:

Komende woendag, 10/08, zal er 2 maal een rit zijn met diesels van het NMBS-patrimonium tussen Antwerpen-Noord en Schaarbeek. Rit gaat via lijnen 27A, 27, 28, en de NZV naar Schaarbeek TW. Meer info via pb.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ward

#1309

De 1802 in Leuven..
Was wel beetje laat, hoop snel wat betere foto's te kunnen maken..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ERVIN

#1310
Vandaag een dagje gaan spotten in het antwerpse , heel mooie dingen gezien , en enkele van deze wil ik jullie niet onthouden.....

Rees-Cees heeft zijn Antwerp Rail Feeding loc al aan het werk gezet..



Tegen ongeveer 20km/u kwam deze mooie samenstelling voorbij gereden..



En het einde van twee 25.5 locs , nummers waren niet meer te herkennen , op weg naar de sloper ( R.I.P.)



Er is ook nog een hele speciale overbrenging gebeurt , maar die uitleg en foto laat ik over aan mijn spotter-collega OMC , hij zal daar dan ook meer uitleg over kunnen geven.[;)]

OMC

#1311
Het was vandaag inderdaad de moeite, het weer was zichtbaar minder maar trekken we ons dat aan:



Nee dus.
Goed, veel te zien vandaag en dit is een kleine selectie:


Rurtalbahn PB10 met zijn beladen looderts trein, normaal een nachtrit en dus zelden overdag te fotograferen behalve als hij, zoals vandaag, 7 uurtjes in het rood rijdt. Rit gaat naar Stolberg, enkele kilometers na Aachen-West.


Nog zoiets leuks, en iets wat ik nog nooit gezien had is een ballasttrein met een loc van de reeks 12.


En wat velen komend weekend in Maldegem of Eeklo zullen zien zijn deze 2 jongens, PB13 van Crossrail met de 5166 op sleep.


Vandaag ook 2 maal langs geweest, deze ARF 1102 met 1 wagonnetje vermoedelijk afkomstig van Genk-Goederen.


Mijn favorieten zijn nog steeds de klazen, en liefst van al met een flinke dozentrein zoals de MSC er zo eentje is. De DE6302 van Crossrail is hier met veel lawaai onderweg naar Weil am Rhein. (28-07)

En voor de machinisten van Antwerpen-Noord, herken uw collega op volgende foto: (tip: hij weet de claxon heel goed staan [:D] )


Over de laatste foto van Erwin: maanden geleden heeft de NMBS groen licht gegeven om stelselmatig locs van de reeksen 25 en 25.5 te laten slopen in Courcelles bij De Keyser. Stelselmatig zouden de locs in treinen naar Ronet en Monceau gerangeerd worden om vandaar naar de terreinen van de sloper gebracht te worden. De 25'ers zijn (?) allemaal verdwenen op FNND en nu zijn dus de 25.5'en aan de beurt. Nummers zijn 2557 en 2555.

Slaapwel allen!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bruno

#1312
Nu het toch over de 25.5 gaat; is er daarvan eigenlijk eentje bewaard door een museum?

dgrr57

#1313
citaat:
Geplaatst door Bruno

Nu het toch over de 25.5 gaat; is er daarvan eigenlijk eentje bewaard door een museum?

2551 door TSP.

evan

#1314
Mooie plaatjes[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

#1315
Verschillende 25ers staan al in Moncau. (Nummers niet gezien.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ToThePoint

#1316
Dees weekend op de nieuwe wandelbrug te Aarschot gelopen en er was een propere break, 3 treinen M4 en 2 duikbrillen afgesteld.
Frappant waren de M4AD, M4BD en de details op de break.








Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

factageklerk

#1317
Wel ik denk dat die brug een mooie spottersplaats gaat worden in Aarschot. Dat materieel staat haast elk weekend daar gestationeerd
 

Jurgen

#1318
citaat:
Geplaatst door factageklerk

Wel ik denk dat die brug een mooie spottersplaats gaat worden in Aarschot. Dat materieel staat haast elk weekend daar gestationeerd




Als ik me niet vergis tijdens de week ook. 's Avonds worden alle stellen daar gezet.
Tijdens het weekend staat het er eigenlijk gewoon altijd!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Lukas

#1319
Hoi,

Jurgen,

Is deze brug al toegankelijk?

Lukas
LEVE HLR 73,74 EN 82