Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

#1290
Ohhh de 5102 , altijd mijn favoriet geweest , was een dagelijkse gast in Mol met de erts-treinen. En idd , als die locs hun gas open zette dan sprongen de perronstenen omhoog.
Verdorie, dat waren nog eens locs , jammer dat ze volledig verdwenen zijn.[:(]
Gelukkig ziet mijn Mehano-model er nog een beetje beter uit.

vanmiegroet

#1291
benefiet houden om de 5102 te kunnen houden?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN

#1292
Moest ik nu de euro-millions winnen , dan kocht ik hem direct  ,maar om die millions te winnen moet je er wel aan meedoen h?.[8D]

OMC

#1293
@ B-modelbouw: foto's gemaakt in Montzen? Op FNND staat bij mijn weten enkel nog de 5164 in de originele livrei en voor de rest niks meer van HLD51, Montzen en Monceau hebben nog de meeste 51ers "op overschot" staan.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

B-Modelbouw

#1294
@OMC: Inderdaad een beetje verloren gereden [;)] 't moet niet altijd regio Antwerpen zijn.

@Vanmiegroet -Ervin: Ik heb mijn actieplan ook al klaar, enkele jaren geleden heb ik zelf met de Picasso gereden, en was toen volledig verkocht (zelf machinist te spelen in dat koepeltje) om
met grootspoor te rijden. Zo'n loc opknappen en terug rijvaardig maken zou wel een leuke ervaring zijn ... Een geschikte locatie heb ik ook al op 't oog (legerspoortje nabij L12), en helpende handen vind ik hier ook wel op het forum [:p]

Johan Poelmans

#1295
Zoiets is wel iets duurder dan op de beurs 'een locomotiefje om te restaureren' kopen ;)

Maar dat zou inderdaad een unieke ervaring zijn.
 

PietB

#1296
Bestaat er bij de NMBS niet een regeling zoals biuj NS-financial services?
Die er in voorziet dat er van afgestoten materieel altijd de mogelijkheid is om ??n exemplaar voor het symbolischebedrag van ? 1,00 te verwerven?
Dit alleen voor gekende museum vereingingen, met de verplichting de machine weer rijvaardig te maken.
En bij belangstelling van meerdere kanten wordt er geloot.
Met maar ??n bedoeling, het behoud van historischerfgoed.

grt Piet.

Bruno

#1297
Bij de NS is dat ook al lang niet meer zo, anders had het Spoorwegmuseum of welke andere club dan ook vast wel een Wadloper, SM'90, Plan-T of wat dan ook behouden [;)]

PietB

#1298
citaat:
Geplaatst door Bruno

Bij de NS is dat ook al lang niet meer zo, anders had het Spoorwegmuseum of welke andere club dan ook vast wel een Wadloper, SM'90, Plan-T of wat dan ook behouden [;)]

Dat is zeker waar, maar de Wadlopers waren commercieel veel te aantrekkelijk voor NS om die voor een zacht prijsje van de hand te doen.
Daar was veel belanstelling van uit het buitenland voor.
En de SM90 en Plan V/T?
Sja welke museumclub heeft er interesse in een ding met pantografen?
Geen enkele toch?
Alleen diesel materieel is voor museumclubs interessant.
En het spoorweg museum heeft in Blerick een loods vol staan waar ze niet mee weten wat ze er mee moeten doen.

grt Piet.

Bruno

#1299
Buiten dat de Wadlopers goed te verkopen zijn heb ik toch het idee dat zelfs ?ls ze niet te verkopen waren, de museumclubs er dik geld voor hadden moeten betalen.
Aan elektrisch is bij de museumclubs inderdaad minder behoeft, maar er zijn er zeker wel: NSM, WGL1501, KLOK, Stichting Mat'64 en Stichting Mat'54 als ik al niets vergeet.

Het is niet slim alleen het dieselmaterieel te bewaren, bijvoorbeeld de SGM's zijn sinds 1975 een vertrouwd beeld in Nederland, als deze straks in 2025 buiten dienst gaat heeft het 50 jaar gereden, toch zeker wel een toonaangevend beeld op de sporen en er zou er toch ??n bewaard moeten blijven, al dan niet rijvaardig.

PietB

#1300
Ik ben het met je eens maar NS is een bedrijf in redelijke financiele nood dus zullen ze overal geld voor vragen.
Pasgeleden heeft Stichting WIJS nog een oude stalen-D kunnen bemachtigen, voor niet te veel geld.
HIJSM ook uit Haarlem heeft jaren geleden twee Plan-X'en en twee Plan-U's van Syntus cadeau gekregen, waarom?
Er zat asbest in en dat hoefde Syntus dus niet te saneren.
Inmiddels zijn de Plan-U stellen over gegaan naar een andere stichting en ??n Plan-X staat ergens in Noord-Holland bij een boer.
En de andere de 180 staat nog in Haarlem, die blijft gelukkig bewaard, samen met de exemplaren van ZLSM en HSA.
Maar inderdaad dit soort foto's

doen bij mij de maag draaien.

grt Piet.

ERVIN

#1301
Vandaag een fietstochtje naar Diest gemaakt , mooi station in een mooie omgeving.






factageklerk

#1302
Tot in Diest maar Erwin[:)] dan had je beter tot Aarschot doorgereden om eens dag te komen zeggen[:D]  In september ( de 24ste) gaat men hier de nieuwe brug inhuldigen over de sporen dan kun je ook hier mooie plaatjes schieten
 

ToThePoint

#1303
In Aarschot zit ik volgend weekend met het middeleeuwse.
Waar is de nieuwe brug ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

factageklerk

#1304
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

In Aarschot zit ik volgend weekend met het middeleeuwse.
Waar is de nieuwe brug ?


Vlak aan het station deze verbind het stationsplein met de parking aan het Elzenhof en loopt dwars over het sporenemplacement. Langs de kant Leuven kan je vanop de brug de treinen in een boog het station van Aarschot zien binnenrijden. De kant van Hasselt-Antwerpen zie je het seinhuis en het stationsgebouw. Wel alleen voor fietsers en voetgangers