Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Bruno

#1080
Op 5 mei ben ik nog even achter de on-gerenoveerde ICM's aan geweest, zolang het nog kan!
Maar voordat we daarmee beginnen, een fotootje van afgelopen maandag:

2 Mei 2011
Zwijndrecht

ICM's 4243 + 4035 zijn onderweg als trein 1931 naar Venlo

5 Mei 2011
Utrecht

Strukton Deutz 303004 'Monique' staat op dit moment werkloos langs spoor 9 wegens het vervangen van de oude perronkap door de nieuwe, waarvan een soortgelijke links op de foto zichtbaar is.
Rotterdam Centraal

De nog on-gereviseerde ICM 4242 staat op spoor 15 even uit te rusten van zijn reis uit Enschede als trein 1744 voordat deze weer als trein 12755 naar Leeuwarden gaat!

Van Rotterdam Centraal tot Rotterdam Alexander had ik de mDBk van de 4242 priv?, dus kon ik het interieur nog mooi even op de foto vastleggen!
Tilburg

HDR probeersel... de parkeerplaats van station Tilburg

ICRm in de 1958 naar Den Haag Centraal, geduwd door de 1747!

Nog zo'n HDR probeersel, geef uw mening ;)

Mat'64 in de 5262 naar Tilburg West... eh.. Tilburg Universiteit! Voor op de 478, achterop de 945!
Dordrecht

De 6517 van DBSRN is door de grote sticker op de neus in ieder geval al vanaf 100'en meters te herkennen! Hier is deze loc onderweg met een keteltrein vanaf de Baanhoekweg in Dordrecht naar de Kijfhoek!

De NMBS 2819 passeert als Losse Loc uit Belgi?, eveneens naar de Kijfhoek!

Gerolf

#1081
citaat:
Geplaatst door Bruno
Nog zo'n HDR probeersel, geef uw mening ;)
Wil ik wel doen, maar wat is HDR?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bruno

#1082
HDR staat voor High Dynamic Range, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/High_Dynamic_Range

Gerolf

#1083
Ik dacht al dat het iets met kleuren en contrast te maken had. Behoorlijk dramatische indruk, ja. Vooral het wolkendek ziet er erg dreigend uit zo [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

#1084
mijn echgenote is amateur-fotografe en maakt ook zulke foto's(HDR).
daar zijn wel mooie effecten mee te maken en het is eens iets anders.
de andere foto's zijn ook van zeer goede kwaliteit [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

D_Loc

#1085
De eerste foto vind ik persoonlijk iets te flets de tweede daarentegen ziet er goed. Uiteraard blijft het een kwestie van smaak.

Ik maak ook af en toe HDR foto's maar op dit moment ben ik meer aan het filmen dan fotograferen. Ik heb rond de Kerstperiode nog wel een experiment gedaan met een stereo (3D) - HDR foto van een gevel bij een Kerstmarkt.

Een tijd terug heb ik hier op het forum ook een HDR-foto geplaatst: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10239&whichpage=2
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Bruno

#1086
Zwijndrecht

Omgeleide Fyra 914 met de 186 116 op kop naar Breda
Maastricht

Rangeerloc 711

De 1769, 1717 en 1760 op een rij

De cabine van de 1717, die normaal tegen de DD-AR stam aanzit. In deze cabine zijn er meerdere constructie wijzigingen niet doorgevoerd. Zo staat er nog een oude machinisten stoel, ontbreekt de omroephoorn en is er geen GSM-R aanwezig

Plan-V 451

Cabine van de 451

ICRm BDs 50 84 20 77 125-7

Cabine ICRm

De zwevende 1721, bijbehorende stam 7409 staat op het emplacement bij het station van Maastricht

SGMm 2124

Cabine van SGMm 2124

VIRM 9416

Veolia GTW 504

Cabine van GTW 504 van Veolia

SLT 2432 met een baanschuiver die nog niet geverfd/gespoten is

Cabine van SLT 2432

Sik 267 met daarnaast de "Storingsboom Maastricht"
Geldermalsen
28. (HDR)

HDR foto van de Arriva GTW 506 die mij naar Dordrecht ging brengen

vanmiegroet

#1087
Zeer mooie foto's hoe komt het toch dat je altijd op de juiste plek bent,
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Koen

#1088
Gezien tijdens onze reis in Tournus tegen Macon.


Mvg
Koen



Nooit te oud om te leren

evan

#1089
Mooie kleuren en schildering/foto Koen!

Ze zouden dat hier bij de NMBS gerust ook kunnen of mogen doen door bv de nieuwe reeks 18 met mooie livrei uit te rusten.

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Powered By Diesel

#1090
De oogst van deze stralende zomerdag.













running on heavy fuel

OMC

#1091
Pff, mannen mooie foto's! Ben jaloers omdat ik niet op fototocht meer kan gaan met de werken thuis, zoveel moois op foto te zetten!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Bruno

#1092
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Zeer mooie foto's hoe komt het toch dat je altijd op de juiste plek bent,


Kwestie van diverse websites in de gaten houden, en een beetje geluk hebben [;)]


Powered By Diesel, waar zijn die eerste twee foto's genomen?

mark7758

#1093
Infrabel werkplaats Angleur.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

#1094
Inderdaad Evan.
De Franse spoorwegen hadden vroeger nogal een saai imago wat de schilderingen betrof maar dit is sterk aan het veranderen.
Deze schildering heb ik op een modelloc in Lyon aangetroffen (wel een diesel versie). Natuurlijk was ik (maar vooral de loc) direct verkocht [:o)] [:D]

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren