Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

betonnen afsluiting type Roeselare

Gestart door eddy, 01 januari 2010, 21:50:15 PM

hapkin

Eigenlijk al de maten, ik zou het eens willen printen in 3D ...
Of als iemand er een 3d file van heeft

mvg steve



59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

hapkin

Dan ben je weer aan het kopen he ... ::)
Ik wil ze zelf maken

mvg steve



Michiel

Ze staan nog overal in het land, rond haast elk station, dus opmeten is snel gebeurd. Maar op het TTM forum heeft Guytoonet ooit eens zijn opgemeten plan publiek gemaakt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbouwpatrick

Is zo ook een tekening van het andere Type met de ruiten het type voor Roeselare

hapkin

Merci Michiel voor de duidelijke tekening, daar kan ik wat mee  ;D

Het eerste model is gemaakt, het is nog niet zoals ik het wil
Het is hekje is net van de printer af, de verhoudingen zijn nog niet zoals het moet en de lijm enz hangt er nog aan...
Maar daar gaan we nog aan werken

betonnen afsluiting type Roeselare by Steve, on Flickr




patlecq

#36
Tekening van het andere Type met de ruiten het type voor Roeselare


Pierre

Steve ... als je de hekjes print kan je dat het beste doen met één paaltje aan de zijkant. Dan kan je de hekjes zo tegen elkaar aan lijmen. Nu moet je er elke keer een paaltje af snijden/zagen als je er een lang hekwerk van maakt.
Groet Pierre.


Rangeerduivel

Citaat van: Pierre op 07 februari 2018, 11:37:42 AM
Steve ... als je de hekjes print kan je dat het beste doen met één paaltje aan de zijkant. Dan kan je de hekjes zo tegen elkaar aan lijmen. Nu moet je er elke keer een paaltje af snijden/zagen als je er een lang hekwerk van maakt.

Of er ineens een paar aan elkaar printen (zoals ze ook verkocht worden), met aan 1 zijde dus géén paaltje.
dat het een beetje vooruit gaat hé!  ;D

;)

Alberke

wordt dat printerbestand "public domain"   ;) ?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

loebaske


beide type afsluitingen zijn verkrijgbaar bij C-Traccs zowel in O-HO-N in gelaserd karton...





modelbouwpatrick


hapkin

voila ik heb er vandaag weer een paar gemaakt
Het is nog niet helemaal zoals ik het wil maar het komt al heel kortbij
Volgende week een rol wit bestellen

IMG_20180208_094717 by Steve, on Flickr

Welke is de beste ...

efl045

Wat meteen opvalt is dat de middelste stijl even breed is als al de rest, maar in werkelijkheid is die veel smaller...

Peter

Steve, ik weet niet wat je er zelf al van vind maar de gelaserde van C-Traccs zijn toch fijner
Dit is niet negatief bedoeld maar een gewone opmerking, omdat ik niet weet wat de mogelijkheden van uw toestel zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter