Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Marklin nieuw 2010

Gestart door jarikd, 30 december 2009, 06:48:28 AM

PeterBrz

citaat:
Geplaatst door Greg

Ja waarom die 55, is in mijn opzicht gewoon een domme zet.
Je weet dat door de 55 van VB de markt al kleiner geworden is, gaan ze nog eens identiek hetzelfde nummer uitbrengen, en dan nog eens minder afgewerkt wrs.
Duitse mentaliteit zeker?
[xx(]



En de prijs al gezien.. Ok, misschien een hebbeding qua nummer voor sommigen, maar dan toch liever een goed afgewerkte met een goede sound (omdat marklin z'n geluiden toch maakt zoals zij willen, te nemen of te laten. En als ik ze vgl met ESU scoren ze minder) Swat das discussie voor een ander draadje [:)]

Hadden ze beter een andere nummer uitgebracht..

Groeten, Peter

nohab

2 verschillende ex-4069 in de set, en M?rklin vergeet de 175 ste verjaardag van de spoorwegen in Belgie, droevig

cyberbeast

De 55 van Marklin is wss gewoon een heruitgave van hun oude model?
Vbv zal ongetwijfeld beter afgewerkt zijn, de technieken zijn ook beter. De prijs ging iets van een 220? zijn denk ik.

Heel veel leuke dingen. Helaas alleen de TGV voor mij dit jaar.
 

Greg

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

citaat:
Geplaatst door Greg

Ja waarom die 55, is in mijn opzicht gewoon een domme zet.
Je weet dat door de 55 van VB de markt al kleiner geworden is, gaan ze nog eens identiek hetzelfde nummer uitbrengen, en dan nog eens minder afgewerkt wrs.
Duitse mentaliteit zeker?
[xx(]



En de prijs al gezien.. Ok, misschien een hebbeding qua nummer voor sommigen, maar dan toch liever een goed afgewerkte met een goede sound (omdat marklin z'n geluiden toch maakt zoals zij willen, te nemen of te laten. En als ik ze vgl met ESU scoren ze minder) Swat das discussie voor een ander draadje [:)]

Hadden ze beter een andere nummer uitgebracht..

Groeten, Peter



Uiteraard, maar blijkbaar hebben ze het model van VB niet goed kunnen verteren. Waardoor ze nu een hopeloze poging doen door hetzelfde nummer slechter uit te brengen voor een te hoge prijs. Tegen beter weten in dus. Waarom net de 5533, er zijn zovele andere nummers...
Zulke domme, koppige dingen kan je dus perfect van een duits bedrijf verwachten.
Ach ze doen maar, maar het is een slechte zaak voor marklin zelf en voor de modelspoorders.[V]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

cyberbeast

Ondertussen ook een mailtje gekregen van Vanbiervliet.
"Ons model is er wat later maar het wachten zeker waard". Ongetwijfeld is dat ook zo. Ik denk dat er weinig zijn die het Marklin-model gaan kopen ipv het B-models model. Wel rottig voor VBV natuurlijk.
 

Gert1

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Ik heb net meerdere orgasmes gekregen denk ik. [:o)][:D]

Ik voel me net een kind dat pas een lekstok gekregen heeft. (Voor de Nederlanders onder ons: een lollie [;)])



Wij Hollanders dachten dat het eerste verband hield met het tweede... [:D]

Maar serieus: het valt me eerlijk gezegd allemaal een beetje tegen.

mvg,
Gert

mahtoska1

citaat:
Is het jullie trouwens al opgevallen hoe weinig er voor de Z-schaal komt in 2010? Dat is toch een deel minder dan andere jaren h?.


Als ik de nieuwigheden van spoor Z bekijk voor 2010 van tante M, valt het mij juist op dat er veel zaken worden aankondigd vergeleken met voorgaande jaren. Kijk maar eens op http://catalog.lokshop.de/MAR/2010.News/D/image_136.html .De vraag is natuurlijk wanneer ze uitleveren...

Persoonlijk vind ik het een gezonde mix van het heruitbrengen van oude modellen, nieuwigheden en opwaarderingen (zoals LED verlichting).

Op het Duitse forum van Z Friends Europe zijn ze alvast tevreden.

Met de beste Z groeten,
Pieter

factageklerk

De prijs van de 5533 en 5526 bij VB was 384 euro , je kreeg er toen een gadget bij (waterpas,schroefdraaier,zaklampje in 1 geheel).Er waren wat extra details aangebracht die Marklin nooit uit zichzelf er zou op plaatsen. Daarbovenop hebben zij ook zelf een geluidsdecoder ontwikkelt die de echte geluiden bevat van de 55,cabineverlichting,stationaankondigingen en nog wat andere funtie's en ja het is eigenlijk droevig dat men niets heeft gedaan met 175 jaar spoorwegen in Belgi?. Maar bij het grote voorbeeld hiervan is ook geen teken van leven te bespeuren hierover [:D]. Tja ik vind dit van Marklin een lompe zet[xx(]
 

itchy

De M?rklin 55 is blijkbaar niet in TRIX versie voorzien. Spijtig want ik had graag nog een MaTrix exemplaar aangeschaft om bij mijn 5541 (M?rklin Hamo) te passen. Ik volg de ontwikkeling van de 55'ers van B Models een beetje op hun site, ziet er allemaal veelbelovend uit, wat een detaillering! En voor een correcte prijs vind ik. Maar ik vrees dus dat mijn oude 5541 dan ook extra magertjes zal afsteken tegen de 55 van B-Models... enfin ik zal nog zien.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

wisselstromer

1
"en M?rklin vergeet de 175 ste verjaardag van de spoorwegen in Belgie, droevig"

zijn roco en fleischmann dit da ook niet vergeten en is dit dan niet even droevig of is het alleen droevig omdat M dit ........[}:)]
2
hoeveel loks/wagons worden er door de verschillende fabrikanten niet "dubbel" gemaakt
waarom heeft vb ooit de 55er gemaakt? niemand die toen zei "domme zet"
dubbele produktie gaat er altijd zijn en koop dan gewoon het model vd fabrikant naar jouw keuze maar z**g daar toch niet zo over

tmoest eruit sorry als ik iemand tegen de borst stoot[:I]


citaat:
Geplaatst door nohab

2 verschillende ex-4069 in de set, en M?rklin vergeet de 175 ste verjaardag van de spoorwegen in Belgie, droevig

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Ondertussen ook een mailtje gekregen van Vanbiervliet.
"Ons model is er wat later maar het wachten zeker waard". Ongetwijfeld is dat ook zo. Ik denk dat er weinig zijn die het Marklin-model gaan kopen ipv het B-models model. Wel rottig voor VBV natuurlijk.




Jij hebt het wel over een ander model vrees ik. Men bedoelt de reeks 60 en hier gaat het over de reeks 55.
Kwestie van de juiste info door te geven. [;)]


@ Wim: trek het u niet aan. Zolang er modellen geproduceerd zullen worden, zuller er mensen zijn die daarover gaan zagen en klagen. Laat ze maar zagen.
Langs de andere kant moet ik toegeven dat ik het ook vreemd vind dat men met hetzelfde model gaat komen. De functies verschillen wel een beetje, maar dat zal wel zijn redenen hebben.
Misschien komt men uiteindelijk nog wel met een ander nummer, maar heeft men de foto van het model van Van Biervliet genomen als voorbeeld. Als je naar de Luxemburgse reeks 18 kijkt dan kan je zien dat dat gewoon een afbeelding van een 3D-model is en onze reeks 55 niet.
Van Biervliet gaat waarschijnlijk naar de beurs in februari, dat hij het eens gaat vragen h?. Dan weten we het meteen. Of als hij het al weet dan mag hij het hier altijd op het forum zwieren. Dan zijn we meteen ook verlost van gespeculeer en onnodig gekibbel.


@ Gert1: [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Ondertussen ook een mailtje gekregen van Vanbiervliet.
"Ons model is er wat later maar het wachten zeker waard". Ongetwijfeld is dat ook zo. Ik denk dat er weinig zijn die het Marklin-model gaan kopen ipv het B-models model. Wel rottig voor VBV natuurlijk.




Jij hebt het wel over een ander model vrees ik. Men bedoelt de reeks 60 en hier gaat het over de reeks 55.
Kwestie van de juiste info door te geven. [;)]



De juiste info is dat deze zin geldig is voor de reeks 60 EN de reeks 55 [:D][:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Ondertussen ook een mailtje gekregen van Vanbiervliet.
"Ons model is er wat later maar het wachten zeker waard". Ongetwijfeld is dat ook zo. Ik denk dat er weinig zijn die het Marklin-model gaan kopen ipv het B-models model. Wel rottig voor VBV natuurlijk.




Jij hebt het wel over een ander model vrees ik. Men bedoelt de reeks 60 en hier gaat het over de reeks 55.
Kwestie van de juiste info door te geven. [;)]



De juiste info is dat deze zin geldig is voor de reeks 60 EN de reeks 55 [:D][:D]



Eerlijk gezegd zie ik nergens een vermelding naar de reeks 55 door Van Biervliet.
In hun mail zit alleen maar een bijlage over de reeks 60. Vandaar dat ik denk dat men het alleen over de reeks 60 heeft.
Ik kan natuurlijk ook iets over het hoofd zien.

Maar de reeks 55 van VB is inderdaad later dan voorzien, al is dat iets voor een ander draadje. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

De reeks 55 wordt uitgebracht door B-Models (ik weet wel, ook VB, maar onder een ander merk).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

citaat:
Geplaatst door itchy

De reeks 55 wordt uitgebracht door B-Models (ik weet wel, ook VB, maar onder een ander merk).




Euh, tja, een mens zou van minder in verwarring geraken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.