Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Spotplaatsen gevraagt in de omgeving van Mechelen

Gestart door mister1736, 29 december 2009, 19:47:03 PM

mister1736

Goedenavond,

Ommaar met de deur in huis te vallen. Mijn zusje gaat verhuizen naar Mechelen.
Ik ben daar eind februari/begin maart een weekje en ik zou graag (veel) Belgische goederentreinen op de foto zetten.
Alleen ik ben daar totaal niet bekend .... Dus ik hoopte dat jullie mij misschien kunnen helpen??

Als het kan, graag spotplek + FOTO :).

Groetjes,

Marcel

the_gold

In het station van Mechelen komt veel langs, van beneluxtreinen tot cargo tot stoptreinen...

mister1736

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Hebben ze mooie plaatjes in de omgeving of is het alleen mogelijk om te fotograferen op het station??
Groetjes,

Marcel

patatje70

hallo,

wat je ook kan doen is een kijkje nemen via " Google Earth " of "Google maps". dan zie je toch al waar je bijkunt en waar niet.
een station is ideaal omdat ze daar allemaal passeren en je propere voeten houd en je wagen meestal vlot parkeert... maar voor mooie fotos moet je meestal in een weide of lags een berm staan...

mvg Wim[:)]

mister1736

Hallo,

Ja via google earth kijken is ook een optie. Maar ik zou graag als Hollander wat tips hebben van mensen die daar uit de buurt wel eens spotten en dus beter de weg kennen dan mij.

Maar als er plekjes buiten Mechelen zijn hoor ik dat graag. Ik ben niet beroerd om een uurtje ( of wat ) te reizen.

Groetjes,
Marcel

the_gold

Ik denk dat je deze vraag beter vraagt ( zonder reclame te maken  ) op hgbtf.net Daar zit het merendeel aan spotters.

mister1736

Dank je,

Ik heb het daar ook geplaatst [:)].

Marcel

loco

In Mechelen zijn niet zoveel fotostandpunten. Wel knap zijn de uiterste punten van het perron in het hoofstation en in station Nekkerspoel.
Daarna moet je het zoeken buiten Mechelen.
Bvb in Hombeek (voorbij oud station) en Hever (Kerkhof). Daar heb je mooie punten langs het spoor in het veld.
Ook niet te vesmaden zijn vanop de Zavelenberg (ergens aan de groenstraat) richting Katelijne en dan nog verder richting Duffel. Daar is het smullen en kan je genieten van spoortaferelen onder verschillende zonnestanden.
Je kan daarom de omgeving rond Mechelen het best verkennen met de fiets. Ik garandeer je onvergeetelijke momenten.
Succes met je fotosafaries. En laat maar wat zien

swa

Loco was vlugger dan ik!
Het is idd de moeite waard (qua natuur) om voorbij mechelen nekkerspoel, richting antwerpen, laat ons zeggen vanaf zavelenberg (is (oud?) militair domein op de grens mechelen/st.kat.waver) richting duffel af te zakken. Bijna dat ganse traject komt in aanmerking. Neem anders eens een stoptrein van station nekkerspoel tot station duffel, dan zie je vanuit de trein wat je ongeveer mag verwachten. En op de lijn antwerpen-mechelen moet je niet lang wachten, want het is (een van) de drukst bereden (en oudste) personen- en goederentrajecten. De omgeving van de netebrug in duffel is ook absoluut de moeite, maar daar zijn de grote HST werken aan de gang, en ik weet niet hoe het er momenteel bij ligt! Je zal alleszins moeten proberen als ze niet aan het werk zijn vrees ik... Op de brug zelf is zeker ook een aanrader. Er is een voetgangersoversteek aan die brug, dus je kan er (buiten de werken!) gemakkelijk aan geraken vanaf het jaagpad langs de nete. Dat is vanuit duffel centrum 1 km richting mechelen/walem.  Plezier ermee.

Doornroosje

Vergeet ook stationnetje Muizen niet! Vrij veel goederenverkeer dat langs dat stationnetje passeert, er ligt dan ook een overslagbundel naast.

Bundesbahnfreak

Vergeet ook Hofstade niet, het goederenverkeer van Muizen richting Brussel komt er door (en omgekeerd ook natuurlijk[8D].
In de stopplaats Hofstade kun je mooie foto's maken met het domein op de achtergrond.  Zijn ter plaatse ook mooie site's: de bruggen over de Barebeek en die over de Zenne.
Heb er vroeger regelmatig foto's getrokken (ben van Hofstade afkomstig)

groeten

Rudy