IR schakeling

Gestart door nijvnet, 29 december 2009, 15:56:21 PM

nijvnet

Hallo iedereen,

Wellicht dat iemand hier het probleem kent, dus ik dacht: kom ik stel het even. Ik heb van BUSCH de 5720 IR zender en ontvanger. Nu kom ik na aankoop er achter dat er nog een relais bij moet, namelijk de 5740 (lekker goed vooraf ge?nformeerd door de verkoper (helaas niet dus)). Nu vind ik het alleen raar dat ik een duur apparaat nodig ben voor 1 lichtsluis. Kan dat niet veel eenvoudiger? Ik heb zelf wel eventueel benodigde relais, ik moet alleen weten wanneer mijn trein op een schaduwspoor staat en de wissel andersom kan worden gezet, zodat de doorgaande trein kan vertrekken.

Hopelijk is mn verhaal duidelijk en kan iemand mij helpen :)

Alvast bedankt!!
Dani

dirkske

Heeft Gerolf is niet zo een lichtsluis apparaat zelf gebouwd?
Je eigen baan, je eigen wereldje!

krispy

Waarom geen stroom detectie ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

conducteur

OF met reed? of marklin massadetectie?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Lichtsluizen of reedschakelaars zijn prima ... om een exacte plaats te detecteren. "staat mijn stomer onder de waterkraan?"
Wat je nodig hebt ("is mijn schaduwstation-spoor bezet ?") is een stroomdetectie (of bij 3R - massadetectie)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Gerolf
[Wat je nodig hebt ("is mijn schaduwstation-spoor bezet ?") is een stroomdetectie (of bij 3R - massadetectie)



inderdaad,niets aan toe tevoegen.
wim

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door nijvnet

(lekker goed vooraf ge?nformeerd door de verkoper (helaas niet dus)).
Dat vind ik wel erg makkelijk geredeneerd. Heb je de verkoper wel verteld wat je ermee wilde gaan doen?
Buiten dat, er zijn momenteel zo verschrikkelijk veel artikelen in de handel dat je van een verkoper moeilijk kan verwachten dat hij van elk artikel zomaar de ins en outs kan opnoemen.

nijvnet

Beste Klaas,

Zeker heb ik de verkoper alles uitgelegd, en zelfs gevraagd of ik dan nog andere componenten nodig had. Hij reageerde daarop dat het niet nodig was en het gewoon van een voeding kon worden voorzien. Uiteraard weet ik ook dat er veel is, dus dat iemand niet alles kan weten.

Bedankt voor de oplossingen, ik kan denk ik weer een stapje verder... merci!