Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Soorten rails

Gestart door Alain, 28 december 2009, 22:23:20 PM

Alain

Ben momenteel volop bezig een plan aan het uitwerken voor de ruimte die ik van de overige gezinsleden ter beschikking heb gekregen.
Heb nog een x-aantal Peco flex rails liggen van "vroeger" die ik in de tijd goedkoop en goed vond.

Nu vind ik op het forum nergens iets terug over welke soort rails te gebruiken en de voor- en nadelen?

Iedereen spreekt wel over Marklin, Roco, Fleishman rails maar bijna niets te vinden over de Peco's.
Voldoen die niet meer of scheelt er iets anders aan dat ik over het hoofd heb gezien?

Graag advies en uitleg indien mogelijk? :I

conducteur

Hou je peco's. Volgens mij is peco code 100 het beste wat je kan krijgen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Alain

citaat:
Geplaatst door conducteur

Hou je peco's. Volgens mij is peco code 100 het beste wat je kan krijgen.

Was ik zeker van plan, om ze te houden.

[:D]

Klaas Zondervan

Met Peco rails is niks mis. Kwalitatief is het ongeveer het beste wat er op dit gebied bestaat.

Gerolf

Prijs/kwaliteit is Peco zeker niet slecht. Vergeet Tillig niet.
citaat:
Nu vind ik op het forum nergens iets terug over welke soort rails te gebruiken en de voor- en nadelen?
Dat meen je toch niet, h? [;)]
Gebruik eens "site:www.modelspoormagazine.be railsysteem" in Google [^]
Liefst niet de zoekmachine van het forum zelf gebruiken. Die deugt niet [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alain

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Prijs/kwaliteit is Peco zeker niet slecht. Vergeet Tillig niet.
citaat:
Dat meen je toch niet, h? [;)]
Gebruik eens "site:www.modelspoormagazine.be railsysteem" in Google [^]
Liefst niet de zoekmachine van het forum zelf gebruiken. Die deugt niet [xx(]

Bedankt Gerolf voor de info.
Heb mij eens verdiept [|)] in de ganse lijst dat voorhanden is en kom tot de vaststelling dat het zoals met alles is. Er zijn voor - en tegenstanders van alle merken. Het zal dus een persoonlijke beslissing worden die mij het beste ligt. Kwestie prijs kwaliteit en wat ik het mooiste vind.

ysbeer

Weinig tegenstanders meen ik,het is echt goed spul.
Als je echt helemaal een nieuwe baan gaat bouwen kies dan in het zichtbare deel code 83
Die is lager /smaller en beter op schaal.
Geen flauw idee waarom juist onze vooruitstrevende jeugd op dit forum zo aan code 100 vast wil houden.
Code 100 is op zijn retour,en de steeds weer gemaakte opmerking dat wagens en loks er niet op lopen is nu echt wel achter haalt.
De code honderd doe je dan in de onzichbare gedeelte.
wim

conducteur

Wat ga je doen als je op ebay een ietwat oudere locomotief ziet voorbijgaan aan een spotprijsje waar je neen tegen moet zeggen omdat ze niet op code x rijden?. Wat van uw modelbaan is perfect tot op 0,001mm  nauwkeurig op schaal? (Bijna) Niets! Het is dan ook niet erg als je met verkorte rijtuigen rijd en de sporen een halve mm te hoog en te breed zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

citaat:

Wat ga je doen als je op ebay een ietwat oudere locomotief ziet voorbijgaan aan een spotprijsje waar je neen tegen moet zeggen omdat ze niet op code x rijden?.
Hoe oud moet zo'n loc zijn? Er zijn bijna geen locs meer te vinden waarvan de flenzen te hoog zijn voor code 83.

Gerolf

... en de afwerkingsgraad is dan meestal vergelijkbaar met de hoge wielflenzen.
Code 100 - en het materieel dat die hoge rails nodig heeft - is inderdaad achterhaald.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:

Wat ga je doen als je op ebay een ietwat oudere locomotief ziet voorbijgaan aan een spotprijsje

Waarom zou die lok toch zo goedkoop zijn[?][xx(]
wim

doomslu

Ik gebruik ook geen code 100 meer op mijn nieuwe baangedeelte (behalve in het schaduwstation).
Volkomen eens met Wim, Gerolf en Klaas.
Persoonlijk kies ik voor Tillig.

Dus als je nog moet bijkopen, overweeg dit dan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *