Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Leuk en makkelijk te doen "bomen(update 9-1-10"

Gestart door Baureihe 103, 26 december 2009, 21:08:41 PM

ysbeer

#15
OKE sorry dan ,maar voorkomen doet het.
Deze keer dus niet,sorry bert
wim

Baureihe 103

#16
Beste Allemaal,

Heren heren ik kan niet eens even rustig slapen of er worden allemaal
verkeerde conclusies getrokken en gekibbeld.
Als eerste ik was niet geschrokken niet boos of verontwaardigd of wat dan ook.[:D]
Ik zal dan ook in het vervolg iets anders mijn reacties plaatsen,
een smilly om aan te geven wat je echt bedoelt blijkt soms niet voldoende te zijn[:)]
Dit komt volgens mij omdat berichtjes soms te snel worden gelezen
zonder goed op de extra toegevoegde smilly's te letten die de juiste context van de tekst wat meer nuanceeren.
Daarnaast is een forum wat annoniemer en worden er soms makkelijker redelijk pittige reacties gegeven (meestal goed bedoeld hoor[8)]), die ook weer niet zo bedoeld zijn.
Zelf zal ik dat ook nooit zo doen ten zij ik iemand persoonlijk ken en weet hoe die er mee omgaat . Ik probeer altijd iedereen in zijn of haar waarde te laten en toch aan te geven wat er verbetert zou kunnen worden aan zijn/haar baan scenery of wat dan ook, en dat werkt volgens mij het beste[:D]
Eventueel ondersteund met een in mijn ogen goed voorbeeld.

Aan het Beheer,
Ik heb het al een paar maal geprobeerd om mijn juiste leeftijd in mijn profiel te krijgen maar dat lukt mij niet [:I]waarschijnlijk een tekort in mijn IQ.
Mijn geboorte datum is 13-01-1959 en dat is dus geen 13 a 14 jaar.
Ik hoop alleen dat jullie nu al de leuke reacties niet gelijk gaan wissen (want dan wordt ik pas echt boos[:D])

Dan snel weer ontopic

Beste Jos,

Mijn dealer wil silfor niet bestellen want die zegt altijd dat het zo duur is jou voorbeeld is zeer prijs aantrekkelijk maar ik zou niet weten waar dat te kopen anders zou ik dat zeker doen. De matjes van Anita Decor die ik op de beurzen zie kosten ca 20 euro en zijn bij lange na niet zo groot als jou voorbeeld daar maak ik hooguit 2 a drie kleinere bomen uit.(de meesten bomen op mijn baan zijn ca 25 tot 30 cm aan de voorzijde)
Als je nagaat dat er nu op mijn baan ca 300 eigen gemaakte bomen staan reken maar uit wat je dan kwijt bent financieel gezien dan wel.
En geloof mij scenery staat bij mij voor het aankleden van de baan op nummer 1 en mag dus zeker geld kosten.

Groetjes Bert die nog meer van die verschrikkelijke bomen gaat maken.[8D][:)]




Bestaat er een andere hobby.

jacques timmermans

#17
Bert,

producten van miniNatur kun je ook rechtstreeks bij de Duitse firma Silhouette (http://www.mininatur.de/silhouette_home.php?lang=de) bestellen. Dan ben je tenminste van het vele geloop naar de zogenaamde vakhandelaars en vele teleurstellingen af.

Jacques Timmermans

Peter

#18
Hallo Bert en Jacques,

Silflor en Mininatur kun je beperkt kopen bij H?nerbein in Aachen en anders zoals Bert schreef, rechtstreeks bij het merk.
Leveren vrij snel en zeer goede service.
Maar .... niet echt goedkoop, maar het zal waarschijnlijk ook niet moeten dien om heel je baan ermee vol te leggen.

PS: nog een verwittiging. De Duitse politie durft HEEL streng kontroleren aan de grens of je winterbanden op je wagen hebt, en die boete is niet mis.[}:)][}:)][}:)][:0][:0]
Eigenlijk zouden we volgende maand naar daar moeten maar ...helaas..ikzelf heb geen winterbanden op mijn wagen
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#19
Bert, ik heb, met plezier, jouw geboortedatum gewijzigd.
Is makkelijker dan verweren. [;)]

Off-topic: gebeurt vaak dat de mensen hun geboortedatum niet kunnen wijzigen. Nochtans, gewoon doen wat er staat: maand en jaar kiezen, op "accoord" drukken en dan op de dag klikken. Uiteraard de wijzigingen in het profiel opslaan (klik op "verstuur").
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jacques timmermans

#20
Peter,

bij mijn weten zijn winterbanden in Duitsland enkel na de weersomstandigheden verplicht. Verdere informatie vind je hier: http://www1.adac.de/Recht_und_Rat/verkehrsrecht/winterthemen/winterreifenpflicht/default.asp

ysbeer

#21
citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Bert en Jacques,

PS: nog een verwittiging. De Duitse politie durft HEEL streng kontroleren aan de grens of je winterbanden op je wagen hebt, en die boete is niet mis.[}:)][}:)][}:)][:0][:0]
Eigenlijk zouden we volgende maand naar daar moeten maar ...helaas..ikzelf heb geen winterbanden op mijn wagen


Die boete valt wel mee 20 euro (natuurlijk nog zonde van het geld)
Als het normaal regend of droog is (dus geen sneeuw of ijs)zijn winterbanden niet verplicht,ook niet in de winter.
Er zou een probleem met de verzekering kunnen komen,als je ergens tegen aan knalt.
Maar verhalen van iemand die stilstond (geparkeerd)werdt aangereden door een slippende auto,en toch de schuld van het ongeluk kreeg zijn onzin.
wim

doomslu

#22
Volledig off-topic.
Ik heb op al mijn auto's winterbanden (tijdens de winter [;)]).
Ik snap niet goed waarom Belgen dat niet doen (maar het zal wel aan mij liggen). Het rijgedrag is stukken beter wanneer het koud is (onder de 8 ? 10?), dus ook bij droog weer!

En dan nu weer on-topic. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

#23
Ook die in model van Brekina e.d.?[:D][:D][:D][:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

#24
citaat:
Geplaatst door conducteur

Ook die in model van Brekina e.d.?[:D][:D][:D][:D]

Neen, want op m'n baan is 't zomer. [:D][:D][:D][:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

#25

Beste allemaal,

Aangezien iedereen een bosje brandhout wil maken van dit draadje
doe ik er nog maar een schepje boven op door helaas ontopic maar weer eens een bosje hout te plaatsen.

Laat maar komen de reacties ik ben er helemaal klaar voor[:)]











Leuk of niet ik ben weer lekker bezig geweest.[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Gerolf

#26
citaat:
Geplaatst door Baureihe 103
Leuk of niet ik ben weer lekker bezig geweest.[:)]
Je vind het in elk geval leuk om te doen, en dat is ook belangrijk [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#27
Je tweede poging ziet er veel beter uit. Blijf proberen tot je het niveau van onze Jos haalt! De techniek die jij gebruikt kan tot zeer mooie resultaten leiden, maar de afwerking kan nog een beetje beter![;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

the_gold

#28
Ik vind ze allesinds mooi[;)] wat dacht je ervan om eentje met sneeuw te maken erop voor ons? Ik denk dat dat best wel mooi zou zijn!

Baureihe 103

#29
Beste forum leden,

Het niveau van Jos zal ik zeker niet gaan halen
wat die man allemaal maakt is echt gigantisch.
Maar je moet het toch op zijn minst proberen.

Peter en Jacques,

Nog hartelijk bedankt voor de informatie en het linkje

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.