Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Lenz Gold decoders

Gestart door Break302, 28 juni 2005, 14:00:12 PM

Break302

Hallo allemaal
Ik heb juist een Lenz Gold decoder ingebouwd in twee Roco locs , 43271 of gelijke aard BR 74 !
Nu doen deze locs dus alles behalve rijden ! Van het ogenblik dat de stroom wordt ingeschakeld , beginnen de lichten te knipperen en daar blijft het bij ! Die zelfde lok met een andere decoder van Lenz doet het goed maar de gold weigert alle medewerking ! De enige middel om hem aan de praat te krijgen is het bruusk ompolen van de stroom op de sporen, dus niet op de centrale !
Na het uit en terug aan zetten van de stroom herbegint alles terug opnieuw ! Plaats ik nu deze zelfde decoder in een 215 met stekker loopt deze zonder een enkel probleem ! Nu heb ik al alle instellingen proberen te veranderen wat wel lukt , maar geen effect heeft ! Ook op analoog geeft hij het zelfde probleem ! Ik snap hier dus geen ...... meer van ! Nu heb ik al het een en ander tegen gekomen maar dit is weer iets nieuw !
Heeft toevallig iemand dit ook al eens voor gehad , en wat zou er tegen te doen zijn ?

Jos

tonycabus

Jos,
Ik heb hier zo'n ding "liggen", maar nog niet ingebouwd.
Ok moet even met vakantie en zal dus niks meer kunnen doen voor half juli.
Ik houd w?l kontakt met het forum, vanuit Rheinland-Pfalz!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Hi,

Is deze decoder aangesloten op een Nemstekker? Als je dit met ja beantwoord, dan de aansluiting 180 graden draaien.

Wim

Break302

citaat:
Geplaatst door Wim

Hi,

Is deze decoder aangesloten op een Nemstekker? Als je dit met ja beantwoord, dan de aansluiting 180 graden draaien.

Wim



Dag Wim

Neen , de draden zijn op de print vast gesoldeerd !
Ik val misschien terug in herhaling , maar die zelfde decoders doen het in andere locs zonder de minste problemen maar weigeren alle medewerking in deze twee exact dezelfde locs !
Ik heb er ondertussen Esu's ingebouwd en die doen het ook zonder tegensputteren !

Jos

tonycabus

Brrrr....zou die motor niet teveel stroom verbruiken? Of is het een Faulhaber? Ik meen anders dat de "gold" ook HF schakelt...
als je CV50, bit 8 op "0" zet. Staat die op "1" dan is de pulsfrekwentie 19Hz!! Dat kan voor sommige motoren te laag zijn.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)