Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Goedkope ledjes op 3 volt bij Blok...

Gestart door Paulogic, 24 december 2009, 10:10:12 AM

Paulogic

Misschien een leuke, mogelijks ook een goede maar vooral een goedkope tip :

Zoals in een ander topic al eens vermeld werkt mijn vrouw bij Blok... (Reclame niet intentioneel).

Maar wat hebben ze daar : jawel setjes met enkele kleine ledjes aan een draadje (lijkt op geplastificieerd koper)
op 3 volt (2 AA batterijen) en kosten slechts 1 euro. Verkrijgbaar in Rood, Groen, Geel en gemengd.
Leuk om op de baan een kleine kerstboom te maken alsook voor winkelverlichting of sfeerverlichting in
huizen of zo. (gekleurd door reflectie behangpapier of kleur gordijnen ??? Rood ook bruikbaar bij speciale vitrines...}:)

Het batterijdoosje is gemakkelijk te vervangen door zo'n goedkoop transformatorken van gelijk welke origine
als het voltage maar ongeveer klopt.

Ik zal proberen er straks een paar te halen en een foto online te zetten.

Admin : indien deze boodschap niet gepast graag verwijderen.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Admin : indien deze boodschap niet gepast graag verwijderen.
Ongepast? Maar nee, het lijkt me gewoon een prima tip. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Nog een led-tip: bij het Kruidvat (zitten die ook in Belgi??) hebben ze kerstslingers met witte leds voor weinig geld.

railman56

citaat:

(zitten die ook in Belgi??)
rijzen hier al jaren als paddestoelen uit de grond [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Jurgen

Aldi, Lidl, Kruidvat, Blokker, Casa,... We kennen ze allemaal.

Ik had de ledjes bij Blokker ook al zien liggen, maar vermits ik toch geen verstand heb van electriciteit heb ik ze maar laten liggen.

De kerstlichtjes van Lidl heb ik vorig jaar of het jaar daarvoor wel gekocht. Die dienen nu als verlichting onder mijn baan. Zeer handig en vooral, zeer goedkoop. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eric

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Nog een led-tip: bij het Kruidvat (zitten die ook in Belgi??) hebben ze kerstslingers met witte leds voor weinig geld.



Paul en Klaas,
Natuurlijk kennen we de welgekende "Kruidvatledjes", toch zeker in het noorden van Belgie.
Enkel op het forum in Nederland verwittigen ze vroeger dat ze er zijn.
Nu gaan er hier veel tweedes komen denk ik.
Maar Paul, dat kan jij niet weten vermoed ik en het is een heel goede tip. Je kan met die dingen heel veel doen.
En zeggen ze "poef" als je iets verkeerds hebt gedaan, dan ben je zo goed als geen geld kwijt.



Paulogic

Zoals beloofd enkele foto's. Het zijn echt microleds. In het draadje zit ook een soort draadweerstandje.

De batterijdoosjes zijn in doorzichtige plastic in de kleur van de ledjes. Witte doosje is de gemengde set.
Er zit ook een klein schakelaartje op. Met velcro onder de tafel en je hebt goedkope verlichting.
Gemakkelijk te verlengen en dergelijke.


Ledje apart gezet




Verkopen blijkbaar vlot dus snel wezen zou ik zeggen,...[:)]
(Neen ik heb geen aandelen) [8D]
mvg,
Paul(ogic)

eric

En moest je tweedes komen, volgend jaar zijn ze er weer.[;)]