Lichtgeleiders voor leds

Gestart door 2308john, 24 december 2009, 08:43:22 AM

patrick smout

citaat:
Geplaatst door Gerolf

snap ik niet. Normaal plaats je voor een rijtuigverlichting toch leds aan beide uiteinden van de "sideglow"-fiber? Waar moet er gefreesd worden?


Ik volg niet de bouwmethode zoals jij aangeeft.
Zoals jij aangeeft kan ook maar die bouwmethode heb ik pas later ontdekt.
Mijn rijtuigverlichting zijn opbgebouwd uit zelfbouw printen waar een 6-tal SMD leds op gemonteerd zijn. De stroom is heel laag ingesteld (ongeveer maar 1 mA door de Led) zodat deze nauwelijks oplichten en daardoor overdag totaal niet zichtbaar zijn. In het donker is de lichtopbrengst meer dan voldoende (hoeft de baan niet te verlichten). Door over de ganse lengte van de print een sideglow aan te brengen met een inkeping op de plaatsen waar de Led zit zou de spreiding van het licht beter moeten worden (nu niet 100% naar mijn wens).

In principe kan ik de printen ook anders monteren met maar 2 Led's.
Als test lijkt me dat wel een goed idee. U-profieltje, sideglow, etc.

mvg,

Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

conducteur

citaat:
Geplaatst door patrick smout

citaat:
Geplaatst door Gerolf

snap ik niet. Normaal plaats je voor een rijtuigverlichting toch leds aan beide uiteinden van de "sideglow"-fiber? Waar moet er gefreesd worden?


Ik volg niet de bouwmethode zoals jij aangeeft.
Zoals jij aangeeft kan ook maar die bouwmethode heb ik pas later ontdekt.
Mijn rijtuigverlichting zijn opbgebouwd uit zelfbouw printen waar een 6-tal SMD leds op gemonteerd zijn. De stroom is heel laag ingesteld (ongeveer maar 1 mA door de Led) zodat deze nauwelijks oplichten en daardoor overdag totaal niet zichtbaar zijn. In het donker is de lichtopbrengst meer dan voldoende (hoeft de baan niet te verlichten). Door over de ganse lengte van de print een sideglow aan te brengen met een inkeping op de plaatsen waar de Led zit zou de spreiding van het licht beter moeten worden (nu niet 100% naar mijn wens).

In principe kan ik de printen ook anders monteren met maar 2 Led's.
Als test lijkt me dat wel een goed idee. U-profieltje, sideglow, etc.

mvg,

Patrick


FOTO?!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum