Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ziehier (alw

Gestart door tonycabus, 27 juni 2005, 22:20:40 PM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

'k Heb er gauw een plaksel van gemaakt:

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

matti



               Tony, waar is de aansluiting van Basecles carrieres naar toe ??? Anders best wel een leuke post . Aan de hand van zulke plannen kunnen de meeste modelbouwers wel enkele ideetjes opdoen .
Ikzelf speel momenteel met een idee voor een steenkoolmijntje met maar liefst "4"  spoorbreedtes . Normaalspoor (HO), meterspoor (tram HOm), 750mm spoor (veldspoor op N-schaal basis) en 600mm spoor (mijnspoor op Z-schaal basis) .  

    Zot zijn doet geen zeer, ik kan het weten, ik ben het al jaren[:p]


                  [8]

tonycabus

Matti, de aftakking naar Bas?cles staat er toch bij??

Dit is zonder meer een IDEAAL sporenplan want hier wordt aangetoond hoe eenvoudig een sporenplan kan zijn voor ?chte exploitatie. Men gaat het immers v??l te ver zoeken?

Delen kunnen weggelaten worden zonder problemen. Wil je wat "bijbreien" dan zal je wel moeten opletten dat het ook in de exploitatie van jouw baan past. "Dit is Belgisch"[;)] dus rekening houden met links verkeer !
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

matti


     De Aftakking naar Bas?cles staat er inderdaad op . Maar tussen deze en het perron van Bas?cles-carrieres ligt nog een aansluitspoor en een goederenkoer en deze is er in jouw plaksel is deze verdwenen .

                                 [8]

svvander

Hoe interpreteer je deze tekeningen eigenlijk? Ik kan me deze baan niet echt voorstellen in miniatuur. Komt waarschijnlijk door de lijntjes...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Ik snap nu pas wat Matti mist (kan allee maar aan mij liggen![xx(]).
Ben vergeten een blad te plakken[:(]
Maar op zich toch doenbaar, h??

Sven, dit is een schematisch sporenplan en elk spoor, elk wissel en elk sein staat erop.
Hoe het er in miniatuur gaat uitzien bepaal je zelf, met de symbolen als basis.
Herinner je je "Seinhuis West" uit KIS1, MSM 35?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Luchtfoto's zijn natuurlijk je van het...
Maar concessies zullen er steeds wel gemaakt moeten worden vooral ivm de spoorlengte[:p]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

En de vraag is natuurlijk... waar haal je luchtfoto's van zo'n afstand???
Ik kan me inbeelden dat je deze van bepaalde stations op de kop kan tikken, maar van een ganse lijn...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Die links heb ik toegevoegd aan mijn favorieten
Bedankt, Maxim!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ludol

@maxim heb je ook zo iets voor frankrijk?

ludol

Ik had eerst moeten denken en .........
http://www.geoportail.fr/
vul achter "aller ?" CAFFIERS in en dan zit je op (mijn)baan.
Rechts boven de splitsing begint mijn verhaal in het station Caffiers-Guines.

jan77

Nu beginnen ze hier al SSP 's te publiceren nu word het echt proffessioneel
Gr Jan