Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Decals

Gestart door Peter, 20 december 2009, 14:29:11 PM

loebaske

Die decals dat Peter heeft laten zien van het merk ds is volgens hier al gezegd zijnde van Jocadis & Dacker, heb ook nog enkele van die velletjes, ??ntje om zelfs een type 25.5 (in onze tijd van een Lima 23) te maken met de banden zoals die reden, ja, soms waren we al tevreden als een loc op afstand er al een beetje uitzag zoals.. zonder al die details van andere kleine opschriften[:)][:)]

Peter

@Stefan

Als je echt sterke softener wil hebben moet je die van DACO gebruiken. Dit is het merk van een kennis van me, nl. Danny Cooremans uit Antwerpen. Normaal zijn zijn  produkten voor de Plastiek modelbouw (decals, modellen enz) verkrijgbaar in goed modelbouwwinkels.
Website: http://ultra.glo.be/daco/

Zijn decals zijn qua kwaliteit te vergelijken met die van Superscale (voorheen Microscale)
Indien er vraag genoeg moest zijn wil ik hem altijd eens polsen wat betreft decals voor Belgische treinen.[:D][:D][:D] maar dan moet ik wel een winkelier (s) hebben die bereid is/zijn die interesse hebben en die bereid zijn dat dan te verkopen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door Peter

@Stefan

Als je echt sterke softener wil hebben moet je die van DACO gebruiken. Dit is het merk van een kennis van me, nl. Danny Cooremans uit Antwerpen. Normaal zijn zijn  produkten voor de Plastiek modelbouw (decals, modellen enz) verkrijgbaar in goed modelbouwwinkels.
Website: http://ultra.glo.be/daco/

Zijn decals zijn qua kwaliteit te vergelijken met die van Superscale (voorheen Microscale)
Indien er vraag genoeg moest zijn wil ik hem altijd eens polsen wat betreft decals voor Belgische treinen.[:D][:D][:D] maar dan moet ik wel een winkelier (s) hebben die bereid is/zijn die interesse hebben en die bereid zijn dat dan te verkopen.



Ja Peter, ik ken DACO. Die maakt onderandere uitstekende decals voor belgische vliegtuigen. En hij heeft een "strong softener"[:D]. Ik had dat al een zekere tijd geleden opgemerkt, wanneer ik begon (wel moest beginnen) met film-blanke decals.
Ik heb laatst toch PB's blanke decals (doorschijnend en wit) voor inkjet gekocht, en met juist-wat-moet vernis er op werkt dat prima!
Maar met inkjet kunt je geen witte decals maken, en het geel is bijna 100% doorschijnend...
Winkeliers vinden? Dat is waarschijnlijk HET problema![xx(]
stefan.

Kees-Jan

Stel, ik zeg stel dat mijn bedrijf dit zou gaan doen wat vinden jullie dan een redelijke prijs?

Graag aangeven wat je in een setje zou willen zien.

Kees-Jan

Peter

Kees-Jan, als je naar de website van Danny (Daco) kijkt op schaal 1/48 (bv. de Thunderstreak) zie je dat een "eenkleurig vel A5 " ongeveer een goede 7 euro kost
Aan meerkleuren vel van hetzelfde formaat is 10,00 euro.
Dit is een zeer faire prijs.
Goedkoper gaat niet als je echt kwaliteit wil hebben. Danny laat/liet zijn decals maken bij Superscale en die kwaliteit spreekt voor zich.De oplagen zullen vermoed ik in dezelfde orde van grootte zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Ik ga mijn hoofd er over buigen.

Kwaliteit is geen probleem. Die fecale kan ik ook maken met de zelfde kwalieit.
Kees jan

doomslu

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Stel, ik zeg stel dat mijn bedrijf dit zou gaan doen wat vinden jullie dan een redelijke prijs?

Graag aangeven wat je in een setje zou willen zien.

Kees-Jan

Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de meesten een setje zouden willen waarmee ze een loc zelf van beschrifting kunnen voorzien.
Bijvoorbeeld, na het omschilderen. Ofwel nummers zodat er een nieuw nummer kan gegeven worden aan een loc.
Ik heb hier bvb een paar 62's staan die zouden moeten hernummerd worden...

En wat denken de anderen hierover???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Lijkt mij een h??l goed idee Luc, ikzelf zou graag mijn 10 ketel-wagons opnieuw willen spuiten, maar omdat ik daar geen decals voor kan gevonden krijgen, doe ik het maar niet.

Dus ik hoop dat Cees zijn hoofd heel diep wil buigen.[;)]

eddy

Hoi Kees-Jan,
Fijn dat U het in overweging wilt nemen.Nu mijn vraag,zou dat een standaard vel worden?Of kunnen de geinteresseerde zelf individueel hun decals laten maken?Natuurlijk als men bv 50 vellen in groep kan maken zou dat de prijs wel drukken.Ik hoor het wel,en het moet natuurlijk haalbaar zijn voor U ,en ook financieel aan uit kunnen.

groeten eddy

Kees-Jan

Hallo,

mocht ik iets gaan maken dan worden dat standaard vellen. Geen custom stuf want dat loopt in de papieren (lees tijd om te tekenen heb ik beperkt).

bijv: vel met nummervarianten voor een lok (bepaalde serie)
     vel met opschriften rijtuigen(en)

vul maar aan............

kees-jan

Gerolf

Zou mooi zijn. Wordt er ook aan TPIII gedacht? Opschriften voor stomers, elocs en diesels met 6 cijfers, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Stel, ik zeg stel dat mijn bedrijf dit zou gaan doen....

Kees-Jan




.... dan zou dat een fantastisch initiatief zijn.
(ondanks je "gegrummel" over vorige ervaringen)

Ik sluit mij onmiddellijk aan bij Gerolf:
Tp.III, aub.

- "EUROP"-bakwagens beschrifting.
- STOOMLOC-benummering.
- "F"-tremelwagens (NMBS-CFL-SNCF)
- ...

Geen winkel nodig:
moest je overstag gaan, ben ik onmiddellijk groot afnemer

Groeten,
Luc.

loebaske

Ewel, voor mij mag het gerust een velleke zijn met allerlei diesel nummers en eentje met elek nummers volgens B norm die niet verkrijgbaar zijn in de handel [:)] dat is maar mijn goesting weet natuurlijk de andere hun verlangen niet[:p][:p]

poco loco

Kees-Jan,

Mail.

Luc.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Stel, ik zeg stel dat mijn bedrijf dit zou gaan doen wat vinden jullie dan een redelijke prijs?

Graag aangeven wat je in een setje zou willen zien.

Kees-Jan

Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de meesten een setje zouden willen waarmee ze een loc zelf van beschrifting kunnen voorzien.
Bijvoorbeeld, na het omschilderen. Ofwel nummers zodat er een nieuw nummer kan gegeven worden aan een loc.
Ik heb hier bvb een paar 62's staan die zouden moeten hernummerd worden...

En wat denken de anderen hierover???


+1