Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bolle neus tijdperk III

Gestart door Steven86, 27 juni 2005, 22:14:47 PM

Steven86

Ik ben nog op zoek naar een serie 204, tijdperk III. Roco heeft er een mooie, catalogusnummer 69475 (ik rij wisselstroom).

Me dunkt dat dit model een 'uitloopmodel' is. Her en der nog verkrijgbaar. Is mijn indruk juist? Zo ja, weet iemand of er een nieuwe versie van komt?

Ook ben ik zeer ge?nteresseerd om van iemand te horen die praktijkervaring heeft met dit model. Op foto ziet het model er veel mooier uit dan de M?rklin 3066 bv. die je nogal goedkoop op eBay kan krijgen (dat model heeft wel geen geluid).
Aan de andere kant valt me op dat de deurstangen dan weer in groen zijn, alhoewel de trappen dan weer mooi gedetailleerd zijn (beetje jammer, maar waarschijnlijk bij te schilderen). Is het model in het echt zo fijn gedetailleerd als de foto's op de Roco website suggereren?

Thx,

Steven


loco

Persoonlijk vind ik de versie van Roco ook de meest geslaagde tot nog toe. En dit voor een aanvaardbare maar toch dure prijs. Roco heeft bij mijn weten geen nieuwe versie van het type 204 (later reeks 54) aangekondigd. Niets is uitgesloten, maar ik denk dat het nog enige jaren zal duren voor er eventueel een nieuwe versie komt. Als je ge?nterssseerd bent in het model zal je via de occasiemarkt moeten gaan. Misschien dat er nog een handelaar is de een exemplaar in huis heeft.
Loco

Steven86

Hoi Loco,

Bedankt voor de feedback. Ik vind vooral de dakpartij, de trappen en de fronten er mooier uitzien op. Het ziet er ook naar uit dat deze loc een mooie laklaag met beschrifting heeft, maar daar ben je nooit zeker van totdat je zo'n model echt in je handen hebt.

Gelukkig weet ik nog ergens een handelaar met een nieuw model via internet. Voor de ge?nteresseerden, dit is Schweickhardt in Duitsland: http://www.modelleisenbahn.com/

Misschien een overbodige vraag, maar zijn de rijeigenschappen zo goed als we van Roco gewoon zijn?

Steven

mark7758

69474 staat nog in Leeuwarden in een winkel.
www.treinenpassage.com.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Hallo Steven,

De rijeigenschappen zijn inderdaad zoals we van Roco gewoon zijn. Enkel de motor (of de overbrenging) maken een iets meer geluid dan ik
van Roco gewoon ben.
Ik heb een decoder ingebouwd (DCC) en volgens mij zijn de rijeigenschappen nu gewoon perfekt.
Wel heb ik aan het uiterlijk de veranderingen aangebracht zoals een paar nummers geleden in MSM stond. Voor de ronde anti-damp ruit gebruik je best GEEN lijm, maar doe dit met een weinig glansvernis van Tamiya. GEEN Humbrol of zoiets gebruiken want die geeft ook witte sporen op de ramen.
Groetjes

Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Steven86

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Steven,
Wel heb ik aan het uiterlijk de veranderingen aangebracht zoals een paar nummers geleden in MSM stond. Voor de ronde anti-damp ruit gebruik je best GEEN lijm, maar doe dit met een weinig glansvernis van Tamiya. GEEN Humbrol of zoiets gebruiken want die geeft ook witte sporen op de ramen.



Nu je het zegt, ik herinner me inderdaad zo'n artikel. Dat ga ik eens opzoeken.

De loc is ondertussen besteld[:)] dus we zijn in blijde verwachting

Groetjes,


Steven

Steven86

Raad eens wat er rondjes rijdt op mijn baan [:)][:)][:)]

Juist, een prachtige bolle neus...

Inderdaad een prachtig model. Net gearriveerd... rijdt de obligate 2 x 30 minuten rondjes.

Jammer dat de leveancier pleite is [:0]. Maar de chinezen gaan ons redden [:o)].

Bedankt voor het advies Loco, Mark7758 en Peter.