Gemengde goederentreinen

Gestart door conducteur, 19 december 2009, 13:25:10 PM

conducteur

In welke mate kunnen we nog met echte gemengde goederentreinen rijden?
Als ik 'gemengde goederentrein' google dan zie ik bv een foto van een 23+ ketelwagens (niet allemaal dezelfde). Ik wil een gemengde goederentrein samenstellen met zeer verschillende soorten goederenwagons. Gaande van platte wagens beladen met profielen tot grootvolume schuifwandwagens. Kan dat nog? Of is dit niet realistisch?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Jawel hoor, er rijden nog dagelijks heel veel gemengde goederentreinen , dus dat is nog steeds perfect uit te voeren.[;)]





En het hoeven ook niet altijd dezelfde locs te zijn die je achter mekaar hangt , onderstaande foto heb ik dinsdag nog gemaakt in Berchem..




Michiel

De meeste goederentreinen die ik zie op lijn 124 naar Charleroi en lijn 26 naar Halle zijn gemengd. Het is maar zelden dat ik er een bloktrein zie met uitsluitend dezelfde goederenwagens. En ook die gemengde goederentreinen rijden klokvast. Elke ochtend om 8u25 passeert er eentje het station van Sint-Job richting Charleroi.

Nu, mijn observatie is zeer persoonlijk, vanuit het standpunt van een klassieke pendelaar; steeds op hetzelfde moment op dezelfde plaats, zelfde traject... [;)]


de klokvaste gemengde goederentrein te Sint-Job
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Interessant draadje. Wie heeft nog meer fotomateriaal?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainfreak

Het zijn in mijn ogen vooral de Fransen die met gemengde goederentreinen rijden.
Dus de (4)36000 en de 12'en
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan hiermee , maar laat het mij afsluiten met de volgende foto's...[;)]






C.B.

Wij doen er ook nog veel hoor.

Alle treinen met nummers 445xx tussen Antwerpen/Gent/Zeebrugge en Gremberg Keulen.

Op de relatie met Frankrijk zijn dit dan weer de 448xx.



Als voorbeeld trein 44522 Gremberg Gbf - Antwerpen Noord.

Dit zijn dus treinen van het verspreid vervoer en worden gevormd/hervormd in dit geval respectievelijk Keulen en Antwerpen.
Vanaf daar worden de wagens opnieuw getri?erd en met Rangeerslepen naar de diverse bundels gebracht.
Groetjes.
Claudio.

OMC

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er nog vrij veel gemengde goederentreinen rondrijden, goede voorbeelden zijn de treinen tussen Gremberg en Antwerpen-Noord en de treinen van Kijfhoek naar Somain zo van die gemengde treinen waar je werkelijk vanalles in kan terugvinden. Toen de trein naar Gremberg nog met 2x BR225 reed zat hetvolgende in die trein: autowagens (LAEKKS meestal), ketelwagens, platte wagens (KS of SNGS van de DB), staalwagens (SHIMMNS) of schuifwandwagens (Nordwagon etc.). Je kan een diversiteit aan wagons gebruiken eigelijk op enkele uitzonderingen na.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be