Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Linkeroever - Centraal: het einde!

Gestart door Binco, 18 december 2009, 18:58:36 PM

factageklerk

#15
Het is is een hobby h? mensen, die we toch in de eerste plaats voor de ontspanning beoefenen wat kan ons het nu schelen hoe iemand zijn project noemt.
 

Gerolf

#16
citaat:
Geplaatst door factageklerk
...wat kan ons het nu schelen hoe iemand zijn project noemt.
Zo bekijk ik het toch niet. Het is omdat we betrokken worden via dit forum, en omdat we als mede-modelspoorders willen helpen dat we elkaar raad geven.

Ik volg Sicco wel. Als je een project "linkeroever-centraal" noemt...
Anderzijds: ik lees hier nergens dat het over Antwerpen-Linkeroever gaat [;)] 't Zou dus evengoed aan de Maas kunnen zijn [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

#17
in mn eerste reactie staat dat het niets te maken heeft met het huidige station linkeroever dus...

nu terug over de baan:
de kurk is gelegt
de kurk is vastgelecht met strave dubbelzijdige plakband:

die zelfde plakband is ook gebruikt voor de sporen:

dan wat later met de sporen erop:



-> nu even terug over de naam
heeft er eigenlijk ooit een station gewesst dat de naam Linkeroever - Centraal had?

Sicco

#18
Nee [:p]
Ik welk tijdperk situeer je je baan?

Binco

#19
citaat:
Geplaatst door Sicco

Nee [:p]
Ik welk tijdperk situeer je je baan?



aja srry vergeten zeggen.
de treinen enzo zullen waarschijnlijk V / VI zijn
voor het station zelf denk ik eraan om iets ouder te gaan.
de stijl van Zwijndrecht/Beveren (das IV zeker[?])
[:D][:D]

chef garde

#20
Alleszins knap om te zien hoe jij jou amuseert!!!  Bij de eerste twee foto's zie je dat de strijk nog niet is gedaan, bij foto 3 heeft ma de plank al naast je "ontwerp" gezet, en zien we precies de voeten van pa (?) die alles eens komt aanschouwen, uw "rommel" die rondslingert, ... goe bezig man!!!  Laat u maar eens goed gaan tijdens uw kerstverlof, en trakteert ons vooral op veel foto's!

Binco

#21
mn ma en pa moete er niets van weten.
al die rommel en dergelijke.
die voeten die je daar ziet is van mn bompa.
hij helpt mee en samen met hem ga ik al eens naar een beurs ofzo.


- voor de baan ->later komen er ook nog poten onder zodat die wat hoger staat!

Jurgen

#22
Straf eigenlijk dat als men ergens Linkeroever leest dat men meteen aan Antwerpen denkt. Over dikkenekkerij gesproken. [:D][:p] Oeioei, die uitspraak komt niet goed. [:D]


Wat de naam betreft: houden zo! Laat een ander maar zeveren, zolang je jezelf kan amuseren is alles in orde. Zij die niet met de naam kunnen leven hebben verscheidene mogelijkheden: er zijn koorden, bruggen, rivieren,... Keuze genoeg dus.

Wat je plan betreft, ik zou langs elke kant van de hoofdlijn een uitwijkspoor maken. Nu moeten de treinen van het "bovenste" spoor het 2de spoor kruisen om op de uitwijksporen terecht te komen.
Het kortse spoor net boven het doodlopende spoor laat je gewoon weg en je zet een uitwijkspoor helemaal bovenaan op je plan. Dat spoor kan dan ook een stukje langer gemaakt worden en je hebt meteen 4 sporen die naast een perron komen te liggen.
Dit gaat me iets realistischer lijken dan dat het nu is.

Het doodlopende spoor kan wel gewoon blijven liggen. Maar ik zou dan aan de linkerkant nog een doodlopend stukje maken waarop je locs kunnen omlopen. Zo worden de hoofdsporen noch de uitwijksporen bezet gehouden wanneer je moet rangeren.

Verder: veel plezier met de bouw van je baan/diorama.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Binco

#23
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Straf eigenlijk dat als men ergens Linkeroever leest dat men meteen aan Antwerpen denkt. Over dikkenekkerij gesproken. [:D][:p] Oeioei, die uitspraak komt niet goed. [:D]


Wat de naam betreft: houden zo! Laat een ander maar zeveren, zolang je jezelf kan amuseren is alles in orde. Zij die niet met de naam kunnen leven hebben verscheidene mogelijkheden: er zijn koorden, bruggen, rivieren,... Keuze genoeg dus.

Wat je plan betreft, ik zou langs elke kant van de hoofdlijn een uitwijkspoor maken. Nu moeten de treinen van het "bovenste" spoor het 2de spoor kruisen om op de uitwijksporen terecht te komen.
Het kortse spoor net boven het doodlopende spoor laat je gewoon weg en je zet een uitwijkspoor helemaal bovenaan op je plan. Dat spoor kan dan ook een stukje langer gemaakt worden en je hebt meteen 4 sporen die naast een perron komen te liggen.
Dit gaat me iets realistischer lijken dan dat het nu is.

Het doodlopende spoor kan wel gewoon blijven liggen. Maar ik zou dan aan de linkerkant nog een doodlopend stukje maken waarop je locs kunnen omlopen. Zo worden de hoofdsporen noch de uitwijksporen bezet gehouden wanneer je moet rangeren.

Verder: veel plezier met de bouw van je baan/diorama.


[8)][8)] dan heb ik slecht nieuws want de sporen liggen al vast en we zijn volop aan het ballasteren![8)][8)]
toch bedankt voor de goeie raad!



Rochevalien

#24
Stephen, ik zou je toch aanraden om aan de rechterkant van je station een wisselstraat te voorzien zodat de treinen terug op het linkse spoor geraken.(net zo een zoals er aan de linkse kant ligt)
Dat de perrons dan wat korter worden moet je er maar bijnemen.

Tweede puntje,ik zou je sterk aanraden om de aslijnen van de sporen af te tekenen op je basisplaat en je daarop te baseren.
Voor zover ik kan zien lopen de 2 hoofdsporen in het midden van het perron naar elkaar toe.
Ik weet het :"met passen en meten wordt veel tijd versch.ten" maar dat is het gewoon waard.
Voor de rest vindt ik de opzet (stationsnaamn+sporenplan )dik in orde .Maar misschien moet je het toch maar Linkeroever-dokken of zo noemen[;)]  

Gerrit

Binco

#25
citaat:
Geplaatst door Rochevalien


Voor zover ik kan zien lopen de 2 hoofdsporen in het midden van het perron naar elkaar toe...




dan zal dat aan de foto liggen want alles is perfect afgetekent.
de sporen zijn zelfs met een soort mal evenwijdig gelegt.
en voor de rechte stukken is er met een lange rechte lat doorgegaan zodat deze kaarsrecht liggen[:D]

renstimpie

#26
@ Jurgen:  Antwerpen kan er ook niks aan doen dat het centrum van de wereld is, he ;-) (ja, ik ben uit Antwerpen..)
@binco:  Voor de rest goed bezig...  die bompa's toch, hee...  ben er nu 33 en bij mij is het net hetzelfde...  hij gaat nog steeds regelmatig mee naar een beurs...  blijf er van genieten.

Greetz

Tim

Binco

#27
heb me vandaag bezig gehouden met het maken van de stationsnaamborden (de lichtbakken!)
en hier het resultaat:



[;)]

-> de eerste foto is geen foto van de baan!

Gerolf

#28
Netjes gedaan, Stephen.
Lichtbakken, zeg je. Werkend?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

#29
citaat:
Geplaatst door binco





-> de eerste foto is geen foto van de baan!




Onder wat staat je trein eigenlijk , want zulk een overspanning wil ik ook gaan maken voor een volgend groot project.[;)]

Het lijkt een tafel o.i.d , maar het is wel een mooie foto.