Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Laatste Z aanwinst

Gestart door mahtoska1, 15 december 2009, 13:07:45 PM

mahtoska1

Hallo,

Een Z treurwilg gemaakt met wat ik in Altenbeken gezien heb:

* zelfbouw met meeraderige draad een loof
* Website: Naturex loofmatten van www.polakmodel.com
* Waar gekocht: Altenbeken
* Artikel nummer
* Korte beschrijving: Treurwilg gemaakt uit gedraaide meeraderige kabel. Eens deze een boomstruktuur had, werden de stam en takken met diverse kleuren geverfd en beplakt met stukjes loofmatten
* Eventueel foto's


Laat de opmerkingen maar komen...

Beste Z groeten,

Pieter
* ...

depovero

pieter, dat is ne toffe boom, zeg!
Diene meneer die heeft wat bladeren nodig voor op zijn modelbaan, zeker! [:p][:p][:p]

Dat ie er nie te veel maakt, anders gaan we de boom in het bos niet meer zien! [;)][;)][;)]

Zuccezz verder, de boomplanters [:)][:)][:)]

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

mdvholland

citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Hallo,

* Website: Naturex loofmatten van www.polakmodel.com
...
Laat de opmerkingen maar komen...

Beste Z groeten,

Pieter
* ...



Ha Pieter en anderen,

Dat ziet er zeer fraai uit. Zulke scenery maakt een baan ?f!

Ik heb deze aanbieder kennelijk gemist in Altenbeken (er was ook zoveel te zien).  Geinteresseerden wijs ik er graag op dat de website van Polakmodel in het Duits meer info biedt dan in de Engelse versie.

Bijvoorbeeld de handelaren waar je de producten kan kopen. Niet in Belgie, wel in Nederland:
- in Gouda bij H&H (leuke zaak, Z-minded, heerlijk om eens te neuzen)
- bij de webshop www.sceneryshop.nl (die vast ook wel naar Belgie verzend)

Ik heb onlangs een statische grasapplicator gemaakt (volgens de vliegenmepper methode, aan te raden!), en was op zoek naar fraai
gras hiervoor. Geloof dat ik het heb gevonden, ga binnenkort eens in Gouda kijken. Dank voor je tip!

groetz,
Matthijs

depovero

Dag Mathijs,

Ik heb eens op je getipte site gaan zien. Precies echt, die bomen! En wat een variatie. Ook tof, is dat je kunt kiezen in brutto stammen of een afgewerkte boom; De velden, daar wil ik eens langs gaan wandelen. Ik hoor de koien al loeien!

Tot later,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

mahtoska1

citaat:
Dank voor je tip!


Hallo Matthijs en anderen,

Daarvoor is dit draadje opgestart. Alle aanwinsten zijn welkom.

Laat maar horen (en vooral zien) waar jullie mee bezig zijn of wat jullie op de kop kunnen tikken hebben.

Beste Z groeten,

Pieter

Darky

Hier een linkje: http://www.modellbahnshop-lippe.com/index.asp?l=de
Mag nog gerust meer van die zaken komen, ben ook een liefhebber van.

groetjes,

mdvholland

Joepie!  [:D] mijn bestelling autootjes van N-auto van Dominique Pion is eindelijk binnen. Deze z-modellen zien er zeer fraai. Nu aan het schilderen.

Zal zsm fotootje plaatsen (moet eens uitvinden hoe Picasa oid werkt - wie heeft tips voor de beste fotowebsite??)

NB nog geen groensels van Polak models, in bestelling.

groet,
Matthijs

mahtoska1

citaat:
Joepie!  mijn bestelling autootjes van N-auto van Dominique Pion is eindelijk binnen. Deze z-modellen zien er zeer fraai. Nu aan het schilderen.

Zal zsm fotootje plaatsen (moet eens uitvinden hoe Picasa oid werkt - wie heeft tips voor de beste fotowebsite??)



Ja! Foto's!

Ik gebruik photobucket. http://photobucket.com/
Bij elke foto die opgeladen wordt, staat een link die je kunt kopi?ren in een draadje.

Beste Z groeten,
Pieter

mahtoska1



* Graafkraan van MZZ
* Gekocht via website http://www.zundmeer.de/
* Artikel nummer 3153
* De kraan komt in een goede verpakking. Het model is volledig geel gespoten. Nabewerking is dus noodzakelijk. Het model is op schaal maar is niet perfect van vorm
*

Beste Z groeten,
Pieter

mahtoska1

2 in ??n klap:

* Leverencier: FR (Freudenreich Feinwerktechniek)
* Website: www.fr-model.de
* Waar gekocht: Z treffen in Zell (Mosel)
* Artikel nummer: ZF308Cargo
* 2 assige open goederen wagon van SBB Cargo. Zeer fijn gedetailleerd model. Tekst is perfect leesbaar (met vergrootglas). Wagen loopt zeer goed door zijn gewicht.



* Leverencier: M?rklin
* Website: www.marklin.de
* Waar gekocht: Ebay.be
* Artikel nummer: 88983
* Belgsiche stoomlocomotief type 81.




Beste Z groeten,

Pieter


Michiel

Gefeliciteerd met je aanwinst! Voor schaal Z is dat toch wel met erg strakke sierstrepen en belettering. Wel jammer van die colos van een Z-koppeling.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel

Gefeliciteerd met je aanwinst! Voor schaal Z is dat toch wel met erg strakke sierstrepen en belettering. Wel jammer van die colos van een Z-koppeling.

Helemaal mee eens. Prachtig locje [:p]
Maar die koppelingen, daar zou toch iets op gevonden moeten worden [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Zamateur

Mijn recente aankopen

De nieuwe "Orient-Express"
En een nieuwe transformator van Passmann. Het is duur maar het is zeer good met Vijf-polige motoren.  Pieter hou niet van het veel. Ik maakte een kleine video.
http://www.youtube.com/watch?v=RUXjti9nuQ8
Er zijn kleine koppelingen. Ze zijn dunne staven. Maar de treinen worden vastgesteld. Het is hetzelfde systeem voor 81360 en 81361 tussen de twee locomotieven.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

citaat:
Wel jammer van die colos van een Z-koppeling.


Dat is inderdaad een jammerlijke zaak. Enige optie is deze te vervangen door staven zoals Zamateur schrijft of zelf een systeem uit te dokteren.

Ikzelf heb een systeem gemaakt waarbij ik de koppeling afsnijd. In het stukje koppeling dat overblijft aan de wagon of loc boor ik een gaatje van 0,55mm. Vervolgens buig ik een stevig electriciteitsdraadje in een U. De 2 beentjes van de U worden dan door de gaatjes gestoken van de 2 te koppelen wagons en of locs. Hierdoor worden de wagons of locs ook korter gekoppeld. Je bepaalt immers zelf de lengte van de U. De treien worden niet vast gekoppeld.
Nadeel van dit systeem is dat het ontkoppelen op afstand niet meer lukt. Je kon dit systeem reeds zien op mijn Belgisch minibaantje.

Zou dit interessant genoeg zijn voor een artikel in MSM?

Beste Z groeten,
Pieter


Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul