Dag Peter en andere treinliefhebbers,
Bedankt, dit is aanmoedigend. Enn beetje uitleg.
De brug, dat is zelfbouw, gebasseeerd op foto's van in de omgeving van Mechelen. Met mijn zoon als meetlat (vergelijkingspunt). Eerste keer dat ik iets in plasticard doe, met een paar foutjes. Maar ja, al doende leert men, nietwaar!
Het station ga ik ofwel zelfs bouwen, ofwel bij TimeCast aankopen. TimeCast doet vooral in militaria, maar heeft ook ardeense huizen in resin, en, die zien er prachig uit.
Het 'kantoorgebouw' is een gebouwtje dat ik in een heel slechte staat op de club gevonden heb. De twee 'gevels' waren gewoon naar binnen kromgetrokken. Daar heb ik de zijgevels gewoon eruitgenomen en vervangen. Het resultaat is niet slecht, alhoewel een van de gevels nog ietsje krom is gebleven. Zal niet merkbaar zijn, daar die gevel naar achteren kijkt.
De twee garages zijn van een duitse fabrikant, die een mum van modellen heeft in exact 1/220ste. Ook in andere schalen, dacht ik zo.Luetke modellbahn is de naam.
En, last but not lest, de weg. Volledig zelfgemaakt. Met waterbestendige schuurpapier, witte potloodlijnen en matte vernis erover gespoten. Een leuke ondervinding, daar ik vier ? vijf methodes vooraf geprobeerd heb. En de hierboven besproken voor mij het beste resltaat gegeven heeft.
Nu nog den elektrik en dan de afwerkingen beginnen.
Vijf maanden tot in Mechelen, het begint te dringen.
All?, hop, tot nog eenZ,
Denis
Ach ja, een kleine aanvulling op voorgaande. Deze baan is bedoeld om mij nieuwe technieken en andere materialen te leren hanteren. Zo zelfs dat, na Mechelen, deze gewoonweg afgebroken zal worden. Een andere baan, waarvan de plannen al meer dan twee jaar klaar liggen, zal dan herrijzen (was bedoeld om bij vorig wedstrijd aan deel te nemen, en, niets van gekomen, pech gehad met de railbedding).