Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Vanmiddag in Antwerpen-Centraal

Gestart door Peter, 14 december 2009, 18:58:55 PM


conducteur

Die zwarte banden bij de am 96; zijn die eigenlijk gewoon gevuld met lucht? Ik stond vandaag op het perron hier in Blankenberge, en ik hoorde geregeld pssssssssst. (ik stond dichtbij de bestuurderscabine)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

Ja,en als deze stellen koppelen laten de bestuurders de lucht uit die banden.En dan kunnen ze met een beperkte snelheid koppelen.Nadien word de bestuurderspost weggeklapt en achter een wand geplaatst,zodanig dat men kan doorlopen door de gekoppelde stellen.
groeten eddy

trainfreak

citaat:
Geplaatst door eddy

Ja,en als deze stellen koppelen laten de bestuurders de lucht uit die banden.En dan kunnen ze met een beperkte snelheid koppelen.Nadien word de bestuurderspost weggeklapt en achter een wand geplaatst,zodanig dat men kan doorlopen door de gekoppelde stellen.
groeten eddy



Ik ben het niet zeker maar ik denk dat er bij het koppelen nog steeds lucht in de banden zit, maar weliswaar minder.
Na het koppelen worden deze banden weer opgeblazen ook
Spoorse groeten
Dimitri

nmbs

citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door eddy

Ja,en als deze stellen koppelen laten de bestuurders de lucht uit die banden.En dan kunnen ze met een beperkte snelheid koppelen.Nadien word de bestuurderspost weggeklapt en achter een wand geplaatst,zodanig dat men kan doorlopen door de gekoppelde stellen.
groeten eddy



Ik ben het niet zeker maar ik denk dat er bij het koppelen nog steeds lucht in de banden zit, maar weliswaar minder.
Na het koppelen worden deze banden weer opgeblazen ook


De normale druk in een vrij rubber is ongeveer 50 mbar.
Om te koppelen wordt de druk in twee tijden verlaagd, eerst tot 2mbar en dan verder tot -3mbar.  In gekoppelde fronten zit een druk van ongeveer 20mbar  (tussen 15 en 32mbar)

Mvg

chef garde

En tijdens het rijden vormt de kop een luchtbel.  Tussen de rubberen banden, dus eigenlijk voor de ruit van de bestuurder, vormt zich een luchtbel tijdens het rijden.  Die luchtbel zorgt dan op zich voor de aerodynamica.

patatje70

citaat:
Geplaatst door chef garde

En tijdens het rijden vormt de kop een luchtbel.  Tussen de rubberen banden, dus eigenlijk voor de ruit van de bestuurder, vormt zich een luchtbel tijdens het rijden.  Die luchtbel zorgt dan op zich voor de aerodynamica.


wouter: en die luchtbel...werkt die dan als paraplu als het regent ??? [:D][:D][:D]

mvg Wim

ERVIN

Ik heb ook nog een paar foto's van " Den Central"..

Hopelijk gaat het al wat beter met je , Peter.[;)]








C-rail

Werken de sluitlichten van die loc niet?

centauri167

Ziet er inderdaad best grappig uit.

Je ziet dat ze die mannen van B-cargo al overal aan het inzetten zijn.
De laatste wagon ( loc of niet ) zal versierd worden door een sluitlicht.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door C-rail

Werken de sluitlichten van die loc niet?


Wel, zoals je kunt zien staat 'Karin' niet onder stroom [;)] Dus zouden de achterlichten met de batterijen van de loc moet gevoed zijn. Maar die batterijen zijn een beetje te krap. Dus moeten ze de sluitlichten van de loc afzetten en ze vervangen met portabele sluitlichten. Want eens de batterijen van de loc leeg is het niet meer mogelijk om de loc op te starten. Raar maar waar [:)]

itchy

wat een gedoe!
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door C-rail

Werken de sluitlichten van die loc niet?


Wel, zoals je kunt zien staat 'Karin' niet onder stroom [;)] Dus zouden de achterlichten met de batterijen van de loc moet gevoed zijn. Maar die batterijen zijn een beetje te krap. Dus moeten ze de sluitlichten van de loc afzetten en ze vervangen met portabele sluitlichten. Want eens de batterijen van de loc leeg is het niet meer mogelijk op de loc te starten. Raar maar waar [:)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

nmbs

IDD!! Met andere woorden, locs van respectabele leeftijd hebben gewoon beter batterijen dan die Playmobil
(Ik ga moeten opletten, want ik denk dat Playmobil nog degelijkere kwaliteit is [:D][:o)][}:)])
citaat:
Geplaatst door itchy

wat een gedoe!
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door C-rail

Werken de sluitlichten van die loc niet?


Wel, zoals je kunt zien staat 'Karin' niet onder stroom [;)] Dus zouden de achterlichten met de batterijen van de loc moet gevoed zijn. Maar die batterijen zijn een beetje te krap. Dus moeten ze de sluitlichten van de loc afzetten en ze vervangen met portabele sluitlichten. Want eens de batterijen van de loc leeg is het niet meer mogelijk op de loc te starten. Raar maar waar [:)]




C.B.

Heeft niets te maken met zwakke batterij.[;)]
Met het opstarten van de batterij beginnen ook de beveiligingssystemen op te starten , en krijg je enkel met niet voorziene bewerkingen de lok weg - als deze op voertuig mee moet.
Trouwens , een andere reden is dat er geen controle is op deze lok als je op de voorste lok/stuurijtuig zit.
Je moet maar eens door een verkeerde reisweg op een dieselspoor terechtkomen - dag stroomafnemer op de achterste lok.[:D]
Of de lok schakelt uit met een storing tijdens de rit ...
Groetjes.
Claudio.

Peter

Erwin schreef:

citaat:
Hopelijk gaat het al wat beter met je , Peter


Iets beter, doch veeeeeeeeeeeeel langzamer dan ik graag zou hebben. Niks doen, als wat lezen (MSM-Miba- boeken) en eens even acher mijn PC, het hangt mijn voeten uit (mijn  rug eigenlijk) Aan mijn baan werken is hopeloos en zelfs voorover aan de hobbytafel is eigenlijk al teveel. Verd....[}:)][}:)][}:)]

PS: Erwin, Antwerpen - Centraal is toch een mooi station...alleen...al die juweliers...hoe verdienen die hun brood, want zoveel beweging zie je niet in die winkels.[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter