Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MIRACOS

Gestart door n/a, 26 juni 2005, 15:48:24 PM

tonycabus

"Ouderwets" h?, met stopsecties van 20cm of zo, en precies rangeren[;)]. Het werkt!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Tony,

Ik vind het jammer dat jij hierop reageerde.

Wim

rgp

Dag,

Wim, analoog kan dat ook niet, behalve met secties (maar dan val je terug in het geval met 1lok per sectie).
Zoals ik dus schreef: met MIRACOS ben ik dus geen stap verder.

Roland

n/a

Roland,

Digital kan het dus wel, zelfs zonder secties.

Wim

tonycabus

En ik citeerde een vroegere reactie van Roland...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Tot mijn aller grootste spijt moet ik zoals zo vaak  vaststellen dat de discussie zeer ver verwijdert is van de (mijn) oorspronkelijke vraag.En ik op mijn honger blijf zitten omdat men misbruik maakt van een forumvraag om blijkbaar enkele steriele (persoonlijke) veten uit te vechten.Ik ben dan ook weer voor de zoveelste keer ontgoocheld om de manier waarop het forum geleid wordt.

doomslu

Toffe, dat is typisch voor een forum en dus iets wat er bij moeten nemen.
Naar mijn bescheiden mening hebben we hier al zeer veel interessante dingen over onze hobby geleerd, en hebben we al veel interessante discussies gehad. Laat ons dat niet vergeten !
En ik vind dat Tony er zeer goed in slaagt het forum in goede banen te leiden.
Maar ik begrijp best dat je geen antwoord op je vraag gekregen hebt...
Dank je, Luc! Ik heb even de website van Rudy opgezocht en die in een reactie aan toffe gezet
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

Hi Toffe,

Ik heb totaal geenervaring met het systeem, sterker nog het is de eerste keer dat ik ervan verneem.
Mijn eerste indruk na het lezen van de Web site, en het bekijken van de prijslijst, het ziet er verzorgt uit, maar is heel erg duur.

95,-- Euro voor het bedienen van 6 wissels??!!
Is 15,90 per wissel.

Even tervergelijking een wisseldecoder voor Marklin kost 15,-- en is voor 4 wissels.
Komt neer op 3.75 per wissel


95-22.50= 72,50
Is dus een verschil van 72,50 per 6 wissels. En voor dat geld kun je hele mooie lokdecoders kopen.
Dit is zo maar een observatie.

Wim

n/a

Beste Wim,
Ik heb me dezelfde bemerkingen al gemaakt.Het is duur en ik koop niet graag een kat in een zak.Ik ben echter een N-rijder en zie heelwat decoderinbouw problemen zowel ruimtelijk als technisch vandaar mijn keuze vor het digitaliseren van de baan en niet van de loks.Ken je soms de tandem Dinamo/Koploper of een gelijkaardige oplossing?

pahasoft

Hallo Toffe,

Ik rij ook N en heb in bij 40 locs gewoon decoders zitten hoor. De meeste geen enkel punt. Je krijgt er mooiere rijeigenschappen voor terug!

n/a

Toffe,

Decoders zijn moeilijk in N-locs te krijgen is al enige tijd een indianen-verhaal hoor. De decoders zijn tegenwoordig ruim klein genoeg. Wil absoluut niet voor je beslissen maar de decoders hoeven zeker het probleem niet te zijn.

rgp

Dag,

Toffe, buiten de "ervaringen" die men krijgt door het te gebruiken, kan je ook gaan uitzoeken wat een systeem kan zonder in het systeem te investeren.  De mogelijkheden en de prijs van MIRACOS zijn uitgevlooid door leden van de club (ik niet, ik betaal de facturen).
En dat is volgens mij een antwoord op je eige,lijke vraag: wat kan het en wat kost het.
Het resultaat van die leden was: ofwel analoog blijven ofwel digitaal DCC.

Roland

n/a

citaat:
Geplaatst door toffe

Beste Wim,
Ik heb me dezelfde bemerkingen al gemaakt.Het is duur en ik koop niet graag een kat in een zak.Ik ben echter een N-rijder en zie heelwat decoderinbouw problemen zowel ruimtelijk als technisch vandaar mijn keuze vor het digitaliseren van de baan en niet van de loks.Ken je soms de tandem Dinamo/Koploper of een gelijkaardige oplossing?



Toffe, ik heb inmiddels een kleine 25 N- loks met een decoder, en heb nog nooit voor een inbouw probleem gestaan. De prestatie van de loks gaat met sprongen vooruit, en zijn ook minder snel vervuild.
Dus schaal N is geen enkel probleem.

Wim

n/a

Beste Roland,
Mag ik veronderstellen dat voor de omschakeling naar ditaal rijden er analoog met blokken werd gereden bij De Pijl.Indien dat zo was,welk bloksysteem werd er dan gebruikt?

n/a

Kan ik voorgaande discussie zo samenvatten.De discussie omtrent Miracos laat ik buiten beschouwing.
1?Gedigitaliseerde Lok:
a.moeilijk om meer dan 3 loks door een machinist te laten rijden;
b.volledig gecontroleerde rijprestaties;
c.een circuit rijden zonder tussenkomst van een machinist is niet mogelijk (seinen en wissels handmatig sturen);
d.een synoptisch bord is noodzakelijk.
2?Gedigitaliseerde baan:(type Miracos,Dinamo,Hccm...)
a.rijprestaties zijn minimaal onder controle;
b.het aantal blokken bepaalt het aantal loks die een machinist kan controleren;
c.automatisch rijden-een aantal loks laten rijden zonder rij beinvloeding door een machinist-is mogelijk;
d.bidirectioneel rijden hoort erbij;
e.synoptisch bord is niet noodzakelijk;
3?Analoge baan:
a.rijprestaties zijn niet onder controle;
b.het aantal blokken bepaalt het aantal loks die samen kunnen rijden;
c.automatisch rijden is mogelijk maar het rijpatroon is minder vloeiend(afremmen,versnellen...)dan bijn een gedigitaliseerde baan;
d.synoptisch bord is noodzakelijk om rijgedrag (wissels,seinen...) te beinvloeden.
De keuze wordt moeilijk.