Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Alain

Gestart door Alain, 12 december 2009, 20:37:50 PM

Alain

Hallo iedereen

Nadat ik mij vorige week aangemeld heb als nieuw lid heb ik toch de nodige moed bijeengeraapt om mijzelf een beetje voor te stellen.
Als ik de site overloop dan ben ik echt een nieuweling in de modelspoorwegen. Als we sommige leden hun banen en kunstwerken zien op deze site dan zitten er toch veel kunstenaars tussen en kan ik helaas niet aan tippen.:)
Mijn naam is Alain en ben nu 45 jaar geworden dit jaar. Ben woonachtig in Torhout, getrouwd en 2 tienerdochters.
Mijn eerste stappen in de modeltreinen dateert van midden jaren 70. Een heuse lima baan met locomotief die zeker de snelheid had van een TGV.
Na andere interesses in de loop van mijn jeugd heb ik in de jaren 90 een heuse verzameling van locomotieven aangekocht om die ene echte droombaan te vullen die er toen wegens ruimte, en twee kindjes niets van in huis kwam. In een opwelling, van het zal er toch nooit van komen, heb ik :(!:(! alles verkocht voor de symbolische frank van toen. Nu, na al die jaren nog altijd spijt van, er zaten er in mijn ogen hele mooie tussen.
Het is er altijd blijven in rondspoken en sinds vorige maand mag ik mezelf weer tot de modeltreinliefhebbers noemen. Heb samen met mijn jongste dochter een digitale startset van Roco gekocht. Kon het niet laten en zou het enige zijn in mijn leven waar ik spijt van zou gehad hebben indien ik er niet opnieuw aan zou beginnen.
Heb ook toestemming gekregen om een kleine ruimte in mijn huis te mogen gebruiken van al mijn vrouwen voor mijn "treintjes". Een mens moet ergens beginnen, nietwaar.
Ik ben er zeker van dat men op dit forum beginnende mensen zoals ik zal kunnen helpen als ik sommigen hun sites zie.

Vriendelijke groeten

Alain

eddy

Hoi Alain,welkom in de club.Laat de vragen maar komen.
groeten eddy

ERVIN

Hoi Alain , zeer zeker welkom hier.

Maar vergeet niet dat die " Kunstenaars" ooit ook van nul zijn moeten beginnen h?.

Zoals je zelf al schreef , is die liefde voor modeltreinen nooit echt verdwenen geweest, we hebben het er hier al dikwijls over gehad, het is een microbe die je nooit meer los laat , eens gebeten is het h??l moeilijk te genezen, en gelukkig zijn er geen medicijnen tegen.[;)]

Alvast veel succes en plezier , hier op het forum, maar in de eerste plaats met je nieuwste aanwinst.

Alain

Bedankt voor de verwelkoming

Momenteel heel veel vragen en eigenlijk geen want sta opniuew in het beginstadia.
Mijn "nieuwe aanwinst" was de startset van Roco digitaal maar de locomotief die erbij zit is toch niet mijn goesting. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar alles wat Belgisch is.
Dus bij die startset heb ik er nog eentje bijgekocht die van Infrabel en 4 wagonnetjes met kolenlading.
Ik moet zeggen dat ze er op die jaren enorm vooruit zijn gegaan kwestie detaillering, kan er uren naar kijken.[:D]
BTW in schaal HO maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

railman56

welkom in de wonderwereld van de modeltreinen alain
hier zitten inderdaad grootmeesters maar nog meer leerlingen hoor
wij leren hier van elkaar en elke dag iets meer

de evolutie heeft de laatste jaren niet stil gestaan maar enorme sprongen genomen en dit niet alleen voor de treinen maar ook voor al de toebehoren. 1001 vragen? laat ze maar komen.

veel plezier
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Welkom, Alain [8D]
Turnhout? Als ik nog eens langs mijn schoonfamilie passeer ... misschien iets afspreken? [;)] [:I] [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Wees welkom Alain, om het jaar ben ik op bezoek bij men kozijn in Turnhout, dus zou wel eens kunnen dat ik je ook lastig kom vallen als ik in de buurt ben [:D][:D][:D][:D]

[:D][:D][:D][:D][:D][:D] nog beter....wel dat er hier zijn die wakker en up to date zijn...heb ook Torhout met Turnhout verwisseld, domme, moet dat hier nu in Belgie alles op alles trekken[:p][:p][:p]

Pol

citaat:
Geplaatst door loebaske

Wees welkom Alain, om het jaar ben ik op bezoek bij men kozijn in Turnhout, dus zou wel eens kunnen dat ik je ook lastig kom vallen als ik in de buurt ben [:D][:D][:D][:D]



T O rhout!!! Dat ligt niet in de buurt van Turnhout hoor! [:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

T03

Allemaal hout dus[:D]

veel bouwplezier Alain[;)]

Marc


"I have a train riding in my brain"

belair

Welkom Alain, die mannen weten Torhout nu niet liggen...
Ik ben van Gistel, als er iets is, ik werk ook met de digitale set van Roco, laat het maar weten.
Luc

Alain

Iedereen bedankt voor de warme verwelkoming.

Jullie zijn altijd welkom waar ik ook mag wonen[:D] maar kom dan het liefst naar mij thuis in Torhout.

Gistel is inderdaad niet te ver kom er regelmatig door. Misschien zien we elkaar nog wel eens, de rest ook natuurlijk.