weatheren reeks 28

Gestart door rixke rail, 12 december 2009, 16:07:53 PM

rixke rail

Ja hoor, ze zijn nauwelijks in dienst en ze hebben al prijs ...
Deze morgen, bij het terugkeren van boodschappen doen, werd ik traag voorbijgereden door een 28 met een goederentrein (dubbel oranje).
Het viel mij op dat ze vooral aan de zijkant last hadden van uitsijpelen van regenwater, in strepen schuin naar onderen toe. Moeilijk na te maken ...
Ziehier toch een poging ...
foto verwijderd, mislukte poging :o) Zie verder ...
All??n op die specifieke plek komt dat voor.

Op de kop hebben ze vooral last van spatten van stof en insekten ...
foto verwijderd, mislukte poging :o) Zie verder ...


A.u.b. g??n hartaanvallen, 't is maar in plakkaatverf, zo afgewassen, mocht het niet goed zijn ! B)
Modelspoorse groeten,
Eric.

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#1
Geen kritiek hoor Rixke, wel een opmerking, ik vind het iets teveel van het goede , ik denk dat dit met een airbrush " fijner" kan vervuild worden, vooral die zijkanten dan h?.

Hieronder zie je wat ik bedoel...[;)]



Ook zijn snuit is voor verbetering vatbaar...



Rixke, ik heb een mooie reportage van deze reeks op foto , als je wil stuur ik je ze even via PM , ik hoor het dan wel, is echt geen moeite hoor.[;)]

PeterBrz

#2
Iets te fel naar mijn mening, maar ieder heeft zijn mening

Rochevalien

#3
Ik zou het vervuilen van loks eerst op een wat goedkoper model proberen en zeker niet op een lok van +- 200?.Ik zou ook eens pigmentpoeders uitproberen voor de wat suptielere vervuiling van regenwater.Ook maar mijn mening h?[;)]

Gerrit

rixke rail

#4
Zoals gezegd : met plakkaatverf, dus afveegbaar, wat reeds gebeurd is ... klaar voor een nieuwe poging.
Ik ben niet gek, h? Gerrit ! [;)]
Edit : @ Ervin : de mijne had wel last van een insektenplaag, hoor ! [:o)]
Ik wacht vol verlangen op Uw fotoreportage ! [8)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

#5
Hey Rixke , die insecten zitten er natuurlijk in het echt ook zo op h? , maar in model zie ik dan liever een vervuiling zoals de foto toont van de 2811.[;)]

Maar jij krijgt je foto's, dat is afgesproken, maar dan wil ik hier je tweede poging zien, ikzelf wacht nog even om de "mijne" te vervuilen.[:I]

rixke rail

#6
De foto's van Erwin werkten heel inspirerend, dikke merci man ! [;)]
Het gebruik van plakkaatverf heb ik gedumpt voor deze weathering. Na een nachtje slapen, had ik het idee eens te proberen de wateruitsijpeling na te bootsen met een ... kleurpotlood. Een scherpgeslepen punt zou moeten zorgen voor hele fijne lijntjes ... :





De koppen heb ik op verzoek van Erwin ook wat aangepast : er zijn nog steeds impacten van insecten te zien, maar ook andere vuilafzetting.
Ook de buffers zijn wat bijgekleurd.




Dit zou het moeten zijn.
Graag Uw kritiek.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

railman56

#7
dat ziet er al veel beter uit
niet overdreven, meer moet dat niet zijn
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Baureihe 103

#8
Hoi Eric,

De laatste foto's zien er een stuk beter uit, zelfs het vet
op de buffers ben je niet vergeten.

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

chef garde

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Geen kritiek hoor Rixke, wel een opmerking, ik vind het iets teveel van het goede , ik denk dat dit met een airbrush " fijner" kan vervuild worden, vooral die zijkanten dan h?.


Stukjes keukenpapier in de vorm van de "vervuiling" afscheuren, op uw model vastleggen, efkes fijn laagje airbrushen, keukenpapierke verschuiven, nog eens laagje airbrushen, ... zou misschien wel een schoon effect geven.

Mr-tsjoektsjoek

#10
Dag Eric,

Die insecten zijn afkomstig van je airbrush [:D]

Je kunt deze verfspatten vermijden door je verf voldoende te verdunnen,  1 deel verf voor minstens 1 deel verdunner.
Een tweede belangrijk punt is te spuiten op geen al te hoge druk : 1 ? 1,5 bar.
Bij het gebruik van een dual action spuitpistool kun je je verf zeer fijntjes regelen. Voorzien van een fijne naald en spuitmond kun je haarfijne belijning spuiten.

Eens proberen op een blad of een oud voorwerp [;)]

doomslu

#11
citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Dag Eric,

Die insecten zijn afkomstig van je airbrush [:D]

Je kunt deze verfspatten vermijden door je verf voldoende te verdunnen,  1 deel verf voor minstens 1 deel verdunner.
Een tweede belangrijk punt is te spuiten op geen al te hoge druk : 1 ? 1,5 bar.
Bij het gebruik van een dual action spuitpistool kun je je verf zeer fijntjes regelen. Voorzien van een fijne naald en spuitmond kun je haarfijne belijning spuiten.

Eens proberen op een blad of een oud voorwerp [;)]

Rik, het was net de bedoeling van Eric om insecten te imiteren! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

#12
citaat:
Geplaatst door doomslu
Rik, het was net de bedoeling van Eric om insecten te imiteren! [;)]



Inderdaad ! En bovendien heet mijn "airbrush" eigenlijk gewoon spatbord ... [;)]



... waarmee je d.m.v. een oude tandenborstel en (plakkaat)verf, spatten kunt maken, als imitatie voor geplette insekten !
Heb ik leren gebruiken in de lagere school +/- 35 jaar terug !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mr-tsjoektsjoek

#13
Oeps, [:I][:I]

Spatten kun je ook maken door met je vinger over de haren van een verfborstel te strijken.

Peter

#14
De zijkanten van die lok vind ik alvast heel mooi, doch op de stuurstanden zijn volgens mijn smaak de insekten toch nog wat grof.
Ik wil zeker geen kritiek geven maar ik denk dat je met een airbrush een veel beter resultaat kan bereiken. Heb je geen vrienden modelspoorders die een airbrush bezitten en je uit de nood willen helpen. Indien niet, zou ik opteren voor kleurpoeders.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter