Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Verwezenlijkt in 2009??

Gestart door ERVIN, 11 december 2009, 23:24:15 PM

ERVIN

Ja Conducteur , dat is idd de plaats, maar vergeet niet dat je ook draadjes dient te solderen aan de stroomafname van de wielen, en daar wringt het schoentje bij sommige locs h

INFO

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Conducteur
Lissy= LOK INDIVIDUELLES STEUERUNGS-SYSTEM

Alle locs worden voorzien van een apart zender onder de loc, in de baan bouw je sensoren die verbonden zijn met de ontvangers welke je programmeert, zowat alles wat je in het treinverkeer tegen komt kan je programmeren.
Het inrijden van mijn schaduwstation wil ik voorlopig volledig automatisch laten verlopen en wil dit later uitbreiden met het uitrijden en evt. het verdere bedrijg op de baan.
Voor meer info graag via de mail.




Lissy, is duur, duur, duur, gebruiksonvriendelijk en star. Als je dan toch wil automatiseren, dat dat veel goedkoper en flexibeler met een besturingsprogramma, en gewone terug/betzetmelders.
Ondersteuning een ramp, de vertegenwoordiger wordt er gillend van wakker.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Michael

Info ik ga voor het eerste deel met je mee, het is duur, maar ik wil automatiseren zonder weer achter de pc te moeten kruipen als ik treinen wil laten rijden, voor mijn werk zit ik 9 uren per dag achter het beeldscherm.
Gewoon een weloverwogen keuze om Lissy te gaan gebruiken.
Dat het gebruiksonvriendelijk is, vind ik mee vallen, bij Hobby time wil men wel helpen als je vragen hebt,en juist omdat er zo weinig over bekend is en support is vind ik het een uitdaging om het systeem volledig te doorgronden.
Dat is juist het leuke van deze hobby, sommigen zitten vast aan tijdsperiodes, anderen rijden gewoon met alles wat los en vast zit ga zo maar door.
Tuurlijk is het eenvoudig om met bezetmelders en een software pakket je baan te automatiseren, maar daar zie ik de uitdaging niet in.[:I]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

jacques timmermans

nmbsverzamelaar,

Kijk eens hier (http://www.fleischmann.de/nc/produkte/spur_h0/digital.html?mod=single&catid=8536&singleViewID=6831&page=1) op de site van Fleischmann. Zij hebben het zelfde systeem (voor hoelang nog weet ik niet) maar dan onder de naam "Train-Navgation". Wat verder op hun site kun je enkele technische details downloaden. Ooit was ik van plan hiermee enkele sturingen op te bouwen, maar de praktische planning kan wel eens wat anders lopen, zodat de uitvoering ervan voorlopig nog in de ijskast ligt.

Jacques Timmermans

Michael

Jacques, bedankt voor de info, maar toen ik van start ging (voorjaar 2009) heb ik eerst treinnavigatie van fleischmann gezien, pas later het lissy systeem van Uhlenbrock, het zijn twee bijna identieke systemen enkel het prijsverschil valt in het voordeel van uhlenbrock.

Ik maak gebruik van beide handleidingen sommige dingen staan in de handleiding van fleischmann gewoon wat eenvoudiger,of voor mij beter begrijpbaar uitgelegd.
Ik vind het een leuk systeem om mee te stoeien en uit te dokteren.
En dat het wat duurder is dan de standaard bezet melders lig ik persoonlijk niet van wakker.
Iedereen met deze hobby maakt keuzes en die van mij is gevallen op Lissy.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

sendmast

hoi ik heet eltjo en ben net nieuw op de site dus by deze. wat een baan zeg en wat een ruimte daar ben ik jaloers op . ga zo door en succes verder met je baan gr [:)]