Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Verwezenlijkt in 2009??

Gestart door ERVIN, 11 december 2009, 23:24:15 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door swa
Ik ben gewoon elke morgen tevreden dat ik er weer mag bijzijn, want ik vecht nu al zes jaar tegen "de" ziekte...
Ondanks die (bewonderenswaardige)positieve ingestelheid: als ik iets kan doen: PM !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swa

@ Gerolf: staat genoteerd voor als het ?cht nodig is. Bedankt.

Greg

Eigenlijk niet zoveel.
Deels door tijdsbeperkingen, en ik ook niet iedere vrije minuut aan men treintjes kan/wil spenderen.
Deels ook door een periode van mindere interesse. Wel er mee bezig blijven, maar geen zin om actief er aan te werken. Ik heb me voorgenomen vanaf morgen de avond proberen vrij te houden en zodoende wat aan men treinen proberen te werken. Zien of het lukt voor de laatste dagen van 2009 [:p]

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

MARKLINRIJDER

Voor mij was 2009 een jaar met heel wat pro's en contra's.

Op modelbouw gebied een andere weg ingeslagen en we zien wel wat die weg wordt.

Verder van start gegaan aan het project St-Vith, dat nu zeer moeizaam loopt.  Maar zal hoop er de komende weken terug tegenaan te gaan.

Verder mijn loc en wagen park fors uitgebreid naar alle verwachtingen.

Hop naar 2010 voor mij en dat het een succesvol jaar mag zijn op alle gebied.

Groetjes,

David

Gottardo

Niks ! Helemaal niks !!! [:(]

Ik denk dat er nog wel een paar werktuigen, schroefjes, enz. vandaag op precies dezelfde plek liggen als op 31 december 2008.  En het ziet er niet naar uit dat er snel verandering in zal komen (ik had gehoopt een paar dagen vrij te zullen zijn tussen kerst en nieuw, maar die kans is erg klein).  Probleem is dat, hoe langer het stilligt, hoe moeilijker het wordt om "de werf" terug op gang te trekken (al was het maar omdat je niet meer weet waar je precies mee bezig was).

Dit wil echter niet zeggen dat er helemaal niets gebeurd is op het gebied van modeltreinen.  Ik heb in 2009 een 4-tal keer met mijn treintjes gereden (jaja, ik weet het: v????l te weinig), heb tijdschriften gelezen (alhoewel ik momenteel 4 maanden leesachterstand heb op mijn abonnementen), op internet naar heelwat modelspoorsites (en -winkels) gesurft, diverse beurzen en tentoonstellingen bezocht, en heelwat (teveel) rollend materieel verzameld.

Gottardo

Ferre

Heel veel !!

De oude baan afgebroken, de kamer voorzien van parketvloer, dak afgewerkt, muren geschilderd.

en begonnen aan de nieuwe baan.

zo zag het er in januari uit :


en zo ziet het er nu uit

conducteur


Zo zag mijn minibaantje eruit bij het prille begin.
En hoe het er nu uitziet? anders![}:)][;)][:o)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

Gerealiseerd in 2009, een schaduwstation met 12 opstelsporen voorzien van Lissy, waarbij ik nog bezig ben met programmeren van de ontvangers, en twee klimspiralen. (baan afmeting 5x0,8 m, doorsnede klimspiraal 1m lengte van het schaduwstation 3m)
Wissels voorzien van wisseldecoders, rijstraten geprogrammeerd in TC.
Verder een aantal oude locs zonder interface voorzien van een decoder, voor mij als geen verstand hebbende van electronica een hele prestatie met heel veel leermomenten.
Ik ben erg tevreden met het behaalde resultaat.
Lissy wil ik nog verder uitwerken en dan 2010 het baan gedeelte wat in het zicht komt te liggen verder vorm geven en dan scenery, etc.
2010 wordt een jaar vol uitdagingen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Driesel


Op de valreep van 2009 nog deze gerealiseerd (het is geen LS Model!):



Veel modelbouwgenot voor 2010 aan alle forumgenoten,

Dries

conducteur

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Gerealiseerd in 2009, een schaduwstation met 12 opstelsporen voorzien van Lissy, waarbij ik nog bezig ben met programmeren van de ontvangers, en twee klimspiralen. (baan afmeting 5x0,8 m, doorsnede klimspiraal 1m lengte van het schaduwstation 3m)
Wissels voorzien van wisseldecoders, rijstraten geprogrammeerd in TC.
Verder een aantal oude locs zonder interface voorzien van een decoder, voor mij als geen verstand hebbende van electronica een hele prestatie met heel veel leermomenten.
Ik ben erg tevreden met het behaalde resultaat.
Lissy wil ik nog verder uitwerken en dan 2010 het baan gedeelte wat in het zicht komt te liggen verder vorm geven en dan scenery, etc.
2010 wordt een jaar vol uitdagingen.


Wat is Lissy?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

knip


Wat is Lissy?


LISSY is een trein herkenningssysteem.

Steven 1/43 modelling

Nog net afgewerkt gekregen in 2009 [:p]
Mijn grote ingebouwde vitrinekast en mijn knutselhoek [:)]





Nu de kleine mannen hun eigen ruimte hebben, kan ik weer verder werken aan mijn treinbaan... [:o)]

Michael

Conducteur
Lissy= LOK INDIVIDUELLES STEUERUNGS-SYSTEM

Alle locs worden voorzien van een apart zender onder de loc, in de baan bouw je sensoren die verbonden zijn met de ontvangers welke je programmeert, zowat alles wat je in het treinverkeer tegen komt kan je programmeren.
Het inrijden van mijn schaduwstation wil ik voorlopig volledig automatisch laten verlopen en wil dit later uitbreiden met het uitrijden en evt. het verdere bedrijg op de baan.
Voor meer info graag via de mail.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

Dat " Lissy-systeem" zal wel mooi zijn als het goed werkt, maar bouw zo maar eens een ontvanger onderaan je reeks 77/78 , en ik spreek uit ervaring hoor, nee voor mij geen " Lissy".

conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dat " Lissy-systeem" zal wel mooi zijn als het goed werkt, maar bouw zo maar eens een ontvanger onderaan je reeks 77/78 , en ik spreek uit ervaring hoor, nee voor mij geen " Lissy".


In de ruimte waar de luidspreker normaalgezien zit?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum