Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

mijn baan

Gestart door remcy, 09 december 2009, 01:53:49 AM

trainfreak

#15
Hee Remcy, niets aantrekken van die commentaar hierboven...
Bij mij thuis liggen de rails ook gewoon op de plaat, net zoals bij jou[;)]

(Mochten mensen zich afvragen waarom ik geen foto's van mijn baan post, zie de commentaar enkele berichten hierboven...)
Spoorse groeten
Dimitri

Greg

#16
Zeker een goed begin. Ikzelf ben ook aan het proberen om alles mooier te maken en mooier te maken en mooier te maken. Al doende leert men. Maar het is zeker een goed begin. Nu kan je proberen verfijningen aan te brengen en verder te werken, want een modelbaan is nooit af. [;)] en je leert steeds bij.

Trek je dus niet aan van bepaalde reacties, foto's plaatsen van top modelbouwwerken is niet moeilijk. Het zelf maken een heel stuk moeilijker, maar dit vergeet men er al eens bij te zeggen. Het besef komt dan wel terug als ze zelf eens iets proberen te maken van dergelijk niveau en ze merken dat er niet veel van terecht komt.
We hebben hier op het forum wel enkele superbouwers, maar ook zij hebben het geleerd met vallen op opstaan. En iets maken, terug afbreken en opnieuw proberen. Het is iets dat je leert door de jaren heen.[;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ysbeer

#17
Conducteur

Beheers je een beetje,voor jou leeftijd trek je wel een erg grote mond open.[}:)][}:)]
Zorg eerst dat je zelf  iets kan tonen,en dan nog heb wat meer respect voor andere.
Aan dik doenerij is hier werkelijk geen behoefte zeker niet van een 14 jarige.
wim

conducteur

#18
Verafschuwen is inderdaad een beetje te. Ikzelf ben ook dwarsligger en de foto's die ik toon is van onze banen Wiltz, en Roycourt. Buiten Jean-Luc (hoe is het met uw been?) zitten daar niet echt 'top'modelbouwers denk ik.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Greg

#19
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Conducteur

Beheers je een beetje,voor jou leeftijd trek je wel een erg grote mond open.[}:)][}:)]
Zorg eerst dat je zelf  iets kan tonen,en dan nog heb wat meer respect voor andere.
Aan dik doenerij is hier werkelijk geen behoefte zeker niet van een 14 jarige.
wim



idd [;)]

En conducteur: geen topmodelbouwers daar? Best mogelijk, ik ken de mensen daar niet. Maar het zullen dan toch mensen zijn met ervaring en mensen die weten hoe je te werk moet gaan. Want zulke dingen bereik je niet met een troepje klungels.
Dus ipv iemand af te breken zou ik eerst zelf men kunnen tonen en dan spreken we verder. Dat van mij is beperkt. Dat weet ik, en ik haal zeker niet het niveau van enkele forumgenoten, maar ik besef dat ook en ik zie dit forum als een plek om opbouwende kritiek te geven, en bij te sturen waar nodig. Niet als een slachtveld waar je iemand zijn pogingen de grond in moet boren. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat iemand met een beperktere ervaring hier foto's gaat tonen die het niveau van gerolf, erwin, peter,... halen (om maar enkelen te noemen[:D])
En dat mag dan mss allemaal jouw bedoeling zijn om iemand af te breken, maar denk in het vervolg 2 keer na voor je iets zegt. Want dit komt erg arrogant over voor een kerel die zelf nog niets bewezen heeft.

Zelfs de grote mannen van op dit forum die WEL iets bewezen hebben en WEL iets kunnen gebruiken een opbouwende en constructieve toon, en dit zonder arrogant te zijn. Dus begin daar ook eens mee[;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ysbeer

#20
citaat:
Geplaatst door conducteur

Verafschuwen is inderdaad een beetje te. Ikzelf ben ook dwarsligger en de foto's die ik toon is van onze banen Wiltz, en Roycourt. Buiten Jean-Luc (hoe is het met uw been?) zitten daar niet echt 'top'modelbouwers denk ik.



Oke al goed, je komt er wel.[B)]
wim

M - rail

#21
citaat:
Geplaatst door remcy


(Wel even een opmerking !!De baan is verre van klaar er moeten nog veel spreekwoordelijke puntjes op de i waaronder veel weatheren enzo dit wordt dan ook met een gestaag tempo gedaan [:D][;)])
Dit is dan ook een indruk !!
Groet Robert




Hallo Allen,


Maar Robert is ook nog niet klaar.
Dat zegt / schrijft hij zelf ook.

De bekende puntjes op de welbekende "i"
Ook moet er nog geweatherd worden.

Ach ,laat ik me baan dan maar niet zien
Dat is nu nog hout en rails alleen
en wat losse huizen.[:D]


gr Frans

ERVIN

#22
Persoonlijk denk ik dat de fantasie van een 14-jarige heel anders is dan van een volwassene , de baan die remcy hier laat zien is dan ook gebouwd naar " zijn " fantasie-wereld , en ik moet zeggen dat een 14-jarige knul best heel fier moet zijn op wat hij al heeft bereikt , toen ik 14 jaar was ( waar is de tijd??) zag mijn Lima-baantje er heel wat slechter uit hoor.

remcy je bent super-goed bezig man , het is jou baan, jou fantasie , dus laat je zeker niet " inpakken" door andere die je baan verafschuwen ( wat een lelijk woord trouwens..[xx(])

Dus hou ons op de hoogte van vorderingen !!![;)]

loebaske

#23
Zoiets zou trouwens van mijn part op een tentoonstelling mogen staan met een groot bord "creatie van een boy van 14" zodat de oude ratten zien dat er nog opvolgers zijn.
Ja. denk dat mijn baantje toen ik 14 was er ook veel minder schoon uitzag[;)][;)]

Ferre

#24
Ieder bouwt toch zijn baan zoals hij het zelf wilt ? niet ?

Ok er zijn nu eenmaal mensen die fantastisch mooie dingen kunnen maken

Er zijn ook mensen die minder handig zijn in dat soort zaken

Maar volgens mij is toch uiteindelijk het belangrijkste wat je er zelf van vind ?

Onze baan zal ook niet het niveau halen van Erwin, Gerolf en andere, maar we zullen ze naar onze "goesting" maken

Remcy, goed bezig man, als jij tevreden bent, zijn wij tevreden !!!

toen ik 14 jaar was .. lagen de lima sporen op de grond . van mijn kamer, naar maar broer zijn kamer, en that's it !

Gerolf

#25
Ik denk (hoop) dat conducteur wel iets heeft bijgeleerd in verband met de omgangsvormen op ons forum [8]
In een dergelijke discussie foto's tonen van "de club waar ik lid van ben" is zoiets als zeggen "de bank en ik, wij hebben veel geld" [:D]
Laten we dit aanzien als een deel van een leerproces [;)]

Anderzijds vind ik het argument "laat eerst eens zien wat je zelf kan" toch wat flauw. Het is niet omdat je zelf nog niet alle technieken aankan (wie beheerst die wel, trouwens?) dat je geen oog kan hebben voor "dit kan beter".

Alle respect voor Remcy en zijn project, ?n voor het feit dat hij zijn resultaten hier toont. Ik geef toe dat ik ook soms wat een speelgoed-gevoel krijg bij sommige afbeeldingen, en dingen anders zou doen.
Dit is een kwestie van smaak. Als realisme voorop staat doe je dingen anders dan wanneer je een "leuke" baan wil maken. Dat is een keuze, en die horen we te respecteren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

#26
citaat:
Geplaatst door remcy

Zo nog een paar foto's ,




Remcy, welk tijdperk?  Zo te zien aan de zwarte en rosse vos al een tijdje geleden [:D][:D][:D]
Groetjes, Peter


glamo

#27
[:D][:D][:D]
 

remcy

#28
Weet je
Ik snap het commentaar ook voor geen meter !!!!
Ik zal me er ook niks van aantrekken aangezien ik duidelijk iets heb geschreven !!!
ER staat mijn baan is verre van af !!!
weet je ik ben hier nieuw ben 29 jaar oud en nu een jaar of 4 bezig
ik bouw alles op naar wens en dan gaat het los met de airbrusch enz
(alle huizen enz staan ook nog los zodat ze bewerkt kunnen worden )  
Die bomen zal ik maar niet vertellen tegen de mensen van de vereniging waar ik ze van heb deze mensen worden op een ander forum geprezen voor alles wat ze doen !!
Kijk als ik klaar was geweest en dit commentaar komt zeg ik ja kan ik in komen
maar nu het lijkt hier al net zo kinderachtig als het forum waar ik ben weggegaan vanwege al die loze woorden !!
Lezen jullie de berichten wel ???
Ik geef al bijna 4 keer een reactie op die rails dat ik ze straks ga airbruschen enz enz moet ik dan na een update weer gaan vertellen dat ik mijn rails nog ga doen ????
Voor dat ik het weet gaan we nog verder vragen over de kleur hout die ik achter in de hoek heb
nou alvast het antwoord daar moet nog gebouwd worden !!!
en dat hout wordt nog anders er komt namelijk een hele stad !!
wat me ook opvalt dat ik als 14 jarige wordt neergezet
hoe kom ik dan aan een kind van 4 maand !!! ???
was ik er echt vroeg bij zeker
mijn baan is nu 3,5 tot 4 jaar oud waar nog niet zo heel veel tijd in zit ivm werk in de horeca en nu bij de LIDL als assistent befrijfsleider
Ik maak mijn baan naar eigen inzicht !!!
als je hier een top modelbouwer moet zijn prima dan stop ik na dit bericht direct wederom een forum met alleen maar perfectionisten !!!
en dan bomen afkraken ie door 2 nederlandse top modelbouwers zijn gemaakt !!!! jammer
vaarwel 1 forum met gezeik is voldoende voor mij !!!

DelticPower

#29
Hallo Remcy, modelbaan is een stukje emotie, dus begrijpelijk dat je zo reageert. Toch wil ik je adviseren je plezier in je baan niet te laten vergallen. Op elk forum zijn er nu eenmaal mensen die alles beter weten, (ik en mijn club), daarmee bedoel ik niet de cracks die de jaren van ervaring en verstand hebben bereikt. Dat je wordt beschouwd als jongeling komt omdat er in je profiel een leeftijd van dertien staat.
Daarom Remcy ga gewoon verder, laat ons regelmatig wat van je vorderingen zien en gebruik op het forum een paar stevige werkschoenen, je weet wel met van die stalen neuzen. kunnen ze niet gemakkelijk op je tenen gaan staan.[:)]
Veel succes met je hobby.
  Met de groeten van Jan.