Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

K - rijtuigen OVB

Gestart door argilla, 24 juni 2005, 10:05:17 AM

argilla

:D8D:D Deze morgend met de post. De K ruitijgen van OVB. Prachtig voorwaar. 1-2 kl en de 3 kl De balgen tussen 1-2 en 3 kl. zijn er niet ( was in die tijd ook logisch) wel tussen de 3kl. onderling.
Maar de bijgevoegde uitleg is heel summier. Ik weet wel de buffers en ventilatoren en de driehoekjes ( naast balgen bovenaan) te plaatsen maar, de andere stukjes lijken mij niet bekend. Ook op de tekening staan ze er niet bij. Het gaat hier ( denk ik ) over de loopplaten inde balgen ???
Het bagagerijtuig heeft ook imitatie sluitlichten ( 2 rode puntjes sic). Dit moet dus ook vervangen worden, door fijne lampjes Nu oke voor ?179 je weet wel he.:0
Maar toch het mochten wel werkende zijn , niet ?
Wat vinden jullie van de K's en heeft iemand de sluitlichten ( 2) ingebouwd ??
En welke raspaarden kan ik hiervoor spannen?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

#1
Dag,

Ik heb K gekocht toen ze uitkwamen.  Mooi, maar wel wat werk aan; het was ook de eerste productie.
Je moet wel opletten dat ze goed geschilderd zijn (1? klasse rijtuig).
Sluitlichten zijn half gemonteerd.

Roland

brelec

#2
Ik heb hier zelf sluitlichten in gezet. Je kan dit doen met gewoon rode ledjes met een neus van 2mm (zijn aan de onderkant van de rechthoekige). de laatste versie heb ik zelf een SMD versie ingebouwd samen met verlichting. Gewoon een gaatje van 2mm boren en ze erin lijmen.Let wel op met de lijm die je gebruikt dat ze plastic niet aantast.

Raf