Wat vinden jullie van rijtuigen op schaal/op 1/100

Gestart door conducteur, 06 december 2009, 17:12:48 PM

Jurgen

#15
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@ Sicco: Rijden op M?rklinwissels en bochten is spelen met treintjes?


dat is mijn mening en daar werd om gevraagd. Dat mag nog h?, een mening hebben, als je daar om wordt gevraagd?

citaat:
Zijn die mensen minderwaardig ofzo?


zucht, daar gaan we weer. WAAR zeg ik dat, dat is een conclusie die JIJ trekt. Ik zet er nota bene nog bij dat dat helemaal prima is als mensen dat zo willen. Blijkbaar zijn er hier mensen die elke mening of reactie die ik hier geef schijnbaar bedoeld is om mensen belachelijk te maken. Ik ben dat volkomen onnodig op de man spelen van die mensen ZO VERSCHRIKKELIJK SPUUGZAT aan het worden omdat het volgens mij door enkelen hier heel bewust overal bijgezocht wordt, dat als het nog ??n keer gebeurt ik hier voorgoed niet meer reageer. Laat mij en anderen toch eens in mijn waarde!




Pff, gewoon wat meer uitleg was ook goed geweest hoor. Nu moet ik weer een nieuwe neus gaan halen.

Uit je eerste reactie maak ik trouwens gewoon op dat jij jezelf tot de serieuze verzamelaars rekent en die gruwelen volgens jou van mensen die schaal 1:100 rijtuigen hebben, maar tegelijk vind je dat ook OK. Dat is toch wat je geschreven hebt? Daarmee spreek je jezelf dus eigenlijk tegen.

En bijt nu mijn neus niet opnieuw af, geef gewoon verduidelijking. Jezelf opjagen is toch nergens goed voor, daar krijg je hartproblemen van. Een verkeerde opvatting is namelijk gewoon snel gemaakt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

#16
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Uit je eerste reactie maak ik trouwens gewoon op dat jij jezelf tot de serieuze verzamelaars rekent


Nee hoor, ook ik zit nog in het stadium van treintjes spelen want daar is, zoals al aangegeven, niks mis mee. Als ik echter ooit wil modelbouwen, een serieuze baan maken, als ik dat kan, dan ga ik geen standaard M?rklin rails gebruiken.

citaat:
Jezelf opjagen is toch nergens goed voor, daar krijg je hartproblemen van. Een verkeerde opvatting is namelijk gewoon snel gemaakt.


Hartelijk dank voor de bezorgdheid

krispy

#17
wat betreft dat 1/100 :

Nu koop ik nog enkel materiaal 1/87 maar mijn oud materiaal doe ik er zeker niet voor weg

Mijn oude oranje roco rijtuigen zijn 1/100 ( daarmee stel ik een ram van 8 rijtuigen samen ) en ja deze rijden tussen de 1/87 -tigers .
Ook mem menbling rijtuigen van Marklin zijn 1/100 en die hou ik ook

Wel ga ik geen stammen samenstellen waarin beide door elkaar worden gebruikt dan valt het pas echt op.

Waarom ik ze niet weg doe : stoort me niet echt en daarbij mijn oude stammen door nieuwe 1/87 vervangen kost me gewoon teveel centen ( het groeit ni op mijne rug )

Als men echt enkel 1/87 wil moet men veel wegdoen
bvb bolneuzen van marklin waren geen 1/87 / 59-tigers van roco waren niet op schaal enz...
Dan gaat er veel oud materiaal ni meer gebruikt mogen worden

Maarja , mijn redenering zal wel aan mijn ouderdom liggen denk ik .
Voor nieuw materiaal hou ik mij nu dus enkel aan 1/87 maar dit vindt ik geen rede om het oude weg te doen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Jurgen

#18
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Uit je eerste reactie maak ik trouwens gewoon op dat jij jezelf tot de serieuze verzamelaars rekent


Nee hoor, ook ik zit nog in het stadium van treintjes spelen want daar is, zoals al aangegeven, niks mis mee. Als ik echter ooit wil modelbouwen, een serieuze baan maken, als ik dat kan, dan ga ik geen standaard M?rklin rails gebruiken.

citaat:
Jezelf opjagen is toch nergens goed voor, daar krijg je hartproblemen van. Een verkeerde opvatting is namelijk gewoon snel gemaakt.


Hartelijk dank voor de bezorgdheid



Dat verklaart al een heel deel. Veel beter gereageerd ook en beter voor je hart. [;)]

En vat alstublieft mijn reacties met de nodige dosis humor op, al is die lang niet altijd voor iedereen duidelijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bundesbahnfreak

#19
Ik heb bewust voor 1/100 gekozen voor de 26.4m lange rijtuigen.  Toen ik in 1982 begon was er niets anders bij be meeste merken.  Aangezien de verzameling gestaag groeide is het mij nu veel te duur om ze allemaal te vervangen door rijtuigen op 1/87.

Het feit dat Roco en M?rklin ze nog uitbrengen is teken dat er een markt voor is.

Hou er ook rekening mee dat een baan al ??n grote compromis is en dat je niet alles exact kunt nabootsen

Groeten

Rudy


itchy

#20
citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak
Hou er ook rekening mee dat een baan al ??n grote compromis is en dat je niet alles exact kunt nabootsen
Groeten
Rudy


Absoluut, zeker voor de TP V rijders. Maak eens een realistische bloktrein in H0 ?! Om nog maar te zwijgen van de liefhebbers van Amerikaans spoormaterieel...

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Brunel

#21
citaat:
Geplaatst door conducteur
2)Het afschuwelijk is als rijtuigen op schaal door krappere bogen moeten...


Dat vind ik altijd zo'n vreemd argument. Vind je nou echt dat rijtuigen in 1:100 lengteschaal er in de reguliere boogstralen heel veel beter uitzien?

Wat mij zelf betreft was het simpel. E?n keer een rijtuig op lengte aangeschaft en ik was verkocht. Ik vind het verschil in uitstraling enorm.