Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

sporenplan

Gestart door edwintje, 02 december 2009, 21:42:45 PM

edwintje

beste collega's:)

Ik heb me al zitten suf denken ,hoe ik aan een goed sporenplan moet beginnen,ik weet totaal niets van sporen en wissels en kruisingen.Daarom had ik graag dat jullie met de gegevens dat ik jullie zal meedelen,eens een paar sporenplans zouden maken wat wel en niet kan.

Het moet een modelspoorbaan worden,die aan ene uiteinde een middelgroot station kan bevatten. Aan het andere uiteinde had ik graag een locdepot gemaakt met veel rangeer mogelijkheden.het grootste tussenstuk zou ik graag verwerken in een stuk berglanschap in twee niveaus met een dubbele sporentraject,ook een tweetal schaduwstations redelijk groot die een vlot en lange treinen kunnen doen rijden,die dan via twee klimspiralen het tweede nieveau kunnen bereiken.
Nu heb ik de plaats waar wordt gebouwd,precies opgemeten en dit zijn de maten:
achterkant, 5m50 lang en 1m10 breed, linkerkant 4m lang op 1m10, rechterkant 4m lang op 1m10 breed en als laatste de voorkant 5m50 lang op 1m10 breed.
graag jullie reacties en eventueel realistiche plannen, wij danken jullie op voorhand,vriendelijk spoorse groeten detlev en edwin;)

T03

beste Edwin,

dus je beschikt over 2 keer 5.50 x 1.10 en 2 keer 4.40 x 1.10.
Nu vraag ik mij af, wat is  het grootste tussenstuk ?

Misschien plaats je hier best een schets of plan van je toekomstige baan.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

edwintje

marc,  

Het grootste stuk is 5m50,dit is zo gezegd de achterkant.
Het voorenste stuk is ook 5m50maar daar moet zo'n 50cm vanaf voor een doorgang.
Voor een schets of plannetje is het nog een beetje te vroeg,maar zullen ons best doen voor zo vlug mogelijk.

vriendelijke spoorse groeten detlev en edwin[;)]

doomslu

Hebben jullie er al aan gedacht inspiratie op te doen in Modelspoormagazine? Daar staan regelmatig banen en baanplannen in. Dat zou een goede start kunnen zijn voor een eigen baanplan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

edwintje

beste luc,

We kunnen dikwijls met een voorbeeld starten uit het magazine, en zo verder opbouwen.We proberen het gewoon en dan laten we het ontwerp zien.Hopelijk krijgen we veel insperatie.
In ieder geval bedankt voor de reactie.


vriendelijke spoorse groeten detlev en edwin[;)]