Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Tankwagen CALPAM

Gestart door Peter, 02 december 2009, 14:00:00 PM

Peter

Tja, ik dacht, ik zal ook maar eens een schuchtere poging wagen op een oude Roco tankwagen.:I:I:I

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/PC020025.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

niet slecht voor een "schuchtere" poging peter
misschien nog wat verwering aanbrengen op het chevron logo zodat die decal randen verdwijnen?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

PeterC

Peter,
Voor dat je decals aanbrengt is het beter om eerst het model of de plek waar de decal moet komen in een glanzende vernis te zetten.  Na het aanbrengen van de decal wordt die glanzende vernis overspoten met een matte vernis en je ziet geen randen meer van de decals.  Het is slechts een raad.
Groetjes, Peter


Peter

Ja, goede raad is duur, maar die decal was er al op gekleefd toen ik hem tweedehands kocht. Ander had je bij mij echt geen rand meer gezien. Maar om te testen vond ik hem goed genoeg.De decal gaat toch verwijdert worden want dit type wagen reed ook met enkel de CALPAM tekst erop.Dan gaat de verf er terug af en begin ik opnieuw[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Baureihe 103

Hoi Peter,

Schuchtere poging zeg je zeker als dit ??n van de weinige wagons
is die je geweatherd hebt zeker niet verkeerd.
Nog even wat kleur nuances aanbrengen ziet het er nog beter uit.

Maar hoe heb je het gedaan, wetwash denk ik??

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Peter

Inderdaad Berd,

Wetwash en daarna een lichte drybrushing.
Niet tevreden was ik van de vering en de aspotten. Die zou ik nu nog iets meer (ik IETS) stoffiger maken met "Dust"
Met vriendelijke groeten
Peter

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Peter

Inderdaad Berd,

Wetwash en daarna een lichte drybrushing.
Niet tevreden was ik van de vering en de aspotten. Die zou ik nu nog iets meer (ik IETS) stoffiger maken met "Dust"



Helemaal gelijk peter de onderzijde van de wagon is het vuilst.
ook zit hier de meeste roest zoals op de bladveren.
De bladveren worden mechanisch veel belast en onderhevig aan wrijving.
Dit incombinatie met vocht geeft roest vorming.
Bij de aspotten zou je nog wat vet aan kunnen brengen met bijvoorbeeld
een wetwash van zwarte verf (satijn).
Wat ook een leuk detail is het kleuren van de remhandels en de borden.
In het echt zijn de platen waar de remhendels opzitten wit en de hendels zijn rood. Indien er 3 hendels op het model aanwezig zijn dan is 1 van de drie geel.

Geen kritiek maar een aanvulling (idee) om je wagon nog fraaier te maken.

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

eddy

Inderdaad Bert,het zijn de details die het doen.

Peter,goe bezig.

groeten eddy