Vervangingsbuffers

Gestart door marc goovaerts, 30 november 2009, 18:56:45 PM

marc goovaerts

Terwijl ik op www.1zu160.net een avondje hun nieuwigheden-pagina's doornam tot ver in 2008 (een must voor elke N-er) kwam ik toevallig 'rechthoekige' buffers tegen, van de firma Luck Feinmechanik (http://www.luck-feinmechanik.de/Puffer.htm) aan 0,5 euro per stuk.

Ze lijken wel erg 'Belgisch', op het centrale gaatje na en zouden me misschien kunnen helpen om m'n 59 met (natuurlijk) ontbrekende buffers te vervolledigen. Daarna misschien om nog heel wat meer rollende materieel te verbelsen.

Maar heeft iemand ervaring met die buffertjes ?

swa

Marc,
Op de 59 gaan ze sowieso niet passen he zonder slag of stoot)!
Die vervangbuffers hebben een "steeltje", en die van de 59 zijn eigenlijk enkel de platen, de rest zit aan de balk vast.
Dat wordt dus alleszins knutselen! Maar met wat gepruts moet daar wel iets mee te beginnen zijn, denk ik. Ze kunnen trouwens nog voor andere modellen dienen he, belgisch uitziende buffers (en dan nog in N!!!) vindt je niet zo gauw! Ik zou het doen als ik u was. 't Kost ook geen fortuin he?!

Michiel

Ik sluit me aan bij Swa; een paar om te proberen kost haast niets, en met een metaalzaagje en een setje fijne boortjes kom je waarschijnlijk al een heel eind. [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Inderdaad Swa en Michiel, het is het proberen waard.

Hoewel hun foto toont dat het om ?cht rechthoekige buffers gaat, terwijl de Belgische nogal hermafrodiete exemplaren zijn.

Maar ze versturen vanaf fabriek pas vanaf 10 stuks, dus heb ik hen een mail gestuurd met de vraag naar detailhandelaars.

swa

Marc,
Als het aantal een probleem is, ik wil er altijd wel een viertal overnemen van jou hoor! Vroeg of laat komen die wel eens van pas...

nmbs

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Inderdaad Swa en Michiel, het is het proberen waard.

Hoewel hun foto toont dat het om ?cht rechthoekige buffers gaat, terwijl de Belgische nogal hermafrodiete exemplaren zijn.

Maar ze versturen vanaf fabriek pas vanaf 10 stuks, dus heb ik hen een mail gestuurd met de vraag naar detailhandelaars.


Eu, er staat dat ze maar in aantallen van 100 stuks versturen...
Of waar zie jij 10 staan? Kan op een ander blad staan, maar er staat duidelijk dat minimum 100 stuks moeten aangekocht worden en max 1000.
Ik ben ook altijd geinteresseerd om er enkele over te nemen
Mvg

marc goovaerts

Inderdaad, (belangrijk) typfoutke. Tzijn er wel degelijk 100 (met twee nullen). Daarom heb ik hen een mail gestuurd om hun detailhandelaars te kennen. Nog geen antwoord.