RAL modelbouwverven !

Gestart door marc goovaerts, 30 november 2009, 18:50:09 PM

Baureihe 103

Beste Kees-Jan,

Ik lees heel vaak dat mensen zeggen problemen te hebben met acryl verf
en zeker met schoonmaken. Zou dat te maken kunnen hebben met onbekend is onbemind want ik gebruik al heel lang niet anders meer.
Schoonmaken van de airbrush e.d geweldig beetje warmwater en klaar ben je. Mocht het vuil wat heftiger zijn een beetje reiniger en het is echt schoon.

Groetjes Bert

PS heb je een nieuw paspoort[:D]
Bestaat er een andere hobby.

Kees-Jan

Voor mijn toepassingen is acrylverf waardeloos Bert ik heb het geprobeerd echt waar. Weatheren en andere zaken: prima maar niet om oa messing modellen mee te spuiten [xx(] en wat ik al eerder vermelde dat door de niet geheel (super glade) verflaag met acryl ik problemen krijg met het plakken van decals.

Kees-Jan

Ander paspoort? ja woon virtueel in Belgi? tegenwoordig [:D] das beter voor de intergratie [:o)]

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Voor mijn toepassingen is acrylverf waardeloos Bert ik heb het geprobeerd echt waar. Weatheren en andere zaken: prima maar niet om oa messing modellen mee te spuiten [xx(] en wat ik al eerder vermelde dat door de niet geheel (super glade) verflaag met acryl ik problemen krijg met het plakken van decals.

Kees-Jan

Ander paspoort? ja woon virtueel in Belgi? tegenwoordig [:D] das beter voor de intergratie [:o)]


Kees-Jan,

Een ander paspoort is maar het begin van integratie hoor. Nu nog leren koken, zo'n 400 verschillende bieren proeven en het bijhorende buikje kweken [;)][:D]

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eve

Ik omzeil problemen met decals op de volgende manier :
- model spuiten met hoogglansverf : indien geen gepaste tint in hoogglans verkrijgbaar : spuiten met zijdeglans of matte verf en afwerken met een laag hoogglans vernis.
- decals aanbrengen eventueel met weekmaker
- model afwerken met een laag zijdeglans vernis.

Erik

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door eve

Ik omzeil problemen met decals op de volgende manier :
- model spuiten met hoogglansverf : indien geen gepaste tint in hoogglans verkrijgbaar : spuiten met zijdeglans of matte verf en afwerken met een laag hoogglans vernis.
- decals aanbrengen eventueel met weekmaker
- model afwerken met een laag zijdeglans vernis.

Erik



Erik,

Met mijn thinnerlak en speciale blanke lak absoluut geen probleem meer met decals (de randen ervan zijn niet meer zichtbaar). De blanke lak die ik gebruik lost een deel van de decal drager namelijk op............

Kees-Jan

Van het aantal dikke belgen buikjes heb ik ruim 7 jaar mijn banksaldo DIK kunnen vullen..........die dikke buik hoef ik niet, bah.