Spoorwegwerken lijn 123

Gestart door rixke rail, 29 november 2009, 17:07:39 PM

rixke rail

Op de blog van Steven "url="http://spoorvreter.be/blog/?p=4247"Spoorvreter/url" De Schuiteneer vindt U enkele mooie foto's van de werktreinen aldaar !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ruben13

voor wat dient die platte wagon mijn kleine container op achter de locomotief ?

dgrr57

Als je van dit spreekt :



dan is het een remwagen. Ik kan het gebruik in het Frans uitleggen maar niet in het Nederlands. Sorry [:(]
ps.: foto niet van mij, weeral

conducteur

Leg het dan uit in 't Frans, er zal we iemand zijn die het kan vertalen....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dgrr57

In het Nederlands : als er een werktrein geduwd word, dient dit rijtuig als pilootrijtuig (zoals een trekduwtrein). De 2 'machinisten' communiceren via radio en in de 'cabine' op de platte wagen zit er een rem.
Ik heb al van alles gehoord over die wagens, het schoonde was : mobiele toilet [:D]

ruben13

deze wagon hangt dan van voor en de trein vanachter ?
(ziet er mij iets leuk uit om na te bouwen)

doomslu

Een "stuurstand" van een werktrein dus. Leuk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

...maar als je goed kijkt, dan staat er op de foto, net op de linkerkant nog zo'n wagen?(vermoeden)Of dient dat dan gewoon als extra rem, zoals mijn fiets een voorrem en een achterrem heeft?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

...maar als je goed kijkt, dan staat er op de foto, net op de linkerkant nog zo'n wagen?(vermoeden)Of dient dat dan gewoon als extra rem, zoals mijn fiets een voorrem en een achterrem heeft?




Aan de rechterkant dus[;)]
Die wagons zullen daar gewoon neergezet zijn en als ze er eentje nodig hebben dan halen ze er eentje...
Spoorse groeten
Dimitri

ruben13

heeft er iemand van deze rem wagon meer foto's ?