Reeks 29 II

Gestart door dgrr57, 29 november 2009, 16:57:36 PM


B-Cargo

aaaah!! op deze foto zat ik te wachten! leuk! idd weer een extra loc die ooit in model kan uitkomen [:)]  
word wel een dure zaak he.. wanneer komt er eens een HLD 57 op basis van het mehano model van de G2000 loc? [:D]

SuSke

Is die "29"reeks niet het logische vervolg van de 150 locomotieven van de "28"reeks?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door SuSke

Is die "29"reeks niet het logische vervolg van de 150 locomotieven van de "28"reeks?



Nee, er zijn er maar een aantal van de reeks 28 gemaakt.
En ze dienen ook voor andere treinen.
28= naar Duitsland
29= naar Frankrijk
(Zo heb ik horen vertellen)
Spoorse groeten
Dimitri

Sicco

citaat:
Geplaatst door SuSke

Is die "29"reeks niet het logische vervolg van de 150 locomotieven van de "28"reeks?


Welke 150 locomotieven?

C.B.

Was het inderdaad maar waar , dat we er 150 stuks van hadden.[:D]
We hebben nu al soms een tekort van TRAXXEN voor Cobra.

Even een overzicht:
Dit is de actuele lijst van de HLE28.

Traxxen voor reizigers :
2801-2802-2803
2825
2832 tem 2836
2838 tem 2840
2842-2843

Traxxen voor goederen (Cobra) :
2804 tem 2831 (enkel 2825 niet, is langdurig buiten dienst)
2837
2841

Het verschil tussen 28 en 29.

TRAXX 28 is B , D en NL variant.
TRAXX 29 is B , D en F variant.

De 29 heeft ook 4 stroomafnemers:

- 25kV~ (B,F smal sleepstuk)
- 1,5 kV= (F)
- 3 kV= (B)
- 15kV~ (D)
Groetjes.
Claudio.

OMC

Bwa een tekort aan Traxxen vind ik als spotter zijnde niet zo erg, nog eens nen 20 of 26 naar Montzen is altijd fijn :D voor de TB waarschijnlijk wel andere koek!

OT: vanaf 14/12 zouden de Traxxen reeks 29 in dienst komen voor treinen onder ECR, kan iemand dit verifi?ren?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

nmbs

citaat:
Geplaatst door OMC

Bwa een tekort aan Traxxen vind ik als spotter zijnde niet zo erg, nog eens nen 20 of 26 naar Montzen is altijd fijn :D voor de TB waarschijnlijk wel andere koek!




Idd!!! Ik rij ook veel liever met een 20 of 26 dan met die nieuwe rommel zenne! En je hoort ze tenminste nog[^][:p][8D]

C.B.

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door OMC

Bwa een tekort aan Traxxen vind ik als spotter zijnde niet zo erg, nog eens nen 20 of 26 naar Montzen is altijd fijn :D voor de TB waarschijnlijk wel andere koek!




Idd!!! Ik rij ook veel liever met een 20 of 26 dan met die nieuwe rommel zenne! En je hoort ze tenminste nog[^][:p][8D]



Vind je? ...[:D]
Ik had gisteren nog eens een vuile afgeleefde HLE 2008 , voor een treintje naar Gent Zeehaven. Pffff wat een lawaaienbak. Blij dat ik er weer van af was.[:)] Maar als u daar liever mee rijdt , ook geen probleem ze ne.[;)]
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Merci voor je uitgebreide informatie re460 , ik heb de 2829 , dus dat is enkel een goederenloc , en wat hang je daar dan achter, alles of enkel containertreinen??

Sicco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Merci voor je uitgebreide informatie re460 , ik heb de 2829 , dus dat is enkel een goederenloc , en wat hang je daar dan achter, alles of enkel containertreinen??


zolang het tijdperk Vb/VI is en in Belgi? rijdt wel ja [:D]
Ik vermoed dat reeks 29 zich meer op ??n bepaalde trafiek gaat richten noodgedwongen (door hun inzetgebied) maar ach, wat maakt het uit...?

nmbs

citaat:
Geplaatst door Re460

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door OMC

Bwa een tekort aan Traxxen vind ik als spotter zijnde niet zo erg, nog eens nen 20 of 26 naar Montzen is altijd fijn :D voor de TB waarschijnlijk wel andere koek!




Idd!!! Ik rij ook veel liever met een 20 of 26 dan met die nieuwe rommel zenne! En je hoort ze tenminste nog[^][:p][8D]



Vind je? ...[:D]
Ik had gisteren nog eens een vuile afgeleefde HLE 2008 , voor een treintje naar Gent Zeehaven. Pffff wat een lawaaienbak. Blij dat ik er weer van af was.[:)] Maar als u daar liever mee rijdt , ook geen probleem ze ne.[;)]


Wees maar zeker dat ik daar liever mee op de baan ben![:p]  Alle dagen, met veel plezier zelfs.[^] Een locomotief moet lawaai maken!  Anders is het een trammetje[:D]

Lawaai...een klassiekske aan 130km/h maakt ook lawaai door al die wind[:o)].  

Die colablikskes, oude metrogazetten, beschimmelde boterhammen enzo in de uitsparingen van de ruitenwisserhendels komen er ook niet automatisch in [xx(] maar dankzij sommigen die doorgaan als zijnde onze "collega's".
Het afgeleefd zijn...kijk in het logboek van eender welk materieel en het zijn toch praktisch altijd dezelfde bestuurders die blijkbaar problemen hebben of in nood staan. (Logboek van de reeks 11 staat/stond bijna vol met enkel Nederlanders(ja sorry, is een vaststelling [B)]) die geen fluit van de locomotief begrijpen en constant lopen te kankeren dat het een Belgische kloteloc is...ik heb in 10 jaar tijd nog geen enkele keer miserie met een 11 gehad, wel miserie van een ander overgenomen en zelf kunnen oplossen.)  

Waar ik wel volledig met je eens ben, is over de vuile kast van Belgische locomotieven, en vooral de handgrepen naast de deur.  Daar mag wel wat meer aandacht aan gegeven worden om die proper te houden.

Maar goed, leve de 20 dus [^][:p][8D]