Koppelingen voor 3-rail

Gestart door svvander, 21 juni 2005, 12:01:43 PM

svvander

In ons lijfblad, hebben we al verschillende soorten koppelingen gezien. Helaas, voor mij dan toch, waren de meeste koppelingen voorzien voor gelijkstroom (2-rail) en niet voor wisselstroom (3-rail). De koppelingen zelf niet, maar het automatisch of afstandbediend ontkoppel-systeem vormen hier meestal het probleem.

Heeft er iemand hier een passende oplossing, om bijvoorbeeld, Kadee-koppelingen te kunnen gebruiken op een 3-rail baan?

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Ik kan niemand die met kadee koppelingen werkt. Wel werken veel Marklinisten met de Fleischmann profi koppelingen.

svvander

citaat:
Geplaatst door Davy

Ik kan niemand die met kadee koppelingen werkt. Wel werken veel Marklinisten met de Fleischmann profi koppelingen.



Ik ken veel personen die enkel nog met Kadee willen werken. Maar dit zijn allen 2-rail (gelijkstroom) rijders.
Zijn deze Feischmann profi koppelingen op afstand (ont)koppelbaar?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

De Flm Profi is een heel goeie koppeling, sommigen beweren zelfs dat het de beste is. Natuurlijk is ze (voor)ontkoppelbaar.

Voor Kadee op 3-rail-banen las ik in MSM een lezersantwoord: de kwartronde staart onderaan een beetje omhoog buigen, dan kom je blijkbaar probleemloos over de puko's van kruisingen en wissels.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

NowWhat



Is er iemand die 3-rail rijdt, die met fleischmann profi koppelingen het probleem van ontkoppelen heeft opgelost ?


 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door NowWhat



Is er iemand die 3-rail rijdt, die met fleischmann profi koppelingen het probleem van ontkoppelen heeft opgelost ?





Wat is dan dat probleem ???
Of praat je over op afstand bedienbare koppelingen in of op de lok.??
wim

NowWhat


Waarschijnlijk een missertje van mij,
ik dacht dat de profi-koppeling van fleischmann (386515) zijdelings geopend wordt,
maar als in op de web-cataloog van fleischmann kijk is hun ontkoppelrail ook een 'opduwer' en zou er dus inderdaad geen probleem zijn ...

 

NowWhat

citaat:

Wat is dan dat probleem ???
Of praat je over op afstand bedienbare koppelingen in of op de lok.??
wim





Inderdaad ook ...

ik ben ondertussen quasi volledig overgeschakeld of fleischmann profi, maar wie er daardoor maar werkloos bijstaat is de rangeerloc met reflex-koppeling ...