Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

project Diest

Gestart door eddy, 27 november 2009, 18:53:36 PM

Stefke

citaat:
Geplaatst door eddy

Dju toch,technisch werkloos[V].Mijn L profielen die als steun dienen voor de dwarsverbindingen zijn op.Morgen eerste werk,profielen halen en naar de houthandel voor multiplexplaten.Hopelijk op het einde van de week de eerste sporen van niveau -2 te kunnen leggen.[:p][:p]

groeten eddy



EEn simpel vraagje Eddy, waarom heb je je onderbouw in Alu vervaardigd? + die groen platen op je baan (schaduwstation) welk materiaal is dat? Zijn dat van die MDF platen voor vochtige ruimtes?

Ook ik kijk al uit naar het vervolg.


grtn Stef
 

eddy

@Stef,
die alumiumprofielen heb ik voor een spotprijs kunnen kopen.Komen uit een uitverkoop ,deze werden gebruikt om ladingen in vrachtwagens vast te zetten.Als ondergrond gebruik ik multiplex van 12 mm,die groene platen zijn isolatieplaten voor onder laminaat.Gehaald in de Gamma.

groeten eddy

Stefke

Eddy, best wel een goed idee om alu te gebruiken. Is minder onderhevig denk ik aan de veranderingen in temp en vochtigheidsgraad dan hout.
 

SuSke

citaat:
Geplaatst door Stefke

Eddy, best wel een goed idee om alu te gebruiken. Is minder onderhevig denk ik aan de veranderingendering in temp en vochtigheidsgraad dan hout.


Gevoeligheid voor temperatuursverschillen niet direct. Alu zet ongeveer 3x meer uit dan staal voor dezelfde temperatuurstijging.
Gelukkig trachten we temperatuurverschillen voor onze banen te vermijden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

conducteur

Waar heb je die speciale kabelgoten gevonden? Heb zelf al eens in de hubo gekeken maar daar niets gevonden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

@Rian,
moet men bestellen in een electrozaak, of eens informeren bij een electrogroot handel.Bestaan in alle formaten van klein naar groot.

groeten eddy

evan

Eddy,

Ziet er een mooie zolder uit.  Je lijkt me enorm georganiseerd te werk gaan als ik die op/onderbouw zie. Knap hoor!  Er is blijkbaar behoorlijk wat rijlengte ook[:p]

Ik vraag me enkel af adhv de foto's:  Hoe hoog is jouw zolder?  Ik denk dat ik met mn 1,9m nogal snel hoofdpijn zou krijgen of is het maar gezichtsbedrog...

Succes met het vervolg
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

eddy

Hoi Evan,
Inderdaad een probleem voor U.Ik kan juist onder de balken door (1,75 m).Tussen de balken geen probleem daar is het hoog genoeg.
Ik heb een nuttige 13m rijlengte.
groeten eddy

gjvdz

Ik wil ook zo'n zolder!!!!![:D]
Mvg Giel-Jan

Johnnytrein

Eddy, Waar heb je die profielen op de kop getikt en hebben ze er nog?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Paulogic

Inderdaad mooie zolder met een heeeeel mooie lengte...
Van dichtbij mogen bewonderen.

[:D]En als Eddy geen 10 keer gezegd heeft pas op voor uw hoofd was
mijne kop nog lelijker dan hij nu al is
mvg,
Paul(ogic)

eddy

Sorry Johnny ,
ik heb toen heel het lot opgekocht voor 50? ,zat wel een deel onbruikbare tussen.
Was van een firma die failliet was gegaan.

groeten eddy

eddy

Het schaduwstation volledig terug aangelegd.


Ook een aparte voeding voorzien voor de wissels

schakeling gebouwd voor de niet gedecteerde stukken te voorzien van stroom

en het baanplan schematisch getekend

en nu bezig met alles elecktrisch aan te sluiten,proeflok is de 2748 met cobelfretwagons.
groeten eddy

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

tzal wel zijn!![:0]
Knappe dingens hoor , amaai en alles zo proper.