Welke verf voor dwarsliggers?

Gestart door Fretbol, 22 november 2009, 15:23:06 PM

Fretbol

Hallo,

Nu alle rails van mijn station op hun plaats liggen wordt het stilaan tijd om de dwarsliggers en de rails van een laagje verf te voorzien.

De railstaven zelf ga ik met diverse roestkleuren schilderen.

Op het grootste gedeelte van de rails moeten de houten dwarsliggers er vuil en verweerd uitzien zoals bij de meeste druk bereden spoorlijnen in ons land.

In het station zou ik bepaalde sporen in een grijze betonkleur schilderen en lichtgrijze ballast strooien om een nieuw aangelegd stuk spoor na te maken.

Welke verf zouden jullie hiervoor aanraden?

Ik maak gebruik van de M?rklin k-rails, deze hebben plastic dwarsliggers met een imitatie van een houtnerf om houten dwarsliggers na te bootsen. Als ik bepaalde sporen van betonnen dwarsliggers wil voorzien zou ik dus deze houtnerven moeten verwijderen voor ik de dwarsliggers in betonkleur schilder. Hoe ik dit het beste doe zal ik nog even moeten uittesten.

Andere tips om rails zo realistisch mogelijk te verweren zijn uiteraard ook welkom :)

Fretbol ;)

ERVIN

Hoi Fretbol , nu weet ik niet of Marklin in zijn K-Rail gamma rails heeft met beton-look, ikzelf rij met Fleischmann rails, zij hebben dat wel, maar of ze het nu hebben of niet, ik heb hier ook nog stukken liggen van voor Fleischmann uitkwam met hun beton-look rails, en die houtnerven zie je dan alleen maar als je er met je neus gaat bijhangen, dat is mijn mening h?, andere zullen het daar mss moeilijk mee hebben, ik persoonlijk niet.

Als betonkleur gebruik ik " DeckTan Nr.70986" van Vallejo , deze kleur komt heel goed overeen met mijn beton-look Fleischmann sporen.

Dit zijn Beton-look sporen van Fleischmann...




En dit zijn sporen die ikzelf heb gespoten, dus met dwarsliggers met houtnerf...


Fretbol

Het zou inderdaad goed kunnen dat de houtnerven nauwelijks zichtbaar zijn, ik zal het gewoon even moeten uitproberen.

Die Vallejo-verf, is die ook goed te schilderen met een penseel? Ik heb namelijk geen airbrush om dit te doen. Je rails zien er in elk geval heel mooi uit Erwin [:)]

Voor het grootste gedeelte van de rails moet ik ook nog een geschikte verf vinden om de houten dwarsliggers te schilderen en te verweren.

Fretbol [;)]

ruben13

nee,ik denk dat dat hier voor iets te lopend is,
misschien de zelfde kleur bij humbrol zoek ?

ERVIN

Je hebt ook Vallejo verf die niet geschikt is voor de airbrush , ik vermoed dat deze dan iets dikker zal zijn , maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Humbroll is natuurlijk ook goed h? , maar als je je rails gaat schilderen dan zit je daar met je neus vlakbij, en Humbroll is niet zo gezond, Vallejo is op waterbasis en ruikt ( stinkt) bijgevolg niet.[;)]

Fretbol

Ik zal eens op zoek gaan naar dergelijke verf. Ik weet dat Revell ook een reeks "aqua color" verven heeft op waterbasis, misschien zit daar ook wel geschikte verf tussen.

Bedankt,

Fretbol [;)]