Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

elektrisch ontkoppelen

Gestart door vsb rail, 21 november 2009, 18:04:42 PM

vsb rail

Hallo,

Vroeger hebben ze van marklin nog een rangeerloc gehad die elektrisch kon ontkoppelen.
Zijn er mensen die meer meer weten of een systeem kennen die je kan plaatsen op je loc om dit te kunnen?
Het is geen noodzaak maar het zou een gemak zijn.

MVG

dgrr57

#1
Dit bestaat nu nog altijd : Telex-ontkoppelen. Bijvoorbeeld : Type 260.
Men kan ook een ander systeem gebruiken : Krois (maar hun site antwoord niet (meer)) en misschien nog een ander waar ik de naam van vergeten ben [:(]

centauri167

#2
roco verkoopt nu ook setjes met zo'n ontkoppelaar

vsb rail

#3
Merci voor de tips, meer tips en of ervaringen zeker welkom

Krois heb ik gevonden http://shop.krois-modell.com/index.php/cat/c3_Couplers-H0.html, het ziet er wel ok uit als het ook zo goed werkt is dan wel de vraag.

Over het systeem van Roco niks gevonden.

MVG

doomslu

#4
Ik meen te weten dan men in de club van loebaske hiermee ervaring heeft.
Loebaske, waar zit ge???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric

#5
citaat:
Geplaatst door vsb rail


Over het systeem van Roco niks gevonden.

MVG



http://www.roco.co.at/index.php?id=20

art.nr. 40410

onder "produktsuche" intikken

ysbeer

#6
Beide systemen zijn leuk,ontkoppel gaat bij beide heel goed.
Aankoppelen is andere koek,bij beide gaat dit alleen met een nogal stevige stoot,en alleen als de koppeling van de wagen pefect afgesteld is.
Volgens mij,is de enige lok waarmee zeer goed en mooi te rangeren valt de lenz 236.
En digitale lok die wel alleen beugel koppelingen aan kan maar dan ook heel erg mooi zonder schokken of stoten.
de lok rijdt nog heel mooi ook .
wim

Kees-Jan

#7
Met Krois heb je helemaal geen problemen in digitaal bedrijf.

Ik werk er mee in een DR V100 van Roco en nog vier andere lokomotieven. Dit ism een Zimo decoder. Het is wel aan te raden om de rare grote koppelingen van Roco aan de wagen(s) te gebruiken.

Af en aan koppelen gaat zeer soepel zonder er hard tegenaan te hoeven rijden. De V100 heeft 3 dagen op een beurs onlangs omgelopen op de modulebaan. De andere lok's werken eigenlijk ook zonder problemen.

mvg,

Kees-Jan