Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

fleischmann rails HO

Gestart door edwintje, 10 november 2009, 23:02:44 PM

edwintje

hoy iedereen;

nog een laatste vraagje voor vandaag;

wij zijn van plan de fleischmann profirails te gebruiken voor onze modelspoorbaan,wat denken jullie,is de kwaliteit en prijs verhouding goed,is het ??n van de betere rails te vinden op de markt,graag nog een volgende vraag,kunnen op deze profirails andere locs van andere merken rijden en geld dit ook voor de wagons.

hopend op talrijke reacties en tips (want de keuze van rails zijn toch zeer belangrijk)vriendelijke spoorse groeten van detlev en edwin

RobE

#1
Hallo Edwin,

Niet de goedkoopste rails maar wel goed en betrouwbaar.
Ook andere merken zullen hier goed op rijden.

Groet,
Rob

T03

#2
Edwin,

heel robuuste rails, degelijk materiaal.
Wat mij betreft het enige minpuntje, de standaardbogen. Als je enkel standaardbogen gebruikt kom je dikwijls tot een te symetrisch onrealistisch geheel. Je kan natuulijk je bogen met flexrails aanleggen maar daar heb ik geen ervaring mee, toch niet met proffirails. Persoonlijk gebruik ik Pecorails.

Als het maar gelijkstroom is rijd elke loc/wagen op elk soort rail.
Uitzondering is er wat betreft bev. de lage profielsporen,de nog meer realistische code75 rails, daar zullen de oudere voertuigen te grote wielflensen voor hebben. Voor proffirails is dat niet het geval.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

edwintje

#3
aan iedereen;

kan iemand mij vertellen of die flexirails goed zijn en van goede kwaliteit,kunnen daarmee gemakkelijk of moeilijk andere bogen aan te leggen?

met vriendelijke spoorse groeten detlev en edwin.

ERVIN

#4
Ik gebruik ook de rails van Fleischmann ( Profi's) , zeer degelijk spul hoor, op mijn baan liggen bijna uitsluitend flex-rails, en daar kan je heel makkelijk mooie ruime bogen mee maken.

Dus ja, ze zijn heel goed, laten zich makkelijk plooien en zijn heel betrouwbaar, en je hoeft geen schrik te hebben van de reeds aangebrachte bedding, ook die kan je mooi verweren.

Voila, mijn Fleischmann flex-rails....