MSM 87

Gestart door doomslu, 08 november 2009, 20:45:30 PM

doomslu

MSM 87 komt er aan!

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/coverMSM87.jpg/IMG

Christiaan D?Haene is een getalenteerd en gepassioneerd modelspoorder met een sterke voorliefde voor N-schaal. Op een beperkte oppervlakte bouwde hij een heuse tentoonstellingsbaan, lees zijn voor velen herkenbaar verhaal over Mini-Ville.

Sinds kort brengt Piko drie personenrijtuigen en een pakwagen uit, bestemd voor de Belgische markt, meer specifiek voor tijdperk III. Na een eerste uitlevering van twee rijtuigen, zijn thans ook de laatste twee exemplaren beschikbaar, zodat we een volledige lokaaltrein met dit materiaal kunnen samenstellen. Tijd om deze rijtuigen eens nader onder de loep te nemen.

Na het depot van Statte in Modelspoormagazine 80 is het nu de beurt aan de stelplaats van Ath. Andr? Saenen verdiepte zich in dit onderwerp en vertaalde alles in een tweetal kleurrijk ge?llustreerde ontwerpen voor de modelspoorweg.

In vorige nummers van Modelspoormagazine werden de technieken uitgelegd voor het maken van een kruidenierswinkel waarbij de muren volledig uit gipsplaat werden gemaakt en de daken uit keramiek. In dit nummer geeft Theo Huybrechts wat meer uitleg over zijn andere werkmethodes, toegepast bij de bouw van een lemen laagbouw met woongedeelte en stallingen.

Voor veel modelbouwers is solderen een techniek waarvan ze denken dat het boven hun petje gaat. Nochtans is goed solderen, mits wat kennis en oefening, helemaal niet moeilijk. In deze reeks bijdragen willen we U helpen om de drempel over te stappen of uw bestaande methodes te verfijnen. In dit eerste deel geeft Gerolf Peeters toelichting over de meest gebruikte soldeermethode in de modelbouw: solderen met een soldeerbout en harskernsoldeer.

Euromodelbouw 2009 is weer achter de rug. Met vele inzendingen uit binnen- en buitenland stonden de Limburghallen in Genk twee dagen lang in het teken van de modelbouwhobby waar bouwers en kijkers elkaar ontmoetten en MSM was daarbij. Voor u die niet naar Genk is geweest of voor u die nog eens wil terugblikken hebben we zoals gewoonlijk een reportage van het evenement gemaakt.

En verder?
KORTGETEST: ROCO HBILLNS
KORTGETEST: DREMEL DRIVER
MINI-BAAN: WILLBURG H0e
PRAKTIJK: DIORAMABOUW IN SCHAAL 1/32
LEZER AAN HET WOORD: MOTORWAGEN ES 405
TREINSAMENSTELLING
REPORTAGE: SCALEFORUM
CLUB: MSC DE KEMPEN
REPORTAGE: M?RKLIN TREFFEN
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

Vooral dat solderen ga ik eens bestuderen!

Amai, 't ziet er weer goed uit! Kan je die niet wat vlugger verzenden naar m'n adres, dan heb ik'm voor m'n verjaardag![:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

eddy

Wij zijn in blijde verwachting.

groeten eddy[:p]

Binco

[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]
wanneer zou hij te krijgen zijn in de krantewinkel?????

doomslu

citaat:
Geplaatst door binco

[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]
wanneer zou hij te krijgen zijn in de krantewinkel?????

In principe zou dat volgende vrijdag moeten zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Weer een nummer om naar uit te kijken, zou msm87 as weekend al te vinden zijn in kortemark? Daar ben ik het weekend, heb ik ook nog wat te lezen.[:)][:)]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Er staat al een rode bol op men kalender want MSM steek elke 15tiende in de bus[:)][:)][:)]

SuSke

citaat:
Geplaatst door loebaske

Er staat al een rode bol op men kalender want MSM steek elke 15tiende in de bus[:)][:)][:)]


Dat zal dan deze maand niet zijn h? loebaske, of werkt jullie postbode op zondag [:D][}:)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Binco

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door binco

[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]
wanneer zou hij te krijgen zijn in de krantewinkel?????

In principe zou dat volgende vrijdag moeten zijn.



de 20ste dan?

doomslu

Vrijdag de dertiende! Als dat maar goed afloopt...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieseltje

Vandaag al bij de krantenboer hier in Grobbendonk..... [:p][:p]
... is snel.... hebben de commentaren bij vorige verschijningen geholpen bij de distributeur ....????

Peter

Zat vanmorgen in de bus, en ondanks de regen 'droog' en zoals gewoonlijk, geen beschdigde verpakking.
Even door gekeken, en ziet er goed uit. We hebben weer iets om te lezen tijdens het weekend.
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Sebiet eens gaan kijken in de carr?four voor ik naar het werk rijd. Dan heb ik leesvoer voor tijdens de pauze.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Michael

Vrijdag de 13de, maar MSM 87 is ook in Dronten al te koop.[:)][:)][:)]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Vanmiddag in de bus, en ook al bij de plaatselijke krantenboer gezien. [8D]
Ik heb hem al eens diagonaal doorgenomen, en ik weet wel zeker dat ik enkele artikels h??l aandachtig ga herbekijken:
- het depot van Ath (en de vertaling in een sporenplan)
- het lemen/gipsen gebouw
- de motorwagen

... waarmee ik geen afbreuk wil doen aan enkele andere prima bijdragen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw