Permanente treinexpo Brugge?

Gestart door trainfreak, 08 november 2009, 11:16:50 AM

Michiel

Ik denk ook dat kinderen anders naar zo´n baan kijken dan "wij", de oude rotten in het vak. Kinderen beleven met een hoop eigen fantasie die modelbaan. De afwerkingsgraad is niet hun bekommernis. Zij zien bergen en huisjes, treinen die rijden en een ballon in de lucht...

Persoonlijk heb ik ook last met het gebrek aan afwerking, maar als de organisatie de jeugd mikt, dan kan dit project zeker zijn bijdrage hebben, lijkt me.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Dirky

ik blijf nogal "anti" en 'k zeg het nogmaals: "Met alle respect voor wat die mensen daar proberen"...

Maar als het financieel niet haalbaar is maak dan verdomme een kleinere baan. Ik vind zelfs (persoonlijk) dat die mega dingen eerder schadelijk zijn als promotie-object dan dat ze bijdragen.

Als de hobby weer moet herleven moeten de tentoonstellingen met afgewerkte minibaantjes op de proppen komen. Baantjes van minder dan 2000 euro, niet met onafgewerkte mastadonten die toch geen enkele beginneling kan financieren. Leer nekeer op voorhand te bepalen wat je hobby in de komende jaren zal kosten alvorens te starten... Da's trouwens nog een goed idee voor een nieuwe rubriek "budgetering"...

Plaats 5 mooie minibaantjes ipv ??n grote en je zal al veel beter aan het promoten zijn...

sorry da'k afwijk van de kern van het draadje maar als de admins willen verplaats ik mijn gevloek wel!




>>> amaai mijne frak,als er iemand bereid is om 2000? te spenderen aan "maar" een mini-baantje heeft die wel een paar vijzen los zitten.

en nog iets :waar is de tijd van de mega-(marklin) banen in de groot warenhuizen? voor de Antwerpenaren "de grand bazar "op de groenplaats.
Bij hoeveel oude rotten zou daar het heilig vuur van de modelspoorderij niet beginnen branden zijn ?
Misschien kunnen banen zoals die waar deze draad om gaat dat ook nog bereiken bij de huidige generatie van "klein mannen".
Daar al eens over nagedacht?

Gerrit

marctje

je hebt ook nog redelijk grote banen staan in het speelgoedmuseum van mechelen, hier betaal je toch ook een inkom voor (ok, je hebt dan toegang tot heel het museum; maar als treinman ga je toch vooral voor de treinen). de laatste keer dat ik er was reden er bijna geen treinen op de Ho banen maar wel op de Z baan. ik denk dat we de jongens van Brugge niet moeten afknallen omdat ze een inkom durven vragen voor een onafgewerkte baan, elke club die een opendeurdag houdt vraagt inkom en ook hier staan soms onafgewerkte banen. als je moet leven van inkomsten om bepaalde projecten af te krijgen heb ik er geen probleem mee om inkom te betalen. elk project afgewerkt of in opbouw is een uithang bord voor de hobby, ofwel zie je hoe het er uitziet ofwel zie je hoe het gemaakt wordt (dit is soms leerrijker dan een afgewerkt project). dus mannen en vrouwen in Brugge; succes met jullie project en ik kom wel eens langs.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Dirky

aangezien ik het "afwijkend" onderwerp toch wel interessant vind heb ik in de babbelhoek een nieuwe start geplaatst....

En ja Gerrit, ik heb vijzen loszitten maar leef wel degelijk in de wereld van vandaag![:)]

alfa624

Aankloppen bij de stad , daar zeg je zowat , als ze het 300 jaar oude kantwerkcentum laten teloor gaan , dan vrees ik dat je voor treintjes bot gaat vangen.

cld treindeals
alfa