Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Permanente treinexpo Brugge?

Gestart door trainfreak, 08 november 2009, 11:16:50 AM

trainfreak

Daarnet kreeg ik een mailtje dat er in het oude sint-jans hospitaal in Brugge een permanente expo (geweest) is.

Heeft iemand meer informatie?
Spoorse groeten
Dimitri


cyberbeast

Het ziet er maar crappy uit als ik eerlijk mag zijn.
 

Pol

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Het ziet er maar crappy uit als ik eerlijk mag zijn.



Ofwel zijn de foto's niet echt flatterend h?! Maar om daar nu meteen inkom voor te vragen ... Ik heb precies al mooiere banen gezien op modelspoorbeurzen e.d. Niet dat ik het zelf beter zou kunnen hoor ...
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Dirky

De bouwers zullen wel blij zijn dat hun baan tentoongesteld wordt. Maar inderdaad, met alle respect, het lijkt er niet op!!! Zoiets toon je (nog) niet aan het publiek...

Rochevalien

De bloempotten komen altijd eerst aan zeker? auw!!! crappy? vind ik zelf not-done om zo'n term te gebruiken.[:(]
Dan zie ik liever deze baan dan de zoveelste zolder vullende plank-met- sporen erop.

Gerrit

loebaske

Ga een beetje de kat uit de boom kijken en afwachten....

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

De bloempotten komen altijd eerst aan zeker? auw!!! crappy? vind ik zelf not-done om zo'n term te gebruiken.[:(]
Dan zie ik liever deze baan dan de zoveelste zolder vullende plank-met- sporen erop.

Gerrit



Akkoord, maar die mensen gaan dan ook geen blijvende tentoonstelling van hun plank maken.
Hier is toch duidelijk nog heel veel werk aan en veel te vroeg geopend. Of ik mis iets...
 

Dirky

neen, ge mist niets cyberbeast...

Het is net alsof je naar de cinema een film gaat bekijken in zwart/wit die niet eens af is...

ik blijf zeker bij mijn mening... eerst afwerken, pas dan inkom laten betalen.




Pol

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

De bloempotten komen altijd eerst aan zeker? auw!!! crappy? vind ik zelf not-done om zo'n term te gebruiken.[:(]
Dan zie ik liever deze baan dan de zoveelste zolder vullende plank-met- sporen erop.

Gerrit



We mogen inderdaad niet te negatief doen over de baan zelf, maar het feit dat er inkom wordt gevraagd om naar deze baan te kijken is toch een beetje hoogmoedig op dit moment![:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

SuSke

't staat dan ook in de mededeling dat deze baan voor het publiek open moest om de "hoge" kosten te kunnen dragen.
Het is meestal de kwestie om de nodige sponsors te vinden voor zulk een project. Aankloppen bij de stad???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rochevalien

Mannekens,ze "vragen" 1.50? ,kan dat er niet meer af of wat?  
voor kinderen onder de 11 jaar is het gratis ?n er is een toog[;)]
daar ga je toch niet moeilijk over doen?

Gerrit

Gerolf

Ik moet hier Gerrit toch bijspringen, hoor.
Akkoord, het niveau van de baan is niet "super", en de fotografie is nog minder, maar:
- zo'n mega-project verdient aanmoediging. Alleen al omdat het onze hobby promoot
- anderhalve euro is niks, vergeleken met wat modelspoorders spenderen aan hun hobby
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

ik blijf nogal "anti" en 'k zeg het nogmaals: "Met alle respect voor wat die mensen daar proberen"...

Maar als het financieel niet haalbaar is maak dan verdomme een kleinere baan. Ik vind zelfs (persoonlijk) dat die mega dingen eerder schadelijk zijn als promotie-object dan dat ze bijdragen.

Als de hobby weer moet herleven moeten de tentoonstellingen met afgewerkte minibaantjes op de proppen komen. Baantjes van minder dan 2000 euro, niet met onafgewerkte mastadonten die toch geen enkele beginneling kan financieren. Leer nekeer op voorhand te bepalen wat je hobby in de komende jaren zal kosten alvorens te starten... Da's trouwens nog een goed idee voor een nieuwe rubriek "budgetering"...

Plaats 5 mooie minibaantjes ipv ??n grote en je zal al veel beter aan het promoten zijn...

sorry da'k afwijk van de kern van het draadje maar als de admins willen verplaats ik mijn gevloek wel!

centauri167

Ik ben het met Dirky eens dat onafgewerkte mastadonte gedrochten niet gaan helpen aan de herleving van onze hobby. In tegenstelling zelf. Beginners gaan afgeschrikt raken door het feit dat men ziet hoe moeilijk het is om zoiets groot mooi af te werken, de hoge kostprijs...
Beter iets realiseerbaarder wat mooi afgewerkt is dan een mastadont die er naar mijn bescheiden mening eerder uitziet als een baan van +/- 20 jaar geleden.

De prijs, 1.5 euro is natuurlijk niets, maar de beleving als ik naar de foto's kijk is misschien nog minder.

Dan raad ik de mensen toch eerder aan om naar MTE in Blankenberge te gaan, kost iets meer, maar ik denk dat ze de beleving veel aangenamer gaan ervaren.