type 72 rangeerloc

Gestart door Kris, 03 november 2009, 08:58:18 AM

Kris

Hallo,
Ondertussen zijn we weer een stapje verder
De vulopeningen voor de brandstoftaks zijn gemaakt , de voor en achtertredes , de achterbuffer en de traanplaat loopvloeren ,
De volgende stap is het vervaardigen van de batterijkisten en de zandstrooiers





marc goovaerts

Even gekeken op je site. Eerst onder 'Antwerpen-Noord', daarna onder de andere buttons. Heb ik er nu iedere keer over gekeken ? Onder welke hoofding staat hij eigenlijk ?

citaat:
Geplaatst door OMC

Kris, heb je iets aan een foto van de 7209 in grootbedrijf? Foto is vandaag genomen op Antwerpen-Noord en bijgevolg ziet de loc er niet echt fris meer uit.


OMC

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Even gekeken op je site. Eerst onder 'Antwerpen-Noord', daarna onder de andere buttons. Heb ik er nu iedere keer over gekeken ? Onder welke hoofding staat hij eigenlijk ?




Blijkbaar stond er een foutje in de link naar de reportage als je op 'Antwerpen-Noord' klikte. De foto op de homepage is telkens ook gelinkt aan de betreffende reportage of fotoweek en verderop onder 'foto's' vind je de reportages ook terug. Bedankt voor de melding en excuses voor het ongemak! [B)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Kris

Hallo,
Weer een stapje verder eindelijk eens foto's genomen bij daglicht , heden de batterijboxen en de zandkisten vervaardigd , de profielen en de zandleidingen worden in een latere fase geplaatst (bevestigingssleuven reeds voorzien)



b-shunting

minibaantje tp 4,diesel

C-rail

Geeft die enkele drijfstang geen problemen in de bochten?

Kris

citaat:
Geplaatst door C-rail

Geeft die enkele drijfstang geen problemen in de bochten?


Neen dit is geen probleem de drijfstang is in 2 stukken , de 4 wielen en het stuk naar het contergewicht, in de drijfstangen zit  een bronzen lagerbusje dit is ongeveer 0.75-0.9mm langer dan de dikte van de drijfstang de stang kan dus ongeveer 0.75mm zijwaarts bewegen de wielen kunnen ook nog eens 0.75mm zijwaarts bewegen en deze worden terug naar het midden gebracht door de stroomafnemers, samen met de speling van de wielflenzen is dit net voldoende om een bocht te nemen

Kris

Hallo,
Nog enkele foto's van het project (erg moeilijk, voor mij althans om foto's van een wit object te maken)
De trede's achteraan , lampfundaties , dak met ventilatierooster en handrailingen vervaardigd



C-rail

1 woord: PRACHTIG [:p][^][:D]

Kris

Hallo,
Het is weer al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb
ondertussen wat verdergewerkt
*Bufferjes gemaakt naar Belgisch voorbeeld ( originele slaters buffers , kopplaat vlak gefreesd en geprofileerde belgische buffers vervaardigd
*Ramen in plexi vervaardigd, en raamlijstjes in 0.13mm platicard (worden pas bevestigd als interieur geschilderd is )
*Interieur van cabine vervaardigd (ik heb geen foto's van het interieur type 72 kunnen vinden , wel foto's van type 73-84-.. gevonden , daar heb ik mij op gebaseerd.)
*Met een graveerfrees eens de schildering op kleeffolie gegraveerd en met transferfolie dan eens op een stukje plasticard gekleefd , dit om te zien als ik mijn loc zo kan afplakken voor het schilderen
*In de foto's is ook het malletje te zien dat ik vervaardigd heb om het dak te plooien , plasticard zo klemmen en dan een tijdje in kokend water na het koelen heb je dan ongeveer de vorm (komt iets terug , maar geen spanning meer tijdens het kleven (zo heb ik ook het dak van het motorcompartiment geplooid





Gerolf

Erg knap, Kris [:p]
Die mal om je styreen te plooien: gefreesd?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kris

Hallo Gerolf,
De mal heb ik inderdaad gefreesd , ik had nog een stukje betonplex (watervast) van 21 mm van elk 4 stukjes gefreesd (lange houtfrees 25 mm snijvlak) en tussen de blokjes dubbelzijdige tapijtpakband en alles samengeperst
Ik gebruik ook altijd tapijtplakband om mijn plaatjes plasticard,hout en messing op mijn freestafel vast te maken ,een MDF plaat die ik vastgemaakt heb op de freestafel en daarna vlak gefreesd heb , werkt perfect
Groetjes
Kris

Peter

Prachtig werk. Echt vakmanschap.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

b-shunting

fantastisch
prachtig
wonderful
[:p]
minibaantje tp 4,diesel

Kris

Hallo,
Nog enkele foto's van de recente vorderingen
Leuningen , zandleidingen en deurklinken ... vervaardigd
Alle leidingen en buffers , ... zij nog niet vastgezet zodat ze kunnen weggenomen worden om te schilderen