Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

type 72 rangeerloc

Gestart door Kris, 03 november 2009, 08:58:18 AM

Kris

Hallo,
Zoals gevraagd het projectje verplaatst naar deze topic
Zoals reeds aangegeven is het een project om een type 72 zo uit te tekenen dat hij in plasticard en messing kan gemaakt worden  , de tandwielkast en wielen kunnen aangekocht worden , hier zal ik de vorderingen van de tekeningen posten en uiteindelijk (hopelijks) de vorderingen van de bouw
In bijlage enkele screenprints van de huidige evolutie
De contergewichten zijn bij deze loc inderdaad bijna allemaal gelijk
voor zover ik kan zien enkel 1 wiel een klein verschil , het getekende wiel, is zoals aangegeven een wiel die kan aangekocht worden mogelijks pas ik het contergewicht met een messingstripje aan
de wielen zijn ook 30mm in diameter , in werkelijkheid op schaal 29mm
dit is de enige toegave die ik tot nu toe gedaan heb
De traanplaatjes en roostertjes zijn uit het gamma van Aber (minitair) en de aandrijving en wielen op de site van AMZ antriebe gevonden
imghttp://i539.photobucket.com/albums/ff354/kris_h_photo/type72-5-1.jpg/img
imghttp://i539.photobucket.com/albums/ff354/kris_h_photo/type72-6.jpg/img

jean-luc

mooi hoor !
In welke schaal maak je het model feitelijk ?
Welke ref van Aber heb je gekocht voor die roosters en die traanplaten. Ze hebben blijkbaar nogal wat in hun gamma, maar of het allemaal voor schaal HO bruikbaar is ?
Ik volg je project op de voet. Succes

Kris

Hallo,
Het ontwerp is voor schaal0 dit is naar mijn mening gemakkelijker te vervaardigen dan HO , de plasticard wens ik te frezen met een cnc freesmachine , de kleinste freesjes die ik gebruik zijn 0.8mm diam
maar realistiche frezen om kontoeren uit te frezen zijn diam 1.5 en 2 mm een radius van 0.75-1mm is realistisch in O maar moeilijker in HO
de plaatjes van aber heb ik nog niet aangekocht , wel reeds rekening mee gehouden in het ontwerp
traanplaat loopvloer en trapjes :PP08
Rooster voor ventilator S10 (1x1mm)

Kris

Hallo,
Dit weekend nog wat verder getekend, nu nog de details zoals trapjes , batterijkisten , remschoenen , leuningen ..., daarnaa de freesfiles maken en kunnen we aan de slag





Kris

Hallo,
Nog enkele screenshots van de nagenoeg afgewerkte 3d tekening van de loc , nu de 2d tekeningen maken en de freesfiles , dan kan het werk starten , de wielen en aandrijving zijn reeds besteld (slaters)




C-rail

Prachtig werk, als ie mooi wordt moet je hem op de markt brengen![:D][:p]

Kris

Hallo,
hiebij enkele foto's van de vorderingen in dit project
Het onderstel is reeds klaar , eerst uitgetest op de rollenbank en dan uitgetest in een bocht , alles loopt soepel , maximale snelheid is op schaal ongeveer 70KM/h , via de drijfstangen zijn alle wielen aangedreven en alle wielen hebben vering , de stroomafname is op 6wielen






doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

WOW! prachtig.
('t word ier precies een forum over World Of Warcraft,[:(!][V][xx(][}:)][8D] ik speel het niet maar....)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Alain

Prachtig

Wie zoiets kan [8)]

OMC

Ziet er al v??lbelovend uit! Op en top professioneel overigens [:)] dit draadje blijf ik volgen!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C-rail

Ofwel lees ik erover, maar welke schaal is dit nu juist?
1,0 of G ??


EDIT: Reeds gevonden 0![8D]

eddy

Amaai,mijne frak.Geen woorden voor.[:p][:p]
groeten eddy

Steven 1/43 modelling

Ik kan alleen maar staren ... dit is alvast AF !

Je werk is echt een opkikker voor velen, trouwens een dankbare schaal om mee te werken, succes !!!


Gerolf

[:0] Schitterend [:p]
Bijzonder knap gebouwd, man [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw