Roco autowagon STVA

Gestart door PeterBrz, 30 oktober 2009, 14:19:39 PM

PeterBrz

Rijden de autowagons van het franse bedrijf STVA ook rond in Belgi?? (artikelnummer Roco 66534 en 66541)


Alvast bedankt, groeten Peter

patatje70

jazeker, ik heb vorige woensdagavond er nog eentje gezien richting Brugge.. doortocht te Hansbeke om 20.16 ,getrokken door HLE 2808
de trein was wel niet geladen.

mvg Wim

Jurgen

Ze rijden in Belgi?, alleen is het lang geleden dat ik nog identiek hetzelfde type gezien heb zoals ze bij Roco beschikbaar zijn.
Ik zie hier in Aarschot meestal de oudere types langsrijden, onbeladen, maar dat is ook al een tijdje geleden.

Maar ze rijden hier wel rond, zeker weten.

Ik heb ze zelf ook op mijn baan en het zijn echte juweeltjes. Het enige probleem is dat het vrij zware wagens zijn en als je een echt lange trein wil maken, dan moeten er zeker niet te veel hellingen op je baan zitten. Anders blijven je locs ter plaatse patineren, zelf ondervonden.

Wat je ook kan hebben is dat de middelste as schuin op je rails komt te staan bij de eerste wagens uit je trein. De witte wagens hebben hier het meeste last van. Ook zakken de bovendekken naar beneden bij de wagens met windschermen, bij de witte wagens zonder windschermen heeft men dit probleem verholpen.
Bij de rode wagens heeft men ook een straffer veertje tussen de 2 wagenhelften geplaatst waardoor deze minder snel scheef trekken.

Ik zoek trouwens nog steeds naar een niet permanente oplossing om die bovendekken niet meer te laten zakken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterBrz

Zijn deze wagons dan de moeite waard?
Rijden ze vlot door marklin-wissels en R1 bochten? Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt, groeten Peter

Jurgen

Ik heb er uiteindelijk wisselstroomwielen onder gezet. Bij aankoop van de wagen zal je handelaar dit gratis doen.
Ik had er al enkele met gelijkstroomwielen gekocht en die zijn nooit omhoog gewipt op een wissel, maar je kon wel horen dat ze het puntstuk raakten. Maar ik heb er dus nooit 1 weten ontsporen op mijn baan.


Of het de moeite waard is om zo'n wagens te kopen zal je voor jezelf moeten uitmaken. Ik vond de wagens te mooi om te laten staan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterBrz

Als je zegt dat ze niet ontsporen is dat al een goeie zaak!